2016-09-16, 19:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
aha visste inte att hansa är höger..

De är ett av de fåtal tyska klubbarna som har eller har haft (dålig koll på dagsläget nu när de huserar i trean) problem med sådana. Det var därför matcherna mot St Pauli kunde urarta när de två huserade i samma division.
Citera
2016-09-16, 20:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
De är ett av de fåtal tyska klubbarna som har eller har haft (dålig koll på dagsläget nu när de huserar i trean) problem med sådana. Det var därför matcherna mot St Pauli kunde urarta när de två huserade i samma division.

Ingen hemlighet att Hansa och St Pauli inte gillar varandra. Hade inte min Hansa-keps på mig under matchen på Millerntor...... Har dock rört mig runt på Reeperbahn efter Hansas matcher mot HSV på den tiden det begav sig utan att bli attackerad på något sätt. Ultras är ju ultras oavsett klubb.

Flera medier rapporterar att detta med Usama härrör från ett sedan WWII ingrott Amerika-hat pga de svåra bombningarna som staden utsattes för. I så fall borde många Tyska lag och städer hata Amerika.....
Citera
2016-09-16, 22:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Flera medier rapporterar att detta med Usama härrör från ett sedan WWII ingrott Amerika-hat pga de svåra bombningarna som staden utsattes för. I så fall borde många Tyska lag och städer hata Amerika.....
Förlåt kompis men öhh. Blev inte klokare av det du skriver, för det var som sagt var en del städer runt om i Tyskland och övriga världen som blev rejält förstörda under det andra världskriget och det inte bara av USAF.

Och ska jag ta på mig mina "historiaglasögon" istället för de med fotboll så var inte amerikanerna bombkriget mot Tyskland "skurkar". Britterna med Bomber Harris i spetsen är rätt svar, jänkarna satsade mest på att förstöra olika industrier genom bomba dagtid, britterna däremot kunde bara träffa ett mål på sina nattliga raider - större städer typ Freiburg eller Hamburg. Kulturskatter förstördes, en del av berättigade skäl - det var krig och motståndaren måste besegras till varje pris. Tyvärr var en hel del allierade bombningar mot oskyldiga städer utan krigsindustrier men inte de mot Rostock. En stad med två flygplansfabriker, Heinkel och Arado, av extremt stor vikt för krigsförandet. Bygger man i stadens bombplan är det väl inte konstigt om fienden bombar där?

En hatflagga bland tyska ”ultras” gentemot Bomber Harris från en annan stad än just Rostock under en englandsmatch i CL/EL vore kanske på sin plats för någon även om det känns länge, länge sedan. Men Bin Laden och staden som då byggde bombplan?? Fattar fortfarande nada. Hansas ultras har skämt ut sig å det grövsta i varje fall. Djupdyk ner i skiten för en förr fin klubb, vem vill hjälpa nu?

Att det finns högerextrema muslimkramande tyskmördarehyllare på en fotbollsläktare övergår min begreppsmässiga förmåga.
Citera
2016-09-17, 00:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Förlåt kompis men öhh. Blev inte klokare av det du skriver, för det var som sagt var en del städer runt om i Tyskland och övriga världen som blev rejält förstörda under det andra världskriget och det inte bara av USAF.

Och ska jag ta på mig mina "historiaglasögon" istället för de med fotboll så var inte amerikanerna bombkriget mot Tyskland "skurkar". Britterna med Bomber Harris i spetsen är rätt svar, jänkarna satsade mest på att förstöra olika industrier genom bomba dagtid, britterna däremot kunde bara träffa ett mål på sina nattliga raider - större städer typ Freiburg eller Hamburg. Kulturskatter förstördes, en del av berättigade skäl - det var krig och motståndaren måste besegras till varje pris. Tyvärr var en hel del allierade bombningar mot oskyldiga städer utan krigsindustrier men inte de mot Rostock. En stad med två flygplansfabriker, Heinkel och Arado, av extremt stor vikt för krigsförandet. Bygger man i stadens bombplan är det väl inte konstigt om fienden bombar där?

En hatflagga bland tyska ”ultras” gentemot Bomber Harris från en annan stad än just Rostock under en englandsmatch i CL/EL vore kanske på sin plats för någon även om det känns länge, länge sedan. Men Bin Laden och staden som då byggde bombplan?? Fattar fortfarande nada. Hansas ultras har skämt ut sig å det grövsta i varje fall. Djupdyk ner i skiten för en förr fin klubb, vem vill hjälpa nu?

Att det finns högerextrema muslimkramande tyskmördarehyllare på en fotbollsläktare övergår min begreppsmässiga förmåga.

Men, jag skrev ju bara vad olika medier angivit som förklaring. Jag gillar inte detta mer än nån annan.

Expressen:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/fotbollsfans-holl-upp-bin-ladin-banderoll/
Citera
2016-09-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Men, jag skrev ju bara vad olika medier angivit som förklaring. Jag gillar inte detta mer än nån annan.

Expressen:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/fotbollsfans-holl-upp-bin-ladin-banderoll/

Jag ska inte engagera mig eftersom jag har ytterst begränsad kunskap om tyska fans. Men hela tanken med Ultras är att de är emot etablissemanget, och gärna vill provocera svensson, rossi, müller osv, vafan tänk punkare som njöt av att ha diverse nazistattribut. Men inte fan va de nazister!

Det är ok att tycka att det är patetiskt, men knappast att bli våldsamt upprörd. Jag hade blivit besviken om fans till min klubb hade stöttat muslimer, men inte mycket mer än om de hade haft en svastika. Det hör till...

PS
Merkel däremot!!!
Senast redigerad av Brille68 2016-09-17 kl. 01:09. Anledning: PS, drakhäxan som vill förinta dagens Tyskland
Citera
2016-09-17, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
Kul med liv i tråden jag tror att jag kommer missa all fotboll idag tyvärr.

Det får bli söndagsmatcherna istället
Citera
2016-09-17, 10:45
Medlem
Germanofils avatar
Braunschweig tar emot Sandhausen hemma idag vilket väl får anses som en match där de har god chans till 3 poäng. Det skulle i så fall innebära 5 raka segrar och att de springer ifrån i tabelltoppen.

Stuttgart, nu utan Luhukay, spelar på Betzenberg mot ett krisande Kaiserslautern. Båda lagens fans kräver en seger så den matchen kan nog bli riktigt intressant! Får se om jag hinner kasta ett getöga på den.

I kvällsmatchen tror jag att Bremen kan knipa poäng mot Mönchengladbach som ju spelade i Manchester i veckan och dessutom fick matchen försenad 24 timmar. Sådant tar på krafterna.
Citera
2016-09-17, 17:43
Medlem
motvalls avatar
Att BVB slår Darmstadt med 6-0 är kanske inte någon jätteöverraskning, men däremot att de gjorde detta med nästan ett B-lag och att det är för andra matchen i rad. Vann i veckan mot Legia Warszawa med just 6-0 i CL. Imponerande.
Citera
2016-09-17, 18:01
Bannlyst
Citat:
Att BVB slår Darmstadt med 6-0 är kanske inte någon jätteöverraskning, men däremot att de gjorde detta med nästan ett B-lag och att det är för andra matchen i rad. Vann i veckan mot Legia Warszawa med just 6-0 i CL. Imponerande.

Jo Tuchel visar att han kan det där med att rotera i sitt lag.. Förövrigt Pulisic blir han första amerikan i världslaget?
Citera
2016-09-17, 22:35
Medlem
Citat:

Tja när Tuchel äntligen vågar spela 4-2-3-1 och satsa offensivt med lite kreativitet går det ju, första matcherna i ligan var ju betydligt defensivare taktik vilket gav bollinnehav men ingen spets framåt till min enorma frustration.
Citera
2016-09-18, 08:14
Medlem
Om HSV inte tar poäng i Freiburg och då utgår jag iskallt ifrån att FCB vinner i HBG så ryker BL om åtta dgr. Vem tar över?
Citera
2016-09-18, 08:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Om HSV inte tar poäng i Freiburg och då utgår jag iskallt ifrån att FCB vinner i HBG så ryker BL om åtta dgr. Vem tar över?
HBG = Helsingborg
HH = Hamburg

Tror nog ändå att man har lite mer tålamod med Labbadia. Vettefan vem man ska hämta in annars. Slomka igen kanske? Luhukay blev ju nyligen ledig också.

På tal om någonting helt annat så börjar ju Oktoberfest idag. Vet inte hur Ancelotti ser på saken men nog måste väl spelarna i FC Bayern åtminstone dricka en liter öl eller två trots att det är match nu i veckan? Själv tjuvstartade jag igår med några flaskor Paulaner Oktoberfestbier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in