Citat:
Ursprungligen postat av
fchansa
Flera medier rapporterar att detta med Usama härrör från ett sedan WWII ingrott Amerika-hat pga de svåra bombningarna som staden utsattes för. I så fall borde många Tyska lag och städer hata Amerika.....
Förlåt kompis men öhh. Blev inte klokare av det du skriver, för det var som sagt var en del städer runt om i Tyskland och övriga världen som blev rejält förstörda under det andra världskriget och det inte bara av USAF.
Och ska jag ta på mig mina "historiaglasögon" istället för de med fotboll så var inte amerikanerna bombkriget mot Tyskland "skurkar". Britterna med Bomber Harris i spetsen är rätt svar, jänkarna satsade mest på att förstöra olika industrier genom bomba dagtid, britterna däremot kunde bara träffa ett mål på sina nattliga raider - större städer typ Freiburg eller Hamburg. Kulturskatter förstördes, en del av berättigade skäl - det var krig och motståndaren måste besegras till varje pris. Tyvärr var en hel del allierade bombningar mot oskyldiga städer utan krigsindustrier men inte de mot Rostock. En stad med två flygplansfabriker, Heinkel och Arado, av extremt stor vikt för krigsförandet. Bygger man i stadens bombplan är det väl inte konstigt om fienden bombar där?
En hatflagga bland tyska ”ultras” gentemot Bomber Harris från en annan stad än just Rostock under en englandsmatch i CL/EL vore kanske på sin plats för någon även om det känns länge, länge sedan. Men Bin Laden och staden som då byggde bombplan?? Fattar fortfarande nada. Hansas ultras har skämt ut sig å det grövsta i varje fall. Djupdyk ner i skiten för en förr fin klubb, vem vill hjälpa nu?
Att det finns högerextrema muslimkramande tyskmördarehyllare på en fotbollsläktare övergår min begreppsmässiga förmåga.