2016-09-17, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Nu får du skärpa dig kostnaden ligger en bit under 1000 lappen och det kan väl i sammanhanget betraktas som billigt.

Om du anstränger dig och öppnar hemsidans meny så finner du hur deras analysarbete går till
så de mesta finns besvarat redan där.

Edit:
Är du generellt en lat person, du skrev att ett antal aktiviteter var jättedyra bl. a analys delen.
Jag bad dig kolla upp och det gick inte. Jag skickade länken till ett analys företag för mat och du läser inte igenom vad de gör trots att det ligger ett musklick bort.

Min fråga är - vad är det i dina tidigare punkter som är dyra.
Det är dyrt det står inget om gift
Citera
2016-09-17, 19:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spocck
Ja det är dyrt och då tillkommer inte analys på gift?

Crowdfunding?
Det borde finnas tusentals "TI's" som kan tänka sig att investera en slant för att skaffa lite bevis.
Till och med jag kan tänka mig att offra en hundring.

Att som nu, år efter år, bara komma med lösa och förvirrade påståenden om förgiftad mat, blodgrupper, frimurare, Olof Palme och strålvapen är bara patetiskt och improduktivt.
Citera
2016-09-17, 19:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Länk för analys mat

http://livsmedelsanalys.alcontrol.se/

Tycker du det är dyrt. Ska du testa söka på kostnad larm eller vill du ha hjälp.

Se där, då fick vi ett svar, 958 Svenska Kronor kostar det att testa livsmedel för gifter osv vilket inte kostar skjortan, det är dyrt men om man misstänker att någon förgiftar en så är det värt de pengarna, har man inte råd bekosta det själv så är det en räkning via klarna och de tillåter nästan alltid delbetalningar så länge man inte sitter på skulder osv.

Så det kan om man kan ta det på delbetalning kosta cirka 160-320 kr i månaden för att betala av den kostnaden, nu återstår bara att vi ska få svar från herrn varför kommunen skulle behöva blandas in för en sådan här analys.

[Tillagt]

Det skall även påpekas att det som kostar 958 Kr är den utökade kontrollen.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-09-17 kl. 19:58.
Citera
2016-09-17, 19:51
Medlem
Citat:

Nog för att du verkar ovanligt korkad men du förstår att andra som läser tråden kan öppna länken och se att det kostar mellan 300 - 800 Kr beroende på vad som ska analyseras (vatten, fryst mat osv)

Var du hittar att gifter i maten inte skulle upptäckas vet jag inte var du läst (du ger ju inte så mycket hänvisningar till källor). Så det är bara nonsens, då får man väl skicka med att de extra noga letar efter gifter.

Det är makalöst hur lugna och passiva människor som jagas av personer som vill döda dem är.

Tar du nu framkostnaden för ett larm så har du kostnader för dina aktiviteter

Analys på maten kostar mycket! (300 - 800 Kr)
Advokat kostar skit mycket! (ingen kostnad du ska inte ha advokat det ska GS du ska ha åklagare)
Gäller det kommunen är det kört ingen hjälp! (ingen kostnad kommunen har inte med detta att göra)
Polis vill inte hjälpa nyheterna vill inte hjälpa! (jodå bara du kan uttrycka dig så de förstår, ingen kostnad)
Larm kostar skit mycket! (jag tror inte det men du kollar upp hur det ligger till så har vi hela kostnaden,behöver du hjälp får du säga till)
Citera
2016-09-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK? förstår inte riktigt men jag ber om ursäkt om jag feltolkat dig.

Källa på det och att man kollar blodgrupp men hemlighåller det för resten av vårdapparaten - och gärna en förklaring på hur alla de tusentals inblandade lyckas hålla tyst om detta år efter år efter år?

Kanske, men det förutsätter att alla läkare är en entitet av ondskefulla konspiratörer - och tror man det så är man nog bortom precis all räddning.

Jag undvek det med flit eftersom jag ansåg det ointressant - om alla RH-negativa utgör måltavlor så är ju inte ditt specifika fall intressant utan vi behöver en gemensam källa till att hitta blodgruppen för alla.

Inser att jag kanske ger uttryck för lite motsägelsefulla åsikter i det som du inte förstod. Min hjärna funkar så att om jag inte vet något helt säkert så underhåller den fler än ett möjligt scenario samtidigt.

Har ingen direkt källa på att man alltid kollar blodgrupp i samband med "vanliga" blodprov. Det är något som jag personligen anser vara ganska sannolikt. En källa på att man ofta tar blodprov vid besök på vårdcentralen och liknande ställen får bli mig själv. Det är så som det har varit för mig.

Om nånting hålls hemligt inom vårdapparaten så borde just dessa anställda vara extra tränade i att hålla tyst med tanke på att de är vana vid tystnadsplikt. Men du gör som vanligt misstaget att tro att jag menar att tusentals vårdare är ondsinta konspiratörer. De kan ha blivit givna en förklaring som för dem känns logisk och mera neutral.

Gällande rh negativ blodgrupp (som ju är de som i blodet inte bär på det speciella protein som är kopplat till rhesusapan) kan man ju dela in den ytterligare. Det finns A-, B-, AB- och 0-. Sammanlagt sägs det att dessa utgör cirka 15 % av befolkningen. Men det finns en av dessa blodgrupper som är helt unik i sitt slag och det är 0- som är den enda blodgruppen som kan donera sitt blod till samtliga blodgrupper, så väl till rh positiva som till rh negativa. Det är också den enda blodgruppen som BARA kan ta emot blod från personer med exakt samma 0- blod. Detta blod kallas för "det universella blodet". Knappt 7 % av Jordens befolkning anses ha denna blodgrupp vilket gör att man skulle kunna tänka sig att det är en hel del av dem som har den blodtypen som löper risk att bli övervakade.

Det blodtest som jag gjorde visade just 0-, vilket fick mig att börja fundera på om det kan ligga nånting i denna teori i samband med GS. Vet ej hur pass pålitligt testet var, så ska repetera det igen vid tillfälle och jämföra resultaten.
Senast redigerad av rosalotus 2016-09-17 kl. 20:13.
Citera
2016-09-17, 20:04
Medlem
Citat:

Då jag vet att du inte är handlingens man bifogar jag länk med larm kostnad. Blev positivt överraskad både vad det gäller pris men framför allt innehållet.

Kolla länken och åter kom

http://www.gardio.se/priser/
Citera
2016-09-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Inser att jag kanske ger uttryck för lite motsägelsefulla åsikter i det som du inte förstod. Min hjärna funkar så att om jag inte vet något helt säkert så underhåller den fler än ett möjligt scenario samtidigt.

Har ingen direkt källa på att man alltid kollar blodgrupp i samband med "vanliga" blodprov. Det är något som jag personligen anser vara ganska sannolikt. En källa på att man ofta tar blodprov vid besök på vårdcentralen och liknande ställen får bli mig själv. Det är så som det har varit för mig.

Om nånting hålls hemligt inom vårdapparaten så borde just dessa anställda vara extra tränade i att hålla tyst med tanke på att de är vana vid tystnadsplikt. Men du gör som vanligt misstaget att tro att jag menar att tusentals vårdare är ondsinta konspiratörer. De kan ha blivit givna en förklaring som för dem känns logisk och mera neutral.

Gällande rh negativ blodgrupp (som ju är de som i blodet inte bär på det speciella protein som är kopplat till rhesusapan) kan man ju dela in den ytterligare. Det finns A-, B-, AB- och 0-. Sammanlagt sägs det att dessa utgör cirka 15 % av befolkningen. Men det finns en av dessa blodgrupper som är helt unik i sitt slag och det är 0- som är den enda blodgruppen som kan donera sitt blod till samtliga blodgrupper, så väl till rh positiva som till rh negativa. Det är också den enda blodgruppen som BARA kan ta emot blod från personer med exakt samma 0- blod. Detta blod kallas för "det universella blodet". Knappt 7 % av Jordens befolkning anses ha denna blodgrupp vilket gör att man skulle kunna tänka sig att det är en hel del av dem som har den blodtypen som löper risk att bli övervakade.

Det blodtest som jag gjorde visade just 0-, vilket fick mig att börja fundera på om det kan ligga nånting i denna teori i samband med GS. Vet ej hur pass pålitligt testet var, så ska repetera det igen vid tillfälle och jämföra resultaten.

Finns det några belägg för att 0- är bättre på något sätt? Om det är sant så vore det högintressant för vetenskapen. Det brukar ju även omnämnas inom New Age rörelsen, vilket gör mig misstänksam. Enda skillnaden som jag kan se är ju att antikroppar bildas om fel sort blandas.
Citera
2016-09-17, 20:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Då jag vet att du inte är handlingens man bifogar jag länk med larm kostnad. Blev positivt överraskad både vad det gäller pris men framför allt innehållet.

Kolla länken och åter kom

http://www.gardio.se/priser/

Vad jag tycker är frapperande är den fundamental oviljan att ens försöka skaffa bevis. Tråden innehåller massor med olika TI's som inte ens orkar göra något så enkelt som att rigga upp en kamera eller skicka in lite mat på en giftanalys.

Min tes är att alla dessa "TI's" är fullständigt livrädda att ställas inför det faktum att deras påståenden är falska. Att få svart på vitt att man har fel leder till funderingar om att det kanske finns andra, mer sannolika, förklaringar till att man springer omkring som en paranoid idiot.
Citera
2016-09-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Finns det några belägg för att 0- är bättre på något sätt? Om det är sant så vore det högintressant för vetenskapen. Det brukar ju även omnämnas inom New Age rörelsen, vilket gör mig misstänksam. Enda skillnaden som jag kan se är ju att antikroppar bildas om fel sort blandas.

Jag vet inte om 0- anses vara varken bättre eller sämre än de andra blodgrupperna? Vad jag förstår så kallar man den unik i sitt slag med tanke på dess donationsegenskaper som skiljer sig från de andra sju blodgrupperna.

Vad vetenskapen säger om den rh negativa blodgruppen som helhet verkar vara att de inte har lyckats hitta någon naturlig koppling till någon annan komponent som förekommer på Jorden - vilket förbryllar dem. Det har de ju däremot gjort med den rh positiva blodgruppen som tydligen innehåller ett protein som återfinns i generna på rhesusapan. Om det nu stämmer? Man får nästan ifrågasätta allt som vi har blivit informerade om hittills, känns det som.

Nu återger jag bara det som jag har läst om angående detta på nätet och ur vetenskapens perspektiv. Som den sanningssökare jag är så finns det ändå en liten gnutta misstänksamhet när det gäller dessa uppgifter och om de verkligen stämmer till hundra procent?

Tänker mig inte att de som har 0- blod skulle härstamma från någon annan "planet" ute i den påstådda "rymden", vilket kanske new-agare skulle tolka det som. Men nånting annorlunda tycks det ju i alla fall vara med den blodgruppen. Har de svar som de undanhåller för folket i stort eller stämmer det att de helt enkelt inte vet?

I övrigt sägs det att rh negativa har vissa egenskaper, ser ut på vissa sätt och har kroppsfunktioner som fungerar lite annorlunda än rh positiva. Skrev om det lite längre bak i tråden, så om du missade det så kan du bara bläddra tillbaka några sidor!

Intressant ämne hursomhelst. Blir nyfiken på att få reda på mer
Citera
2016-09-17, 20:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca

Jag förstår att du ställer en retorisk fråga. Men det gör nog inte alla.

Så för att vara tydlig: Nej det finns självklart inga sådana belägg. Det handlar bara om narcissistiska fantasier från människor som desperat försöker göra sig själv intressanta.

Citat:
Vad jag förstår så kallar man den unik i sitt slag ...

Ja ja. Du är väldigt unik.

Citat:
Tänker mig inte att de som har 0- blod skulle härstamma från någon annan "planet" ute i den påstådda "rymden", vilket kanske new-agare skulle tolka det som.

Jag tror du är unik och utvald. Eller inte.

666
Senast redigerad av madtop 2016-09-17 kl. 21:03.
Citera
2016-09-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Ja ja. Du är väldigt unik.

Jag tror du är unik och utvald. Eller inte.

666

På vilket sätt kan jag rå för att den blodgrupp som jag troligtvis har kallas för "unik" av VETENSKAPEN? Det är inte jag personligen som har beskrivit den så. Och på vilket sätt kan jag rå för vilken blodgrupp som jag har fötts med?

Att blodgruppen i sig är unik stämmer ju med tanke på dess unika donationsegenskaper jämfört med de andra sju. Det är ju i så fall bara en faktauppgift.

Du får tro vad du vill om mig. Det gör mig det samma. Undrar hur du själv skulle klara av att bli GS:ad år ut och år in och leva med smärtan av allt vad det innebär?
Citera
2016-09-17, 21:22
Medlem
Citat:
Jag vet inte om 0- anses vara varken bättre eller sämre än de andra blodgrupperna? Vad jag förstår så kallar man den unik i sitt slag med tanke på dess donationsegenskaper som skiljer sig från de andra sju blodgrupperna.

Vad vetenskapen säger om den rh negativa blodgruppen som helhet verkar vara att de inte har lyckats hitta någon naturlig koppling till någon annan komponent som förekommer på Jorden - vilket förbryllar dem. Det har de ju däremot gjort med den rh positiva blodgruppen som tydligen innehåller ett protein som återfinns i generna på rhesusapan. Om det nu stämmer? Man får nästan ifrågasätta allt som vi har blivit informerade om hittills, känns det som.

Nu återger jag bara det som jag har läst om angående detta på nätet och ur vetenskapens perspektiv. Som den sanningssökare jag är så finns det ändå en liten gnutta misstänksamhet när det gäller dessa uppgifter och om de verkligen stämmer till hundra procent?

Tänker mig inte att de som har 0- blod skulle härstamma från någon annan "planet" ute i den påstådda "rymden", vilket kanske new-agare skulle tolka det som. Men nånting annorlunda tycks det ju i alla fall vara med den blodgruppen. Har de svar som de undanhåller för folket i stort eller stämmer det att de helt enkelt inte vet?

I övrigt sägs det att rh negativa har vissa egenskaper, ser ut på vissa sätt och har kroppsfunktioner som fungerar lite annorlunda än rh positiva. Skrev om det lite längre bak i tråden, så om du missade det så kan du bara bläddra tillbaka några sidor!

Intressant ämne hursomhelst. Blir nyfiken på att få reda på mer

Den är unik för den innehåller inte apgenen som gör att de andra gruppernas blod bråkar med varandra. Om de andra bara får rätt blod eller från 0 negative så uppstår inga antikroppar.

Om 0 negative personer skall bli t ex intelligentare så måste där finnas något som inte finns i de andra grupperna. En mutation med högre förmåga att transportera mer syre skulle jag kunna tänka mig göra skillnad. Om det hade funnit ett samband är jag övertygad om att någon forskare kläckt ur sig det. En studie borde vara ganska enkel att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in