2016-09-17, 16:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Som jag ser det så finns det en möjlighet att det skulle kunna vara så att läkarkåren verkligen inte känner till vilken blodgrupp folk i största allmänhet har. Men i så fall är all statistik med procenttal och liknande inte trovärdig och/eller uppdiktad. För vet man statistiken så måste den ju ha baserats på fakta från verkliga tester.
Det finns i stort sett ingen statistik som är baserad på all data, det känner du säkert till om du tänker efter. T.ex. när statistik för partipolitik presenteras så har ju inte du själv alltid tillfrågats - eller hur? Istället utgår man ifrån ett slumpmässigt, eller noga utvalt segment av befolkningen - kanske 1000 personer - som man frågar för att se en genomsnittlig fördelning. Dvs, man behöver inte testa alla människor i hela världen för att veta den statistikska fördelningen av blodgrupper.

Citat:
En annan möjlighet är att det finns en liten invigd klick med personer som känner till vad som verkligen pågår och att man håller det dolt och hemligt för den breda folkmassan medan man ger ut felaktig information. De flesta människor litar blint på auktoriteter och ifrågasätter inte. Själv är jag skeptisk och har märkt hur MSM och den högt respekterade vetenskapsvärlden medvetet ofta far med rena lögner.
Ja det vore förstås en möjlighet, men jag anser nog att den faller på sin egen orimlighet eftersom det trots allt måste finnas folk som tar prover samt gör lab-test på precis alla människors blod för att den ska vara möjlig. Och dessa - rimligen tusentals endast i Sverige - borde ju bli rätt förvånade när de inser att deras egna, deras anhöriga samt deras vänners blodgrupper inte finns tillgängliga trots att de testats.
Citera
2016-09-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns i stort sett ingen statistik som är baserad på all data, det känner du säkert till om du tänker efter. T.ex. när statistik för partipolitik presenteras så har ju inte du själv alltid tillfrågats - eller hur? Istället utgår man ifrån ett slumpmässigt, eller noga utvalt segment av befolkningen - kanske 1000 personer - som man frågar för att se en genomsnittlig fördelning. Dvs, man behöver inte testa alla människor i hela världen för att veta den statistikska fördelningen av blodgrupper.

Ja det vore förstås en möjlighet, men jag anser nog att den faller på sin egen orimlighet eftersom det trots allt måste finnas folk som tar prover samt gör lab-test på precis alla människors blod för att den ska vara möjlig. Och dessa - rimligen tusentals endast i Sverige - borde ju bli rätt förvånade när de inser att deras egna, deras anhöriga samt deras vänners blodgrupper inte finns tillgängliga trots att de testats.

Nej, och det var ju det som jag också skrev i ett tidigare inlägg: just att statistiken skulle kunna vara baserad på ett visst urval. Så du behöver inte försöka få det att se ut som om jag inte tänker igenom olika möjliga scenarier när det är precis det som jag gör.

Lab-test på blodet görs som sagt ofta vid ett vanligt besök på vårdcentralen. Det skulle vara hur enkelt som helst för läkarkåren att hålla det hemligt och instruera sina medarbetare om att de ska lägga fram en alternativ förklaring till sina patienter om att inga provresultat finns registrerade. De skulle säkert kunna hitta på en rimlig orsak som sjukhuspersonal med flera köper rakt av. Jag säger inte att det hundraprocentigt är så, bara att det skulle kunna vara så.

Du undviker att svara på min specifika situation dock och att de skulle kunna ha gjort en massa tester på mig som liten. Det är ju det som tråden handlar om: ifall gangstalking förekommer, och vi som vittnar om att det gör det har ju presenterat massor med information om detta inklusive länkar till och med till de som erkänner sin inblandning. Är du på allvar fortfarande helt övertygad om att GS inte existerar?
Senast redigerad av rosalotus 2016-09-17 kl. 17:14.
Citera
2016-09-17, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det gör det inte.
Inget av mina barn eller jag själv har tagits blodprov på i skolan vad hag kan komma ihåg.
Har du någon källa på att detta görs?

Hihi det behövs ingen källa på det! Det är rutin går du på barnvårdcentralen eller skolsjuksyster gör ett stick i fingret för att veta vilken blod typ.
Citera
2016-09-17, 17:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej, och det var ju det som jag också skrev i ett tidigare inlägg: just att statistiken skulle kunna vara baserad på ett visst urval. Så du behöver inte försöka få det att se ut som om jag inte tänker igenom olika möjliga scenarier när det är precis det som jag gör.

Lab-test på blodet görs som sagt ofta vid ett vanligt besök på vårdcentralen. Det skulle vara hur enkelt som helst för läkarkåren att hålla det hemligt och instruera sina medarbetare om att de ska lägga fram en alternativ förklaring till sina patienter om att inga provresultat finns registrerade. De skulle säkert kunna hitta på en rimlig orsak som sjukhuspersonal med flera köper rakt av. Jag säger inte att det hundraprocentigt är så, bara att det skulle kunna vara så.

Du undviker att svara på min specifika situation dock och att de skulle kunna ha gjort en massa tester på mig som liten. Det är ju det som tråden handlar om: ifall gangstalking förekommer, och vi som vittnar om att det gör det har ju presenterat massor med information om detta inklusive länkar till och med till de som erkänner sin inblandning. Är du på allvar fortfarande helt övertygad om att GS inte existerar?

Jag är jätte-super-duper-övertygad om att den form av GS som du tror på inte existerar. Det är inte ens några tvivel. Din form av frimurar-satanist-ilumminati-GS är bara hjärnspöken.

Och det finns ingenting i den här tråden som får mig att ens börja fundera på om GS skulle förekomma. Ju fler inlägg som skrivs desto tydligare är det att GS inte förekommer. Den här tråden är en enda lång plågsam bekräftelse på att det är finns gott om trasiga människor som skulle må bra av vård.
Citera
2016-09-17, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
När du i post 3136 skriver:
Analys på maten kostar mycket!
Advokat kostar skit mycket!
Gäller det kommunen är det kört ingen hjälp!
Polis vill inte hjälpa nyheterna vill inte hjälpa!
Larm kostar skit mycket!
Och hur ska man fälla en grupp som stalkar en?

Så kan jag inte annat än att utgå från att du är en av de s.k offren i tråden.

Om du nu menar allvar så har du väl redan tagit fram kostnader för dessa poster

Analys på maten kostar mycket (hur mycket)
Advokat kostar skit mycket!(hur mycket per timma) Dessutom är det åklagare som ska driva målet)
Gäller det kommunen är det kört ingen hjälp! (vad har kommunen med detta att göra,vilken avdelning på kommunen hanterar dessa frågor)
Polis vill inte hjälpa nyheterna vill inte hjälpa! (de vill de visst om de förstår brottet.
Larm kostar skit mycket!(hur mycket kostar ett larm dyra och billiga)

Tacksam om du svarar
Och hur ska man fälla en grupp som stalkar en?

Nej jag är inte TI! Varför vill du veta vad det kostar? Räcker det inte att säga att det kostar skjortan?
Citera
2016-09-17, 18:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spocck
Nej jag är inte TI! Varför vill du veta vad det kostar? Räcker det inte att säga att det kostar skjortan?

För att om du säger att det kostar skjortan så är det ett påstående, om du däremot säger priset samt hänvisar till vart du hämtar informationen ifrån så är det en helt annan femma.

Men då du bitvis kommer med konstiga påståenden så pekar det kraftigt mot att du inte har någon riktig källa utan sitter och hittar på.
Citera
2016-09-17, 18:54
Medlem
Citat:

Det kan vara andra än TI som har liknanade.

Om man lider såsom denna tråd beskriver utav de drabbade, så borde man väl kollat upp de aktiviteter du nämner och den faktiska kostnaden, hur lång tid kan det ta,du verkar ju ha en dator så en timmas sökning så har du en kalkyl och det är inte så dyrt speciellt inte om livet står på spel.

Kan vi inte avliva myten att man måste som TI skaffa advokat. TI som får ihopmaterial för att väcka åtal kommer att företrädas av en åklagare, advokat behöver i detta fall GS.
Citera
2016-09-17, 19:01
Bannlyst
Citat:
Det kan vara andra än TI som har liknanade.

Om man lider såsom denna tråd beskriver utav de drabbade, så borde man väl kollat upp de aktiviteter du nämner och den faktiska kostnaden, hur lång tid kan det ta,du verkar ju ha en dator så en timmas sökning så har du en kalkyl och det är inte så dyrt speciellt inte om livet står på spel.

Kan vi inte avliva myten att man måste som TI skaffa advokat. TI som får ihopmaterial för att väcka åtal kommer att företrädas av en åklagare, advokat behöver i detta fall GS.
Det är en wast of time ingen kollar i denna tråd för att få reda på lab kostnader!!!
Citera
2016-09-17, 19:05
Medlem
Citat:
Det är en wast of time ingen kollar i denna tråd för att få reda på lab kostnader!!!

Länk för analys mat

http://livsmedelsanalys.alcontrol.se/

Tycker du det är dyrt. Ska du testa söka på kostnad larm eller vill du ha hjälp.
Citera
2016-09-17, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OK? förstår inte riktigt men jag ber om ursäkt om jag feltolkat dig.

Citat:
Lab-test på blodet görs som sagt ofta vid ett vanligt besök på vårdcentralen.

Källa på det och att man kollar blodgrupp men hemlighåller det för resten av vårdapparaten - och gärna en förklaring på hur alla de tusentals inblandade lyckas hålla tyst om detta år efter år efter år?

Citat:
Det skulle vara hur enkelt som helst för läkarkåren att hålla det hemligt och instruera sina medarbetare om att de ska lägga fram en alternativ förklaring till sina patienter om att inga provresultat finns registrerade. De skulle säkert kunna hitta på en rimlig orsak som sjukhuspersonal med flera köper rakt av. Jag säger inte att det hundraprocentigt är så, bara att det skulle kunna vara så.
Kanske, men det förutsätter att alla läkare är en entitet av ondskefulla konspiratörer - och tror man det så är man nog bortom precis all räddning.

Citat:
Jag undvek det med flit eftersom jag ansåg det ointressant - om alla RH-negativa utgör måltavlor så är ju inte ditt specifika fall intressant utan vi behöver en gemensam källa till att hitta blodgruppen för alla.
Citera
2016-09-17, 19:12
Bannlyst
Citat:
Länk för analys mat

http://livsmedelsanalys.alcontrol.se/

Tycker du det är dyrt. Ska du testa söka på kostnad larm eller vill du ha hjälp.
Ja det är dyrt och då tillkommer inte analys på gift?
Citera
2016-09-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ja det är dyrt och då tillkommer inte analys på gift?

Nu får du skärpa dig kostnaden ligger en bit under 1000 lappen och det kan väl i sammanhanget betraktas som billigt.

Om du anstränger dig och öppnar hemsidans meny så finner du hur deras analysarbete går till
så de mesta finns besvarat redan där.

Edit:
Är du generellt en lat person, du skrev att ett antal aktiviteter var jättedyra bl. a analys delen.
Jag bad dig kolla upp och det gick inte. Jag skickade länken till ett analys företag för mat och du läser inte igenom vad de gör trots att det ligger ett musklick bort.

Min fråga är - vad är det i dina tidigare punkter som är dyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in