Citat:
Det finns i stort sett ingen statistik som är baserad på all data, det känner du säkert till om du tänker efter. T.ex. när statistik för partipolitik presenteras så har ju inte du själv alltid tillfrågats - eller hur? Istället utgår man ifrån ett slumpmässigt, eller noga utvalt segment av befolkningen - kanske 1000 personer - som man frågar för att se en genomsnittlig fördelning. Dvs, man behöver inte testa alla människor i hela världen för att veta den statistikska fördelningen av blodgrupper. Som jag ser det så finns det en möjlighet att det skulle kunna vara så att läkarkåren verkligen inte känner till vilken blodgrupp folk i största allmänhet har. Men i så fall är all statistik med procenttal och liknande inte trovärdig och/eller uppdiktad. För vet man statistiken så måste den ju ha baserats på fakta från verkliga tester.
Citat:
Ja det vore förstås en möjlighet, men jag anser nog att den faller på sin egen orimlighet eftersom det trots allt måste finnas folk som tar prover samt gör lab-test på precis alla människors blod för att den ska vara möjlig. Och dessa - rimligen tusentals endast i Sverige - borde ju bli rätt förvånade när de inser att deras egna, deras anhöriga samt deras vänners blodgrupper inte finns tillgängliga trots att de testats.
En annan möjlighet är att det finns en liten invigd klick med personer som känner till vad som verkligen pågår och att man håller det dolt och hemligt för den breda folkmassan medan man ger ut felaktig information. De flesta människor litar blint på auktoriteter och ifrågasätter inte. Själv är jag skeptisk och har märkt hur MSM och den högt respekterade vetenskapsvärlden medvetet ofta far med rena lögner.