2016-09-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
vilka tider måste dom vara tysta? dom är högljuda VÄLDIG vid typ 14:00 -till 20:00 hoppar timmar efter timmar skriker på varandra. kan jag inget göra?

Jag har ju sagt att du ska kontakta din hyresvärd för att höra om deras regler gällande studsmattor som placerats nära ditt fönster. Beskriv för dem precis som du beskriver här, att studsmattan står nära fönstret och att de ser in till dig, att de låter när de studsar, skriker och busar.

Men barn är barn och har rätt att leka och låta fast ställer de en privat studsmatta nära ditt fönster så prata med värden. Förstår inte om du bor i hyreshus och barnen med studsmattan också bor i hyreshuset, du formulerar dig att "barnen springer omkring i sitt hus" antar att du menar att de springer omkring i sin lägenhet.
Citera
2016-09-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har ju sagt att du ska kontakta din hyresvärd för att höra om deras regler gällande studsmattor som placerats nära ditt fönster. Beskriv för dem precis som du beskriver här, att studsmattan står nära fönstret och att de ser in till dig, att de låter när de studsar, skriker och busar.

Men barn är barn och har rätt att leka och låta fast ställer de en privat studsmatta nära ditt fönster så prata med värden. Förstår inte om du bor i hyreshus och barnen med studsmattan också bor i hyreshuset, du formulerar dig att "barnen springer omkring i sitt hus" antar att du menar att de springer omkring i sin lägenhet.
aaa lägenhet sorry ;/ men ska kontaka mimern
Citera
2016-09-17, 14:51
Medlem
Idag var det student grej i mitt område.. Varför får man ingen förvarning innan dom gör sånt här.. För högt. Mina fönster rutor skakar. Har huvudvärk nu. Kommer klaga på måndagen. Varför är detta ok? Varför betalar jag ens hyra? Dom håller på i timmar.
Citera
2016-09-17, 15:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Idag var det student grej i mitt område.. Varför får man ingen förvarning innan dom gör sånt här.. För högt. Mina fönster rutor skakar. Har huvudvärk nu. Kommer klaga på måndagen. Varför är detta ok? Varför betalar jag ens hyra? Dom håller på i timmar.
Hur skulle du vilja bli förvarnad och mellan vilka tider var det?
Citera
2016-09-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hur skulle du vilja bli förvarnad och mellan vilka tider var det?

Har skickat meddelanden om detta till universitetet. Tror evegamanget har slutat nu. Med brev, sms, samtal, email, vad som helst. Från morgon tills nu 15:50. Jag tog bussen till stan för att slippa det.

Nu hör jag min granne sjunga. Ikväll ringer jag väktarna kl22 om något spelar musik eller för ljud. Är så trött nu. Kommer inte vara snäll mot någon från och med nu. Har låtit folk gör vad dom vill för länge. Om jag hör för mycket ljud fram till kl23 kommer jag ta det till mina egna händer.

edit: Bor inte i student område, så vet inte varför dom kom hit ens.
Citera
2016-09-17, 16:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Har skickat meddelanden om detta till universitetet. Tror evegamanget har slutat nu. Med brev, sms, samtal, email, vad som helst. Från morgon tills nu 15:50. Jag tog bussen till stan för att slippa det.

Nu hör jag min granne sjunga. Ikväll ringer jag väktarna kl22 om något spelar musik eller för ljud. Är så trött nu. Kommer inte vara snäll mot någon från och med nu. Har låtit folk gör vad dom vill för länge. Om jag hör för mycket ljud fram till kl23 kommer jag ta det till mina egna händer.

edit: Bor inte i student område, så vet inte varför dom kom hit ens.
Jag hoppas du får svar och vet precis hur det är när man störd av utomhusaktiviteter som man inte kan råda över. Bor själv nära en utomhusarena där det pågår evenemang hela sommaren - som kan börja på morgonen och fortsätta hela dagen och sedan som avslutas sen kväll med fyrverkerier. Är man känslig för ljud som vi båda verkar vara så behövs det inte så hög volym för att bli stressad. Hoppas också att du slipper bli störd av din granne.
Citera
2016-09-18, 07:44
Medlem
Doleos avatar
Mitt inlägg till den här tråden: https://www.flashback.org/p58511818#p58511818

För ett par år sedan hade jag problem med en granne som spelade sin musik så högt att det skallrade i mina fönster, både dagtid och natt. I början när han just hade flyttat in var han trevlig och bad mig att ringa på hos honom om jag blev störd, vilket jag gjorde och han sänkte musiken.

Tiden gick, kommer inte ihåg exakt, men så småningom, vägrade han att öppna sin dörr när jag knackade på. Vid ett tillfälle bad jag en annan granne att ringa på, då sänkte han musiken. Men vid senare "störningar", när han såg att det var jag som knackade på, sket han i att öppna dörren, han höjde volymen på musiken istället.

Han började agera hotfullt, la ett papper i min brevlåda, där det stod "om du knackar på min dörr igen, kommer jag att sparka sönder din dörr".

Jag slutade att knacka på hos honom, jag ringde störningsjouren vid upprepade tillfällen. En kväll kom de hit, men de förde ett jävla oväsen så att grannen hörde dem komma, han sänkte musiken direkt. Männen från störningsjouren står inne hos mig och väntar på att han ska börja spela musik igen. Men istället ringen han störningsjouren och säger att det är grannarna ovanför som "stör", men de tittar ut genom kikhålet på min dörr och kan se hur folk lämnar hans lägenhet.

Det händer ingenting efter det, fastighetsägaren agerar inte. Grannen knackar på hos mig och agerar hotfullt vid ett tillfälle, en kväll då jag verkligen behövde sova för jag skulle ut och resa tidigt nästa morgon, ta mig ut till Skavsta och flyga därifrån.

Tiden gick, grannens beteende oförändrat, till slut får jag nog, tappar kontrollen efter ett par års "tortyr". Jag bankar på hans dörr med ett "verktyg", han öppnar dörren, kastar sig över mig, knuffar mig hårt så att jag landar på det hårda stengolvet i trapphuset, han får tag i "verktyget". Jag är i shocktillstånd när jag tar mig upp från golvet och på väg in till min lägenhet, vrålar jag att jag ska polisanmäla honom för misshandel, fast det gjorde jag aldrig, men grannen polisanmälde mig.

Efter en tid kom en poliskvinna hem till mig, jag berättade allt om vad som hade skett och om grannens tidigare beteende. Polisanmälan lades ner, efter ett tag försvann grannen, det sista jag såg var en lastbil och personal som hämtade ut hans tillhörigheter från lägenheten till lastbilen, grannen var inte närvarande. Jag vet inte vad som hände med honom, det skiter jag fullkomligt i, nu är det tyst från lägenheten brevid min.

Det är skrämmande att det ska behöva gå så långt som det gjorde i mitt fall. Jag är inte så säker på att polisen rycker ut när det gäller störande grannar, för min del blev jag hänvisad till störningsjouren. När jag bodde i USA, då var det polisen som kom, det var väldigt effektivt, festerna slutade omedelbart.

Fast då var jag en av de festande personerna, en gång var jag värdinna för en fest på Maui (Hawaii), närmsta grannes hus låg minst en kilometer bort. Den grannen ringde polisen runt 11-tiden, snuten kom och knackade på och sa åt mig att sänka musiken, vi hade en DJ så det var lite svårt att kontrollera ljudnivån. Så polisen kom tillbaka och sa att om jag inte avslutar festen nu, kommer de att sätta mig i häkte. Jag avslutade festen runt midnatt, visst var jag besviken, men jag hade ingen lust med att sitta i häktet över natten.
Citera
2016-09-18, 07:51
Medlem
Med risk för att låta sjukt gubbig!

Har under alldeles för många tillfällen haft problem med våra grannar ovanför oss, vilket nu blivit ett problem!

Min sambo och jag jobbar oregelbundna tider och helger då självklart!

I våra ordningsregler hos hyresvärden (allmänt kända normer) står att det skall vara tyst efter klockan 22. Jaja, vi tycker att, sure, spela musik fram till 00:00, fredagar och lördagar.
Vår granne hade ändå satt upp en lapp att hon fyllde år och att de skulle ha fest!

Nu, lördag kväll, låter det på riktigt som att det är 18383 människor, intryckta i en liten 3a - som gör allt i sin makt för att väsnas så mycket som absolut möjligt!

Därför skriver jag ett sms till grannen: "Hej! Grannen under er! Börjar låta lite väl mycket! Efter 23 kan de va schysst att få sova! Börjar 06.30 imorgon!

Hoppas du haft en bra födelsedag och får en fortsatt fin kväll!

Mvh!"

Jag får inget svar, volymen höjs, skrikena stegrar och stampen/hoppande blir tyngre. Jag tänker då att jag ringer och pratar med grannen för att be dem dämpa sig. Jag ringer vid två tillfällen och får inget svar.
Jobbigt att vara ansvarig för, just nu, Sveriges största dansgolv.

Musiken stegrar, skrikena blir fler och högre, alkoholen verkar aldrig ta slut, nu låter det som de spelar mänsklig bowling på vårat tak/deras golv.

Ligger i sängen med balkongdörren öppen (ljuden kommer inte utifrån), plötsligt hör vi hur våra grannar sitter och diskuterar på deras balkong:

"Vad äre för surgubbe som jobbar kl 06.00 en söndag?! DU är läkare, du får göra vad fan du vill!" Ni vet med sådär, alkohol-överdriven överlägsenhet? För övrigt det absolut dummaste jävla skit jag hört.

De pratar alltså om mitt sms! De har alltså sett mitt sms och mina samtal, men fullständigt ignorerat.

Klockan är nu 01 och den här festen hade slagit Roskilde
under sin storhetstid, Busfabriken hade känts som ett sovinstitut i jämförelse - hade det inte varit för att jag började 06.30 hade jag varit sur över att jag inte fått någon inbjudan, av ren avundsjuka.

Jag tänker, de har sett mitt sms, jag provar ett till!

Skriver i detta sms: "Tja, har försökt ringa dig två gånger vilket du sett, hörde när du läste upp smsett på balkongen!

Jag jobbar inom vården, vilket så även du gör hörde jag, läkare!

Oavsett om man är läkare eller inte så bör man inte spela så hög musik som ni gör just nu, vilket din pojkvän verkar tro!

Jag är ingen surgubbe, jag är 24 år, jobbar som sagt 06.30 imorgon!

hade VERKLIGEN önskat om ni kunde stänga av nu! Ska upp 05.30 imorgon!

Hoppas åter igen att ni får en fortsatt trevlig kväll...ute på krogen!

Tack!"

Anledningen till att jag skickar sms istället för att gå upp och prata med partykungen öga mot öga är på grund av den fruktansvärda frustration jag upplever, jag skakar av ren frustration och känner att jag inte kan vara konstruktiv och helt schysst i min framtoning, muntligt.
De är så fruktansvääärt hänsynslösa.

Snart upptäcker jag att smsen inte verkar göra någon nytta. Snarare tvärtom, nu känns det plötsligt som om man anstränger sig ännu mer (om möjligt) för att väsnas högre. Magnus Uggla, Kung I Baren och andra sjunga-med låtar börjas spela kontinuerligt med en kör, en jättefull kör, en kör med jättedåliga sångare som gör allt i sin makt för att överrösta sina högtalare på högsta volym.

Här bestämmer jag mig för att jag försökt tillräckligt, jag ringer störningsjouren. Störningsjouren meddelar att de skickar en bil.

Plötsligt får jag ett sms: "Sorry! Vi slutar nu!"

Kanon, vad bra! Ringer störningsjouren och meddelar att jag fått kontakt med grannen och att de inte behöver skicka någon bil!

Skönt, äntligen sömn!

.........

Nope... Önsketänkande, grannen min säger till, om något, lite tafatt, men hennes kära födelsedagsfirare till gäster tycker att nu, nu jääävlar!

Här når kvällen sin topp! Nu skriks det bokstavligt talat för att provocera och störa mig, enbart!

Ringer och förklarar för störningsjouren att de visst behövde komma ut. De skickar en bil ganska snabbt som kommer upp, ringer på och pratar med min granne.

Av nyfikenhet och ytterligare frustration försöker jag genom dörren till trapphuset lyssna på vad som sägs.

Slutligen verkar det hela handla om att det måste blivit ett missförstånd. ETT MISSFÖRSTÅND?! Kan mina sms bli tydligare?!

Jaja, skönt. Äntligen! Nu kanske jag får lite sömn och får sova, nu måste de ju förstå

NOOOOOOOOPE!

Det fortsätter, gap, skrik, körsång, musik, stamp/hopp i golvet.

Så nu är min fråga, vad fan gör man?!
Vad i helvete gör man när man har så hänsynslösa grannar?!
Så jävla invalida att inte kunna förstå!
Citera
2016-09-18, 09:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avirus
Så nu är min fråga, vad fan gör man?!
Vad i helvete gör man när man har så hänsynslösa grannar?!
Så jävla invalida att inte kunna förstå!

Det är lätt av grannen att avfärda det hela när det är massa annat folk där, gå dit en annan gång och var "lite" arg och förklara läget. Gör givetvis inget dumt eller säg nåt dumt då det bara slår tillbaka men det ska ju visas att du är förbannade på agerande ändå.

Störningsjouren lär ju nu då veta vad som hänt och det är ju alltid bra att de vet om läget, värden är kontaktad antar jag så de också vet vad som gäller.
Märker du att det sker igen är det bara att kontakta värden och störnignsjouren igen då lär grannen din få höra det.

Sedan handlar såklart mycket om vilken relation du har till grannen, ni verkar ju tillräckligt bekanta för att ha varandras telefonnummer iaf så nån form av relation finns där.
Citera
2016-09-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är lätt av grannen att avfärda det hela när det är massa annat folk där, gå dit en annan gång och var "lite" arg och förklara läget. Gör givetvis inget dumt eller säg nåt dumt då det bara slår tillbaka men det ska ju visas att du är förbannade på agerande ändå.

Störningsjouren lär ju nu då veta vad som hänt och det är ju alltid bra att de vet om läget, värden är kontaktad antar jag så de också vet vad som gäller.
Märker du att det sker igen är det bara att kontakta värden och störnignsjouren igen då lär grannen din få höra det.

Sedan handlar såklart mycket om vilken relation du har till grannen, ni verkar ju tillräckligt bekanta för att ha varandras telefonnummer iaf så nån form av relation finns där.

Tack för svar! Så sjukt irriterande!
Våran relation är lika med 0! Idioten hälsar inte ens i trappen! Numret fick jag fram igenom en enkel sökning på Hitta!
Citera
2016-09-19, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avirus
Tack för svar! Så sjukt irriterande!
Våran relation är lika med 0! Idioten hälsar inte ens i trappen! Numret fick jag fram igenom en enkel sökning på Hitta!

Ok.
Jag tänkte inte ens så långt som till nummersök (avd: så gammal är jag) men smart agerat.
Det var ju helt rätt tänkt. Ett sms till grannen undviker ju att denna får skämmas inför sina gäster om den bara "inte tänkt på" att det låter mer. De flesta dämpar ju sig då och ser det som en bra grej att det kommer fram så istället för att det bankas och skriks på/i dörren.
Nu fick störningsjouren komma och göra det jobbet istället.
Citera
2016-10-02, 09:00
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Grannen som bor i lägenheten ovanför för inte speciellt störande ljud för sig eller så. Det konstiga är att när jag försöker tänka så tycks det korrelera med grannens beteende. Alltså olika ljud uppstår från grannen i samband med att jag försöker bo normalt. Kan det vara någon form av lowlife där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in