Citat:
Ursprungligen postat av
willzor
Hej.
Jag har en granne som fått byggförbud/nedslag på sin utbyggnad då han inte ansökte om tillstånd.
Det har nu gått 4 månade och han har börjat hamra på skiten igen.
Kort och gott; Han startar ca 20:00 och slutar vid 02:30 VARJE kväll/natt.
Vad kan jag göra?
Jag har gått över och pratat med honom (försökt) men han kan inte svenska, inte mer än "Hej".
Kommunen har jag ringt och dem har informerat mig om hans byggförbud. Utöver det kan dom "inget göra" säger dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Ja ska han anmäla granen för inte betala TV avgift också? Gissar på att hans ansökning om bygglov drar ut på tiden. Och hans grannes tomt kommer se ut som ett bomb nedslag en lång tid fram över.
Nu är det bara så att han stör sent på kvällen med sitt spikade så ta ett snack med han eller skriv en lapp på hans språk. För polisen kommer inte göra något!
Kommunen kommer inte göra något!
Vad är det du inte läser?
Han har varit över och försökt snacka, han har fått förslaget att ta med fler grannar och en tolk.
Han har inte fått bygglov så han får helt enkelt inte lov att bygga vilket ju även kommunen intygat.
Att bygga trots att han inte har bygglov är inte tillåtet och att bygga trots allt är inte lagligt och när saker och ting inte är lagliga är det en polissak.
Skulle alla bara skita i alla byggförbud skulle vi se folk snickra ihop byggen till förbannelse, det finns en anledning till att det finns sådana här regler.