2016-09-17, 13:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Och hon tror väl på gud påstår hon i alla fall.

Hon tror på gud när det passar. Är ateist när det passar.

Precis som hon är för 2nd amendement och emot det på samma gång.

Hon kan vara för Gay Marriage, och emot det också. Välj bara vad som passar för stunden.
2016-09-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lite om Häxans stiftelse:

"The Clinton Foundation raised nearly $178 million in 2014."

"but less than $5.2 million of that money, or 5.7 percent, was granted to charitable organizations"

"show that the Clinton Foundation spent far more on overhead expenses like travel ($7.9 million) than it did on charitable grants in 2014. The group also spent more on rent and office supplies (a total of $6.6 million) than it did on charitable grants."

"Clinton Foundation’s largest charitable grant was a $2 million payment to the Alliance for a Healthier Generation (AHG), a joint project founded by the Clinton Foundation and the American Heart Association. Bruce Lindsey, the board chairman for the Clinton Foundation in 2014, also served on AHG’s board that year, according to the organization’s 2014 tax filings. Of the $16.3 million AHG organization spent in 2014, only $349,022, or 2.1 percent, was spent on charitable grants, the group’s tax filings show."

"The Clinton Foundation’s largest single charitable grant to an organization not founded by the Clinton Foundation or managed by one of its board members was a $700,000 check to the J/P Haitian Relief Organization, a non-profit founded by actor Sean Penn. That organization reportedly spent more than $126,000 on first-class flights for the actor. Other charitable grants from the Clinton Foundation included $200,000 for the Tiger Woods Foundation and $37,500 for the Sesame Workshop in New York City."

http://thefederalist.com/2016/09/16/clinton-foundation-spent-6-percent-charitable-grants-2014/#.V9wQIryiD9Q.twitter

Det här är gammal skåpmat som grundas på (medvetet?) missförstånd. Clinton Foundation delar i första hand inte ut pengar till andra välgörenhetsorganisationer utan utför arbetet självt. Oberoende granskning har visat att 88% av stiftelsens pengar går till välgörenhet.
2016-09-17, 13:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Hon kan vara för Gay Marriage, och emot det också. Välj bara vad som passar för stunden.

Har du bevis för att Clinton vill ta bort 2nd Amendment?
2016-09-17, 13:41
Medlem
Citat:

När har hon franstått som ateist? När har hon varit enot 2nd amendment?
2016-09-17, 15:13
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:

Hillary Clinton On Donald Trump: 'When Someone Shows You Who They Are, Believe Them' | NBC News
https://www.youtube.com/watch?v=zvZIixKKebg

Hon är en riktigt riktigt störd kvinna som använder sig av citat som passar in på hen själv för att misskreditera Trump.

Maya Angelou said: "When people show you who they are, believe them." Trump can try to walk back his words, but we heard him loud and clear.

Will Hillary Pay For Her Legion Of Crimes

https://www.youtube.com/watch?v=-duGH1r1NWE
2016-09-17, 15:30
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För vem blir det trams menar du?
De som säger den faktiska åldern, eller den som plussar på nuvarande ålder med 2 i tron att den har nått att säga?

Hillary är 68år, är det så svårt att få in i huvudet?
Eller är det bara en ny konspiration och nu måste hon visa födelesbevis för bevisa hon inte är 70år?

Du har gjort bort dig inför alla flera gånger och du väljer nu att göra en höna av en fjäder för att jag avrundade hennes ålder till 70 å. Käringen fyller 70 om drygt 13 månader så hon ska betraktas av en läkare som en kvinna som snart är 70 år gammal. Och inte som en kvinna som just fyllt 60. Är fröken trams nöjd nu?
Senast redigerad av Eroticon6 2016-09-17 kl. 15:37.
2016-09-17, 17:09
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Något om vad exakt? I detalj tack.

Du har alltså hittat på nu att det är praxis att folk delar med sig av sina skattepapper när de är under skatterevision?

Det stinker högskola om dig.

Att det INTE var.
2016-09-17, 17:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
PlantaGenista skrev

Det här är gammal skåpmat som grundas på (medvetet?) missförstånd. Clinton Foundation delar i första hand inte ut pengar till andra välgörenhetsorganisationer utan utför arbetet självt. Oberoende granskning har visat att 88% av stiftelsens pengar går till välgörenhet.

På vilket sätt är det "gammal skåpmat"? Det är från Häxfondens senaste rapport till IRS 2015:

"The Clinton Foundation spent less than 6 percent of its budget on charitable grants in 2014, according to documents the organization filed with the Internal Revenue Service (IRS) in 2015."
2016-09-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du bevis för att Clinton vill ta bort 2nd Amendment?

Här har du:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/06/06/four-ways-president-hillary-clinton-will-work-to-end-gun-ownership.html

Fast på senare tid har Häxan upptäckt att det inte är så populärt i USA att plocka bort 2nd amendment, så hon har väl svängt även på den punkten senaste veckorna?

Nu ska det tilläggas att 2nd amendment-kramandet är kanske det jag personligen gillar sämst med Republikanerna. Jag ser inte att landet blir stabilt av att alla går omkring med en pickadoll i byxlinningen.
2016-09-17, 18:20
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Här har du:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/06/06/four-ways-president-hillary-clinton-will-work-to-end-gun-ownership.html

Fast på senare tid har Häxan upptäckt att det inte är så populärt i USA att plocka bort 2nd amendment, så hon har väl svängt även på den punkten senaste veckorna?

Nu ska det tilläggas att 2nd amendment-kramandet är kanske det jag personligen gillar sämst med Republikanerna. Jag ser inte att landet blir stabilt av att alla går omkring med en pickadoll i byxlinningen.

I så fall svängde långt tidigare. http://m.washingtontimes.com/news/2016/aug/3/hillary-clinton-i-do-not-want-repeal-2nd-amendment/

Hon har aldrig uttryckligen sagt att hon vill frångå det, även om många tolkar hennes krav på det sättet.
2016-09-17, 19:17
Medlem
Hittade någon sorts "ståndpunkter" på Clittans hemsida:

https://www.hillaryclinton.com/issues/

En blandning av populism och ofinansierade löften...

- Wall Street ska pungslås
- Alla ska få mer av allt
- Dessutom en märklig fokus på just Alzheimers och Mental health. Tänker hon på sig själv och Bill här?
2016-09-17, 19:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Men då tycker du säkert att Hillary är mäkta korkad som på ett trovärdigt vis fejkar ett spastiskt anfall inför kamerorna. Ett sådant här skämt var det sista hon behövde.

Jag antar att du vägrar se hennes min av obehag när de eventuella spasmerna börjar, som sedan övergår till ett ansträngt leende och som avslutas med ett äkta leende och skratt.

Du är väldigt säker på din sak. Kan det höra ihop med att hon är "det minst dåliga alternativet"?
Själv är jag inte alls säker på att jag har rätt. Jag spekulerar bara, och ser min chans att på ett cyniskt vis tjäna en slant på spelbolagen. Ogillar bägge alternativen.

för tredje gången, så har jag visat filmen för en läkare som inte ser några spasmer. Vidare för tredje gången så är det ingenting ovanligt för den som har dansat (vilket Clinton gjort) att kunna röra huvudet snabbt.
https://www.youtube.com/watch?v=12y5dKrtDmA
Foliehatt av!
Detta sagt kan man nog uttrycka farhågor för hälsotillståndet hos båda kandidaterna med tanke på deras höga ålder. Men det amerikanska systemet med vicepresidenter gör att det inte är en katastrof om en president skulle bli svårt sjuk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in