2016-09-17, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hallelujah, Mr Goretex har några minuter över "så nu ska jag minsann svara åklagarkramarna så de tiger!" Det har du haft svårt med tidigare, trots att det lär vara svårt att missa aviseringsfunktionen på Flashback numera. Med det är mycket med lilla familjen förstås.
Det är du som är bekymrad i boden. Jag är fullständigt ointresserad av om den är bränd eller riven eller vad AJ nu kan tänkas tagit för beslut. Jag är inte det minsta upprörd, även om det är lite festligt att du tycker att mjölkdelen i ladan och boden ska stå intakt i åratal utifall Mördar-NB nån gång i framtiden skulle söka resning. Varför ringer du inte AJ så kan han svara dig? Så du slipper grubbla och ligga sömnlös, det är inte bra för hälsan.
Du kan även få en privat visning i Blomberg om du är intresserad: http://blombergsateri.se/kontakt/

Så poliserna kan ha gjort ett dåligt jobb medvetet med de jobbade ändå så pass bra så att LGWP skulle bli imponerad? Hur gick den logiken ihop?
Ett märkligt inlägg, vill du ha något intressant sagt som gällde detta fall eller var det bara för att ge mig ett öknamn?

Aviseringsfunktionen är bra om man är inloggad. Tycker du att jag ska besvara fler inlägg som går i din stil, varför? Saknar du mig i tråden? Lite rörande, tack min vän.

Jag ska hjälpa dig med logiken. Eftersom polisen blev så sågad av LGWP så såg dom till att skriva ihop en ganska välskriven och omfattande FUP och man kan även misstänka att någon av dom manipulerade bevis för att få någon fälld för brottet (det utesluter inte att det är NB som begått det). Eftesom dom manupulerat bevis så behöver dom inte undersöka om det finns andra och dom hoppade då över en hel del.

Förstod du nu, inte, hoppa då över mina inlägg så slipper du grubbla.
2016-09-17, 00:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svensk livstidsdom lär inte bli mindre således aka man går inte under det som Sverige har som rättsprinciper.
Gött att höra att han vill till Litauen. Strafftiden lär knappast bli kortare där.

Som jag sagt tidigare: Han har dåliga rådgivare.
2016-09-17, 00:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vem har sagt att han har skurit sig i samband med det sexualsadistiska mordet på Lisa ?
Svinet hade ju sår på både fingrar och armar sen tidigare .
Du tror inte att det sannolikt var ett av dessa sår som gav blodfläckarna på Lisas kläder ,
på snörena och på röret som han använde för att hänga henne i ?
Nä visst nä , det har ju ingen betydelse vad du tror .
Så det var inte droppat blod som experterna sa då. Det kan alltså ha varit torkat blod från ett gamalt sår. Kanske till och med från ett plåster?
2016-09-17, 00:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ett märkligt inlägg, vill du ha något intressant sagt som gällde detta fall eller var det bara för att ge mig ett öknamn?

Aviseringsfunktionen är bra om man är inloggad. Tycker du att jag ska besvara fler inlägg som går i din stil, varför? Saknar du mig i tråden? Lite rörande, tack min vän.

Jag ska hjälpa dig med logiken. Eftersom polisen blev så sågad av LGWP så såg dom till att skriva ihop en ganska välskriven och omfattande FUP och man kan även misstänka att någon av dom manipulerade bevis för att få någon fälld för brottet (det utesluter inte att det är NB som begått det). Eftesom dom manupulerat bevis så behöver dom inte undersöka om det finns andra och dom hoppade då över en hel del.

Förstod du nu, inte, hoppa då över mina inlägg så slipper du grubbla.

Nej du har väl inte tid att vara inloggad, det var ju så mycket med familjen som du själv skrev. Att jag inte tänkte på det, attans. Så det är därför du inte besvarat inlägg från tidigare heller då. Dock verkar du ju ha tid i allehanda övriga trådar. Det blir ju mycket att läsa ikapp för dig och då missar du ju faktiskt att du blir rättad på rena sakfel, kanske något att tänka på.

Jag grubblar inte det minsta över dina fantasifulla inlägg, däremot är de lite roliga att läsa för att få underhållning ibland. Logik är ju inte din starka sida dock. Märkligt att det bara är anonyma trådskribenter som tycker utredningen är undermålig men ingen expert i Rättssverige. Det är ju trots allt ett MYCKET uppmärksammat mord det handlar om. Starkt att du nu åtminstone inte kan utesluta att litauern ifråga begått denna vidriga handling.

Vad tycker du om att NB själv vill hem till sitt kära hemland? Ett halvt erkännande, eller hur lyder expertanalysen från skoförsäljaren?
Senast redigerad av katw 2016-09-17 kl. 00:31.
2016-09-17, 00:22
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Metervis med silvertejp runt huvudet kan väl den som transporterade kroppen lagt om vi nu ska gå vidare i den (SOM JAG SKREV) osannolika historien jag hittade på för att belysa ett orimligt beteende. Kan du inte läsa och förstå hoppa över mina inlägg.

Tack, "värdelöst tugg" och trams tar jag som en komplimang, det visar att det jag påstår träffar rätt.

Den som lindade silvertejpen är den som hängde Lisa med, och hans namn är Nerijus om du nu råkade missa det.
2016-09-17, 00:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Så det var inte droppat blod som experterna sa då. Det kan alltså ha varit torkat blod från ett gamalt sår. Kanske till och med från ett plåster?

Så den osynlige mannen har hittat ett gammalt blodplåster från NB i ladan och blött upp hans blod på strategiska ställen på jeansen och jackan? Fantasierna blir värre och värre.
2016-09-17, 00:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Vadå droppat blod ?
Är det torkat blod om det är ett gamalt sår som går upp och börjar blöda på nytt ?
Det är ju precis lika färskt som om han hade skurit sig alldeles nyss .
Nu tänker du väl osannolikt ologiskt igen som vanligt .
Är inte du på semester ?
2016-09-17, 00:44
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Artikel: Frias från våldtäkt – trots dna-bevis - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16571299.ab

För ordningens skull får väl påpekas att styvpappan i detta fall dömdes för våldtäkt på sin dotter i Hovrätten, som inte likt tingsrätten trodde på det osannolika att dottern skulle ha petat in sperma i sig.

Det var ju inte att man inte trodde på DNA-bevisning i sig som gjorde att han friades, sperman fanns där och man visste att det var styvpappans. Tingsrätten trodde på den otroliga historien.

Du länkade artikeln som om DNA inte var viktigt i fallet och jämförde med Nerijus/Lisa Holm - att DNA inte skulle betyda något i det fallet heller om någon rättvisa fanns i världen. Felaktigt med andra ord.
2016-09-17, 05:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
För ordningens skull får väl påpekas att styvpappan i detta fall dömdes för våldtäkt på sin dotter i Hovrätten, som inte likt tingsrätten trodde på det osannolika att dottern skulle ha petat in sperma i sig.

Det var ju inte att man inte trodde på DNA-bevisning i sig som gjorde att han friades, sperman fanns där och man visste att det var styvpappans. Tingsrätten trodde på den otroliga historien.

Du länkade artikeln som om DNA inte var viktigt i fallet och jämförde med Nerijus/Lisa Holm - att DNA inte skulle betyda något i det fallet heller om någon rättvisa fanns i världen. Felaktigt med andra ord.
Tack, det var bra att du uppmärksammade detta.
Ett försök av #Sudharma att manipulera fakta och vilseleda då, allt för mördaren Nerijus skull.
Som vanligt alltså.
2016-09-17, 05:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du blandar ihop. Det var inte Lisas "familj" som kontrollerade henne. Det var endast SH.
Du briljerar inte direkt när du ska försöka förstå dig på min beskrivning av Lisas familj där kärlek, ansvarstagande och omtanke rådde.
En familj där man månar om varandra, där man bryr sig, där man visar varandra kärlek och alla vill varandras väl.
Sånt är helt okänd mark för dig, förmodar jag, med tanke på din kommentar.

Förstår inte vad du tycker att dina lögner och ditt förtal om offrets far tillför denna mordtråd?
Vad är det egentligen du vill ha sagt med det?
Har du något dolt budskap?
2016-09-17, 10:52
Medlem
Hur dog LH? Fanns det sexuella inslag eller blev hon mördad direkt?
Ni som har moraliska aspekter på min fråga kan dränka er i blekmedel. Jag vill
endast ha konkreta svar om den informationen finns tillgänglig.
2016-09-17, 11:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Hur dog LH? Fanns det sexuella inslag eller blev hon mördad direkt?
Ni som har moraliska aspekter på min fråga kan dränka er i blekmedel. Jag vill
endast ha konkreta svar om den informationen finns tillgänglig.
Motivet till mordet är sexuellt. Hon hittades intryckt i ett plåtskåp med tre meter silvertejp runt ansikte/hals, blottade bröst och underliv - byxor/trosor neddragna, bh och tröja uppdragna, snara runt halsen. Hon är strypt och hängd av mördaren Nerijus och han har blottat hennes kropp vilket ingår i sexualsadistens begär efter njutning ihop med den makt och kontroll han känner av att ha ett försvarslöst offer i sitt våld, plåga, tillfoga smärta, dödspanik och slutligen offrets död. Ingen penetrering har alltså skett, vilket är ganska vanligt vid sexualsadistiska dåd, de vill ej ha "närhet", offret är enbart ett objekt som de plågar/kontrollerar/dödar för att få utlopp för de sjuka drifterna som pockar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in