Citat:
Ursprungligen postat av
Glufsglufs30
Nu har svenska fängelser inga galler om du inte visste det.
Och varför firar man i andras olyckor ? Det är ju inget jippo direkt att det som sker händer det är tragiskt för alla parter. Hade hon grillat och ätit upp sina barn hade man kanske kunnat fira om hon åkt in på livstid men att fira en sån här grej är bara patetiskt . Men jag vet varför för det första är hon en kvinna och har ett fördelaktigt utseende och kropp och så har hon varit en populär bloggare. Då är det extra kul att trycka ner sådana personer och många här inne hade helst viljat att hon hängde sig och dog. Tragisk värld vi lever i och där man inte ser till människovärden alls

Skaka galler är ett uttryck för en person som sitter i fängelse. Precis som en kan säga "jag ska bara hoppa in i duschen först" till en person för att snabbt förklara att en ska duscha supersnabbt. Det betyder inte att någon ställer sig i badrummet och fysiskt hoppar in i duschkabinen. Det är ett uttryck. Jag antog att de flesta skulle fatta det men ok, my bad.
Sen så firar jag ikväll för de som blivit bedragna, lurade, fått sin ekonomi förstörd och sin tillit till andra människor. Och ja, jag firar delvis för att jag på riktigt avskyr Catrin Hedlund. Hennes beteende under de senaste två åren som jag följt hennes liv har varit som att följa en riktigt välskriven nattsvart komedi. På det sätt som hon har skrutit, ljugit om faderskapstest, stulit, och sparkat nedåt (det här är ett uttryck för att se ned eller tala illa om personer som en står över i ett maktförhållande). Hon har rent ut sagt varit helt jävla vidrig!
Och nej! Catrin har
ALDRIG varit en populär bloggare. Det hade du vetat om du som jag följt detta i två år. Att hon hamnat i den här situationen nu är enbart hennes eget fel. Enbart hennes egen. Varken mitt eller någon annans i den här tråden. Det är hon själv som har kontaktat tidningar och gjort allt för att synas.
Att jag skulle tycka illa om Catrin för att du tycker att hon har ett fördelaktigt utseende eller för att hon är kvinna? Nej. Hade någon visat mig ett foto på henne utan att jag vetat vem det var hade jag antagligen tyckt att hon såg ut som en söt vanlig tjej. Inget mer.
Det är hennes beteende mot andra människor som gör att hon i mina ögon blir fruktansvärt oattraktiv. Det är hennes tillvägagångssätt där hon hotar med förtal när någon börjar undra vart fan sina biljetter är som hon skulle ha postat för en vecka sedan.
Har precis varit på systemet vid gullmarsplan och köpt en flaska cava. Du får moralisera hur mycket du vill över det. Jag har aldrig påstått att jag har velat se henne död eller att jag vill att hon ska få stryk. Det är väldigt få personer som har nämnt det i tråden överhuvudtaget. Jag tror inte att det skulle lösa nånting, faktiskt. Det som hände igår däremot med hennes anhållan har jag dock önskat väldigt länge. Därför firar jag ikväll.