2016-09-16, 17:15
Medlem
vonDunajewskans avatar
Ja, LT är ju tillbaka igen med sina uppdateringar: http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42943...eps-i-sitt-hem
Citera
2016-09-16, 17:23
Medlem
Bra att detta sprids: http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...nd-haktad-igen

Man borde ju egentligen tipsa Aftonbladet så att det uppmärksammas ännu mer så kanske det trillar in ännu fler anmälningar.
Citera
2016-09-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linie

Man borde ju egentligen tipsa Aftonbladet så att det uppmärksammas ännu mer så kanske det trillar in ännu fler anmälningar.

För info, jag har mailat till reportern som gjorde reportaget sist för Aftonbladet!
Rekommenderar att fler gör samma sak!
OT
Kommer gå åt en hel del popcorn i helgen!👍🏻
Citera
2016-09-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linie

Tipsa på bara, DN och SVD också när du ändå är i farten
Citera
2016-09-16, 17:32
Bannlyst
Man skulle bra gärna vilja veta hur Catrin verkligen har tänkt efter att åkt dit första gången men ändå fortsätter med bedrägerier när hon är under skyddstillsyn? Antagligen är hon svårt sjuk och därmed tappat omdömet helt. Hon kan inte varit rädd för att åka dit igen eller så var det meningen från hennes sida att hålla på tills hon åker dit ordentligt. Nu blir det förmodlingen något år i kvinnofängelse framöver och som sagts det kan hon behöva och samtidigt få lite terapi och komma till insikt med vad hon sysslat med och vad hon nu ställt till med.
Citera
2016-09-16, 17:36
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Jag lyckas inte öppna några filer så jag lägger upp lite info om någon vill ha.

Detta är taget från misstankeregistret idag:

Jag gjorde ett urplock av totalt 11 bedrägeripunkter sedan 20/8-2016

skäligen misstänkt: beslutsdatum 11/9 brottsdatum 2/9-8/9 bedrägeri internet

skäligen misstänkt: beslutsdatum 12/9 brottsdatum 28/8 bedrägeri

skäligen misstänkt: beslutsdatum 12/9 brottsdatum 22/8- 26/8 bedrägeri

skäligen misstänkt: beslutsdatum 12/9 brottsdatum 21/8 bedrägeri

Nu förekommer hon under 24 punkter i MR.

Ursäkta mig om jag är trög, begrep inte riktigt vad du menade med "öppna filer", så tänker ändå fråga om du kan lägga upp dokumentationen på minfil eller något? Om det går. Vill hemskt gärna se mer!
Citera
2016-09-16, 17:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Just det här lilla stycket tyckte jag var extra festligt. Sannolikheten att hon_faktiskt_ kommer få fängelse nu är verklig. Hon kommer skaka galler om allt går sin väg. Fundera på det en stund.

Hatten av UnicornMeat, jag menar det verkligen! Din expertis och ihärdiga nyfikenhet för tråden framåt.

Ikväll ska iaf jag fira lite. Det tycker jag ni andra också borde göra. 🍾🍿
Först tänkte jag: "Jag skulle vilja kunna göra det men smolket i glädjebägaren är tyvärr ett par helt oskyldiga kids"
Sen slår det mig: "Kidsen är, tyvärr, vana vid att mamma försvinner från dom rätt ofta så dom reagerar förhoppningsvis inte så mycket. Och de är dito vana att vara hos mormor och känner sig säkert trygga där. Och en sexåring är väl fortfarande för liten att räkna ut hur det ligger till?"

Det är väl just den här sortens drama och komplikationer som gör tråden mer mångbottnad och fascinerande (en del kanske tycker fängslande)? Det handlar inte bara om en simpel bedragerska utan en som med besatthet tror sig vara en riktig kändis, tror sig ha något av intresse att förmedla och nästan kräver att få vara en riktigt känd jet-settare (driver en av Sveriges största bloggar minsann) på andras bekostnad.
Den riktiga giftgadden i det hela är att hon lyckats väva in sina barn och sin familj som stöd för sitt dysfunktionella liv.

Så med viss blandning av känslor häller jag till sist upp ett glas vin (blir hon släppt i helgen kommer jag att ångra mig).
Om inte annat skålar jag för er som bidrar så mycket till tråden genom kunskaper, insikter, personkännedom, sammanställningar och allt vad som nu ska till för att göra tråden till en av de bästa under min tid på FB. Ni vet vilka ni är, cheers.
Citera
2016-09-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
För info, jag har mailat till reportern som gjorde reportaget sist för Aftonbladet!
Rekommenderar att fler gör samma sak!
OT
Kommer gå åt en hel del popcorn i helgen!👍🏻

Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Tipsa på bara, DN och SVD också när du ändå är i farten

Bra denisa.

Ja vore bra om detta fick så stor spridning som möjligt så hon får ett straff som känns. Jag har funderat över varför jag känner mig så engagerad i just detta fall trots att det finns så många som begått värre brott och kommit fram till att det nog beror på att det är så jävla provocerande med en människa som bara fortsätter och fortsätter att bedra, ljuga och hota samt verkar ha noll empati. Sen bidrar det väl också till intresset att hon verkar ha en väldigt skev verklighetsuppfattning och skyller ALLT på alla andra.

Skulle vara sjukt intressant som någon tidigare här i tråden nämnt att veta hur anhöriga och de runt omkring henne (förskola, föräldrar till barnens kompisar) resonerar kring detta. Vet de inte om hur hon beter sig eller accepterar de bara hennes beteende...
Citera
2016-09-16, 17:41
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Nu har svenska fängelser inga galler om du inte visste det.

Och varför firar man i andras olyckor ? Det är ju inget jippo direkt att det som sker händer det är tragiskt för alla parter. Hade hon grillat och ätit upp sina barn hade man kanske kunnat fira om hon åkt in på livstid men att fira en sån här grej är bara patetiskt . Men jag vet varför för det första är hon en kvinna och har ett fördelaktigt utseende och kropp och så har hon varit en populär bloggare. Då är det extra kul att trycka ner sådana personer och många här inne hade helst viljat att hon hängde sig och dog. Tragisk värld vi lever i och där man inte ser till människovärden alls

Skaka galler är ett uttryck för en person som sitter i fängelse. Precis som en kan säga "jag ska bara hoppa in i duschen först" till en person för att snabbt förklara att en ska duscha supersnabbt. Det betyder inte att någon ställer sig i badrummet och fysiskt hoppar in i duschkabinen. Det är ett uttryck. Jag antog att de flesta skulle fatta det men ok, my bad.

Sen så firar jag ikväll för de som blivit bedragna, lurade, fått sin ekonomi förstörd och sin tillit till andra människor. Och ja, jag firar delvis för att jag på riktigt avskyr Catrin Hedlund. Hennes beteende under de senaste två åren som jag följt hennes liv har varit som att följa en riktigt välskriven nattsvart komedi. På det sätt som hon har skrutit, ljugit om faderskapstest, stulit, och sparkat nedåt (det här är ett uttryck för att se ned eller tala illa om personer som en står över i ett maktförhållande). Hon har rent ut sagt varit helt jävla vidrig!

Och nej! Catrin har ALDRIG varit en populär bloggare. Det hade du vetat om du som jag följt detta i två år. Att hon hamnat i den här situationen nu är enbart hennes eget fel. Enbart hennes egen. Varken mitt eller någon annans i den här tråden. Det är hon själv som har kontaktat tidningar och gjort allt för att synas.

Att jag skulle tycka illa om Catrin för att du tycker att hon har ett fördelaktigt utseende eller för att hon är kvinna? Nej. Hade någon visat mig ett foto på henne utan att jag vetat vem det var hade jag antagligen tyckt att hon såg ut som en söt vanlig tjej. Inget mer.

Det är hennes beteende mot andra människor som gör att hon i mina ögon blir fruktansvärt oattraktiv. Det är hennes tillvägagångssätt där hon hotar med förtal när någon börjar undra vart fan sina biljetter är som hon skulle ha postat för en vecka sedan.

Har precis varit på systemet vid gullmarsplan och köpt en flaska cava. Du får moralisera hur mycket du vill över det. Jag har aldrig påstått att jag har velat se henne död eller att jag vill att hon ska få stryk. Det är väldigt få personer som har nämnt det i tråden överhuvudtaget. Jag tror inte att det skulle lösa nånting, faktiskt. Det som hände igår däremot med hennes anhållan har jag dock önskat väldigt länge. Därför firar jag ikväll.
Citera
2016-09-16, 17:42
Medlem
Pocketpianos avatar
Har besökt tråden lite då och då under senaste tiden och vill först och främst passa på att tacka er som har visat stöd och förståelse för vad jag och andra har råkat ut för. Det har varit ett rent ut sagt helvete till två år sedan bedrägeriet skedde mot mig.

Jag kommer förmodligen aldrig att se skymten av mina pengar, men idag tänker jag oavsett fira framgångarna som nyligen publicerades i LT med en fin whiskey.

Kalla mig känslokall eller nämn hennes barn om ni så vill, för mig förtjänar hon inget annat än olycka livet ut. Hon är ansvarig för sina barn och ska därför leva sunt samt vara en god förebild som moder. Catrin är inte den personen och barnen har det förmodligen bättre i ett annat hem.

Tack.

/MM
Citera
2016-09-16, 17:50
Medlem
husbys avatar
Hon är i alla fall häktad nu, osäker på om det nämnts tidigare. Uppdaterad artikeln från kl 17.37 idag.

"-Ja, jag kommer att begära henne häktad nu under eftermiddagen på sannolika skäl misstänkt för bedrägeri i nio fall. Det är på grund av återfall i brott efter dom, det är så jag motiverar att hon nu ska frihetsberövas, säger Sundström till LT.

Vad händer nu?

– Jag kommer att begära henne häktad nu om en 20 minuter, då kommer jag att expediera min häktningsframställan till tingsrätten. Det kommer inte att bli någon förhandling under dagen. Utan det blir sannolikt i morgon och också på söndag finns möjlighet. Det ska vara en skyndsam förhandling i häktningsfrågan så jag tror inte att dom skjuter på det."

Läs hela artikeln här:
http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42943...eps-i-sitt-hem
Senast redigerad av husby 2016-09-16 kl. 17:53.
Citera
2016-09-16, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpiano
Har besökt tråden lite då och då under senaste tiden och vill först och främst passa på att tacka er som har visat stöd och förståelse för vad jag och andra har råkat ut för. Det har varit ett rent ut sagt helvete till två år sedan bedrägeriet skedde mot mig.

Jag kommer förmodligen aldrig att se skymten av mina pengar, men idag tänker jag oavsett fira framgångarna som nyligen publicerades i LT med en fin whiskey.

Kalla mig känslokall eller nämn hennes barn om ni så vill, för mig förtjänar hon inget annat än olycka livet ut. Hon är ansvarig för sina barn och ska därför leva sunt samt vara en god förebild som moder. Catrin är inte den personen och barnen har det förmodligen bättre i ett annat hem.

Tack.

/MM

Hon har lurat dig på några tusenlappar och det låser som att ditt liv rasat samman och varit ett helvete pga det hör du inte hur patetisk du låter? Nu sympatiserar inte jag med Catrin och hennes gärningar det har jag aldrig gjort även om en del tycks tro det. Men jag ser lite längre och tänker i ett mer humant perspektiv där det finns mått av gränser. Catrin har varit naiv och sjuk och vad det beror på det kan man inte veta. Troligen har hon haft en skev uppväxt och fått saker om bakfoten vad saker i livet handlar om. Bloggar är en stor bov i dramat för många tror jag där personer med bra ekonomi skall glittra och glänsa mer än den andre. Det gör att folk som Catrin tror att det är det livet handlar om att ha mycket pengar och visa upp för folk på nätet.

Det är samma med facebook folk lägger upp saker att dom är på den och den resan liksom som självklart är kul för dom men tänk då om det finns människor som inte har det så bra ställt och kanske inte mår så bra det är lätt att hamna i onda tankar då kan jag tänka mig. Catrin är en produkt av hela internethysterin med bloggar och alla dom här uppblåsta människorna som Blondinbella och vad dom nu heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in