Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-09-16, 10:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Säg inte det.
Glöm inte att man nyss kallade till en presskonferens för att berätta att inget nytt har hänt

Det var ju åklagarmyndigheten som gjorde, inte hovrätten.
Citera
2016-09-16, 11:04
Medlem
Creaturs avatar
Häktningen kvarstår. Tv 4 sänder fr hovrätten.
Citera
2016-09-16, 11:08
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Häktningen kvarstår. Tv 4 sänder fr hovrätten.
Totalt meningslöst beslut. Fegt.
Citera
2016-09-16, 11:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Men vafan? Det här liknar ju ingenting...Men nu ska det hållas förhör och sen kan fallet mycket väl läggas ner sägs det.
Citera
2016-09-16, 11:13
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Vilket jävla skämt. Det blir att skriva upp ytterligare "tjänstemän" på vendetta-listorna när denna skamliga tid övergår i något nytt och fräscht.

Att vara feg är en sak. Men att låta sin feghet gå ut över en annan person genom sin yrkesutövning är inte okej och "jag lydde bara order" kan aldrig komma att godtas som ursäkt.
Citera
2016-09-16, 11:16
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Totalt meningslöst beslut. Fegt.

Med tanke på det inplanerade förhöret i det här läget har jag viss förståelse att hovrätten inte vill ta på sig idioten MNs skit.

Utan att vara säker så har jag dock spontant svårt att se att det skulle finnas hinder för att genomföra förhöret även om häktningen skulle hävts.
Citera
2016-09-16, 11:17
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men vafan? Det här liknar ju ingenting...Men nu ska det hållas förhör och sen kan fallet mycket väl läggas ner sägs det.

Vissa kan nu känna sig tagna på orden och dessutom ägda. Ett fullt logiskt beslut och dessutom viktigt för att säkra att förhöret verkligen blir av och inte bara var ett tomt löfte för att lura hovrätten. Popcorn!
Citera
2016-09-16, 11:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Vissa kan nu känna sig tagna på orden och dessutom ägda. Ett fullt logiskt beslut och dessutom viktigt för att säkra att förhöret verkligen blir av och inte bara var ett tomt löfte för att lura hovrätten. Popcorn!

Haha. Då läggs det här ner efter förhöret då. Jag poppar också popcorn. Men tack för omtanken.
Citera
2016-09-16, 11:19
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Då får vi invänta förhöret då. Leder inte det till åtal hoppas jag kunna räkna med saftig ekonomisk kompensation för Assange samt utomrättslig vedergällning mot de skyldiga.
Citera
2016-09-16, 11:27
Medlem
probe53s avatar
Aningen mer nyanser i TV4:s liverapportering, men fortfarande rena felaktigheter.

Är väl slow damage control fram till nedläggningen, så det allmänheten minns är att jaja ...
Citera
2016-09-16, 11:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Haha. Då läggs det här ner efter förhöret då. Jag poppar också popcorn. Men tack för omtanken.
Nu när häktningen har bibehållits så kommer det naturligtvis inte att bli något förhör.
Marianne Ny bokade ett förhör för att få förlängd häktning.
Nu kommer Maranne Ny att hitta någon orsak att skylla på JA och ställa in förhöret.
Citera
2016-09-16, 11:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu när häktningen har bibehållits så kommer det naturligtvis inte att bli något förhör. Marianne Ny bokade ett förhör för att få förlängd häktning.

Nu kommer Maranne Ny att hitta någon orsak att skylla på JA och ställa in förhöret.

Bra tänkt, men jag delar inte din analys. Hade svensk ÅKM ensamt varit ansvarigt för förhörets genomförande hade det varit ett möjligt scenario. Nu har ju Ecudors riksåklageri sagt att förhöret
skall inledas den 17e oktober. Det tåget styrs från Ecuador. Nu är svensk ÅKM bara passagerare.

Dock tyder det här på att en svensk nedläggning dröjer till efter presidentvalet. Obama-administrationen måste bort innan Sverige vågar agera - så läser jag den här situationen i och med att man drar ut mer på tiden.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-09-16 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in