Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Du hävdade med bestämdhet att kvinnor inte ville strippa.
Tydligen vill de det så mycket att de gör det trots att de inte behöver (en del) just för att det ger en sexuell makt vilket är ämnet för tråden, och något du systematiskt förnekat, och nu försöker trassla dig ur.
Nej, jag skrev att
stripteasedansande kvinnor (i allmänhet, jag erkänner dessutom undantag) inte gör det för att de själva vill, utan för att de är beroende av den ekonomiska kompensationen. Försök förstå skriven text är du snäll.
Sedan kan du bäst du vill insistera på att alla sångerskor som byter senkläder "stripteasedansar", det är verklighetsfrånvänt trams, men det har ändå ingen bäring på det vi diskuterade, vilket alltså var huruvida stripteasedansare har någon makt över sina kunder.
Citat:
Jo det är det då jag är en kvinna som raggas på för att jag är smexy, så du gjorde bort dig (igen)
Sorry, jag skiter i om du påstår att du är kvinna, och jag skiter också i om du påstår att du "raggas på för att du är smexy". Det förändrar inte den kvinnofientliga världsbild du uttrycker i vartannat inlägg det minsta.
Citat:
Du hoppar klädsamt över den maktrelation som finns i en relation mellan en kvinna och man, där kvinnan njuter av att spela på sin sexuella makt. Jag börjar undra om du inte varit med om att du gjort någon man knäsvag efter som du är så rigid i ditt resonemang.
Nej, det är alltså den här påstådda "maktrelationen" (som inte finns) som jag diskuterar genom hela tråden. Vad du nu tror att kvinnor njuter av och inte är irrelevant.
Citat:
Det är ju exakt det du gör
Back at you, kvinnohat är exakt det du uttrycker i vartannat inlägg; Så berätta nu varför du hatar kvinnor. (Allvarligt, ser du hur låg nivå det blir när vi begär att vi ska bemöta saker vi hittar på om varandra? Eller reagerar du inte ens på det?)
Citat:
Tja Sovjet och USA hade makten att kunna utplåna varandra under kalla kriget.
Maktbalans.
Ja, men de hade alltså inte makt
över varandra som i en mänsklig maktrelation. Du talar om politisk makt, vilket är ett helt annat begrepp.
Citat:
Nu skall jag sova. Fortsätt att gör bort dig du
Vet du, det börjar tråka ut mig att försöka argumentera på din låga nivå. Förvänta dig inga svar imorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Du säger alltså både emot dig själv och artikeln. Och jag ser inget i din argumentation som förklarar varför uppfyllandet av x:s begär A - att få se person y:s nakna kropp - skulle manövrera ut uppfyllandet av y:s begär B - att tjäna pengar på x - som maktfaktor. På vilket sätt är y mer beroende av x, än vice versa? Om något skulle jag snarare säga att det åtminstone i en västerländsk kontext troligtvis finns större möjligheter för y att få sitt begär (av att tjäna pengar) uppfyllt på andra sätt än via nakenuppträdande, än vad det är för x att få sitt begär (att se attraktiva nakna kroppar) uppfyllt genom andra kanaler.
Nej, snälla läs wikipediaartikeln och försök förstå den. Makt handlar alltså inte om vem som får vilka begär uppfyllda. Makt handlar om vilken part som är beroende av den andra och vem som kan påverka den andras beteende. I fallet med stiptease är dansarna alltså beroende av den ekonomiska ersättningen (vilket inte kan likställas med att männen skulle vara "beroende" av att se en striptease). Kunderna påverkar dansarnas beteende (e.g. får dem att utföra olika handlingar), medan dansarna inte kan påverka kunderna att betala för saker de inte vill se.
Förstår du fortfarande inte det här så är du inte värd min tid.