2016-09-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
oddsen för trump har idag för första gången, tror jag, krupit ner under 3.

Har det hänt något idag förutom diverse opundersökningar? Typ, har det kommit fram något mer om hillarys hälsa?

Fram tills dess att hon springer ett maratonlopp kommer hon sjunka och sjunka pga hälsan. Såvida inte Trump drabbas av något oväntat
2016-09-15, 18:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Har det hänt något idag förutom diverse opundersökningar? Typ, har det kommit fram något mer om hillarys hälsa?

Jag har inte hört något speciellt. Inga speciellt dramatiska uttalanden, Trump levererar just nu ett ekonomiskt tal i New York.

Hillarys rally börjar ca 21:45-22:00 svensk tid.
2016-09-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Barnslig cynism. Hon kampanjar liberalt och röstar liberalt, att då spekulera i att hennes konservative motståndare skulle vara mer liberal än henne är bisarrt.
Det menade jag inte. Jag menade att hon inte har några egna egentliga åsikter. Hon är helt i händerna på Lobbyisterna, bidragsgivarna, the Corporatocracy.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man är inget troll för man är objektiv och försöker se mer än en vinkel.
Fast du är inte objektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Crooked ska väl enligt planen hålla ett Rally i Greensporo North Carolina om sisådär 4 timmar. Första framträdandet efter senaste Parkinsons-anfallet!
Hoppas det går att se live... spännande att se hur det går
Det skulle jag vilja se. Leta freezes, ryckningar, känslomässiga utbrott och annat papphammar-beteende. Spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Jag tror att anledningen till att vissa sitter på pottkanten och inte i den mjuka mitten där alla är tryggade en fortsatt karriär är för att deras kontaktnät är sämre. På så sätt har det ett mindre inflytande än etablissemanget, deras handplockade demokrater och i sin tur allierade. "Pottkanten" har svårt att påverka de som känner sig trygga.
Inom DNC handlar allt om pengar. De som kan ge mycket bidrag är tryggade en fördelaktig plats. Lobbyisterna styr politikerna som små trasdockor.
2016-09-15, 18:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det menade jag inte. Jag menade att hon inte har några egna egentliga åsikter. Hon är helt i händerna på Lobbyisterna, bidragsgivarna, the Corporatocracy.

Fast du är inte objektiv.

Det skulle jag vilja se. Leta freezes, ryckningar, känslomässiga utbrott och annat papphammar-beteende. Spännande!

Inom DNC handlar allt om pengar. De som kan ge mycket bidrag är tryggade en fördelaktig plats. Lobbyisterna styr politikerna som små trasdockor.
Kan vara sant att en del texter inte visat sig vara 100% objektiva, dock betydligt bättre än merparten som vissa skriver.

Min ursprungliga fråga på området i denna forumsdel, den var för jag undrade en sak.
Om varför vissa argumenterar att Trump skulle vara en bra president enbart för denne är en miljardär och har ett imperium.
Och att olikheterna är förstora mellan företag och stat och hur man hanterar dessa.
Man valde att köra "två fel blir ett rätt", och står och stampar på den än.
Även den extrema selektismen som existerar i tråden, där man försöker ge Hillary unika egenskaper.
Som då inte är det minsta unika.

Jag aldrig sett maken till så mycket haters här, nu har jag inte besökt vartenda forumsdel på FB.
Men utan tvekan samlas en hel del här.
En sak som förvånar mig, och det är att det inte dyker upp mer Trump-haters, så får du även se att jag klankar ned på dom.
Och när dom försöker ge han unika egenskaper, som inte är unika.
2016-09-15, 18:57
Medlem
heiss avatar
Vad tror ni, är hennes make helt bränd från offentliga sammanhang, men allra främst som rollen till historisk första och troligen enda "First Gentleman"??? Inte en chans säger jag.

Känns väldigt politiskt inkorrekt inte minst med Bill, "still-dicking-bimbos" Clinton och låta honom skända rollen som historisk första make åt första presidentkvinnan, det hade varit en förödmjukelse för nationen och att offra mansrollen på altaret.

Den kåtbocken som first "First Gentleman"??? Haha noo waaay José, vi tar hellre muren.
Våran nutid liknar en hysterisk cirkus i historieböckerna om dessa två väljs in, och man hade ångrat det varje dag som missat chansen till all den high energy och börja MAGA hela skiten!

Man behöver göra en stump-ad och få honom lika omöjlig att välja in så som Hillary är på sina egna sätt. Powell's email är mer bensin på brasan som ger honom titeln "still dicking", vad tycker pro-hillarys om detta???

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, det är intressant vad som framkallar denna kaskad av hat mot Hillary.
Välkommen till min forna verklighet.
Senast redigerad av heis 2016-09-15 kl. 19:07.
2016-09-15, 18:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag aldrig sett maken till så mycket haters här,
Mjo, det är intressant vad som framkallar denna kaskad av hat mot Hillary. Jag höll själv stenhårt på Bernie under primärvalet men för den skull önskar jag inte livet ur människan.
2016-09-15, 19:17
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:

Hela gårdagen låg det stabilt mellan 2,70 - 2,90 i alla fall på pinnaclesports som jag föredrar, eftersom de har alternativet "Trump and all others".

Jag köper inte heller att det skulle röra sig om lunginflammation. Lastade in en rejäl summa igår.
2016-09-15, 19:17
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Mjo, det är intressant vad som framkallar denna kaskad av hat mot Hillary. Jag höll själv stenhårt på Bernie under primärvalet men för den skull önskar jag inte livet ur människan.

Fast är väl ändå främst de till höger om demokraterna som önskar livet ur henne. Även om hon inte är särskilt populär heller bland demokratiska väljare.

Det är säkert som det brukar sägas. Hon är för lierad med "etablissemanget", yrkespolitiker i hela sitt vuxna liv och massivt stöd från lobbygrupper. Det som skiljer detta val från andra är att den demokratiske kandidaten är den som vapenindustrin vill ska vinna. Tacka vet jag Al Gore på den tiden. Han var en idealist. Inte så bra som Bernie men bra.
2016-09-15, 19:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Tacka vet jag Al Gore på den tiden.
Inte så karismatisk dock...till och med stelare i folkliga sammanhang än Hillary.
2016-09-15, 19:27
Medlem
Passepartouts avatar
Clinton landar i North Carolina 5.38 PM. Har jag räknat rätt att det blir halv elva ikväll? Livesändning The Telegraph http://www.telegraph.co.uk/news/2016/09/15/watch-live-hillary-clinton-at-westchester-county-airport/
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-15 kl. 19:41.
2016-09-15, 19:30
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Problemet är att det finns mycket spår av sanning i den skit som kastas på henne. Hon känns väldigt falsk och osympatisk, och allt som kommer hända med Hillary som president är mer av samma sak som folk ogillar. Hon har levt i Washingtons korridorer i nästan ett halvt sekel.

Sedan ligger det helt klart någonting i de här sjukdomsanklagelserna. Hon känns inte som något hälsounder direkt.
2016-09-15, 19:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag gillar Sanders också, och långt innan han kandiderade för.
Jag tycker han är en skön gubbe.
Men han blev lite mästrande efter han blev kandidat i primären dock, det är väl det som jag inte gillade då.
Då han förändrades en del i sitt sätt, följt han en del under åren så såg skillnaden.

För trådens skull, och tråden för presidentvalet.
Så önskade jag mindre haters skulle komma, och ha en givande diskussion om politiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in