2016-09-15, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulletin
Skulle du kunna dela med dig lite mer exakt info om hur stora doser du tar och av vilka nootropics osv?
Tar 4 kapslar på tom mage när jag vaknat därefter frukost och ibland tar jag ytterligare 4 kapslar runt 2 tiden.
Citera
2016-09-15, 14:48
Medlem
Psykotons avatar
Hej!

Noopept verkar intressant- använde Nootropil och Hydergin när de blev "populära" -90 ungefär (fan vad tiden går.. ) med märkbart positiva effekter.

Fast forward till idag, en bilolycka senare. Tar lika mycet smärtstillande, lugnande och sömnmedel som ett helt äldreboende ; har tänkt testa Noopept men hittar inget om interaktioner, det enda som sägs är "At this time, there are no records of dangerous drug interactions or side effects with Noopept; however, this does not mean they cannot or will not occur."

Är det någon här som vet & vill dela med sig av sin kunskap?
Citera
2016-09-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Hej!

Noopept verkar intressant- använde Nootropil och Hydergin när de blev "populära" -90 ungefär (fan vad tiden går.. ) med märkbart positiva effekter.

Fast forward till idag, en bilolycka senare. Tar lika mycet smärtstillande, lugnande och sömnmedel som ett helt äldreboende ; har tänkt testa Noopept men hittar inget om interaktioner, det enda som sägs är "At this time, there are no records of dangerous drug interactions or side effects with Noopept; however, this does not mean they cannot or will not occur."

Benso och smärtstillande kommer hämma effekten av noopept..dvs du kommer inte få lika bra effekt av det men farligt är det inte.
Citera
2016-09-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Hej!

Har tagit lyrica under samma dag som jag tagit nootropics och det har gått bra. Men du ska nog inte ta dom samtidigt slår säkert ut varandra.
Citera
2016-09-24, 22:24
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkiethaman
Kan dessa nootropics ge något utslag vid doping koll eller andra kontroller ?

Citat:
Ursprungligen postat av instathirst
Nej det är inte klassat som doping eller narkotika.

Citat:
Ursprungligen postat av majkiethaman
Gäller desamma för phenylpiracetam? Och i såfall skulle dessa två kunna skärpa fokus och hjälpa till med klartänkthet även vid hårda träningar och att tänka rätt vid de tuffaste stunder i slutet av en match tillex ?

Citat:
Ursprungligen postat av Haiwaan
Phenylpiracetam lämpar sig nog bättre till träning det kommer helt klart att boosta din energi och uthållighet.

Citat:
Ursprungligen postat av instathirst
Tror phenylpiracetam ökar prestationsförmågan rätt mycket och det lär du märka efter 1-2 veckor under träningen.

Snälla. kommentera inte om du inte läst på.

Phenylpiracetam ÄR dopingklassat(tillsammans med andra rad andra substanser som räknas inom kategorin nootropika.) håll dig borta från det om du sysslar med idrott där tester förekommer.

Phenylpiracetam är en väldigt potent stimulant, minskar din känslighet mot kyla ganska dramatiskt bland annat.

Phenylpiracetam är ingenting du tar 1-2veckor på rad. Det har en otroligt snabb toleransuppbyggnad. För bibehållen effekt kan du inte ta det mer än ~2 gånger i veckan.
Citera
2016-09-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Snälla. kommentera inte om du inte läst på.

Phenylpiracetam ÄR dopingklassat(tillsammans med andra rad andra substanser som räknas inom kategorin nootropika.) håll dig borta från det om du sysslar med idrott där tester förekommer.

Phenylpiracetam är en väldigt potent stimulant, minskar din känslighet mot kyla ganska dramatiskt bland annat.

Phenylpiracetam är ingenting du tar 1-2veckor på rad. Det har en otroligt snabb toleransuppbyggnad. För bibehållen effekt kan du inte ta det mer än ~2 gånger i veckan.
När man pratar om "dopingklassat" i folkmun så menar man straffklassificering. De flesta är inte elitidrottare och bryr sig inte om vad som finns på WADA/USADA mfl. listor över förbjudna preparat. Många receptfria läkemedel återfinns på WADA's listor. Nootropika är inte dopingklassat utan läkemedelsklassat.
Citera
2016-10-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouncer
Tar 4 kapslar på tom mage när jag vaknat därefter frukost och ibland tar jag ytterligare 4 kapslar runt 2 tiden.
Får lite svårt att somna när jag tar det 2ggr under samma dag. Finns det något man kan göra för att undvika den biverkningen?
Citera
2016-10-05, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninaross
Får lite svårt att somna när jag tar det 2ggr under samma dag. Finns det något man kan göra för att undvika den biverkningen?
Undvik caffein drycker som kaffe etc under dagen... Annars kan du ta en lägre "2:a" dos.
Citera
2016-10-11, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninaross
Det går över efter 1-2 veckor.
Citera
2016-10-17, 02:19
Medlem
MellowHighs avatar
Någon som har provat att kombinera noopept med koffein + L-theanine och har lust att dela med sig av sina erfarenheter?

Har tagit 20 mg noopept tillsammans med 400 mg citicoline dagligen nu i snart en vecka och är supernöjd med de effekter jag fått. Är det dumt att börja experimentera med nya nootropics i stacken så här tidigt eller borde det gå bra med tanke på hur beprövad och safe kombinationen tycks vara?
Citera
2016-10-17, 14:33
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jallajalla
Föredrar kapslar också, men om du inte har några kan du hälla det i ett glas vatten och håll för näsan sedan svepa ner det. Drick ett glad juice eller något efteråt så slipper du bitter eftersmak.
Det löser synnerligen dåligt i vatten och bildar saggiga vulkanöar, skulle det göra skillnad i annan dryck?..jag tvivlar

Jag har käkat sedan börjat av september och jag upplever inte stor skillnad (kan det bero på att jag redan då har full kognition på just dessa områden?, dvs jag har fortfarande inte fullt synfält/tar inte in helheten av världen ) har kört 30 mg väldigt länge. Och har jag märkt lite så kan jag inte kröna Noopept då jag av ADHD-otålighet
samkört start av massa olika nootropics för intellektet
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-10-17 kl. 14:36.
Citera
2016-10-19, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det löser synnerligen dåligt i vatten och bildar saggiga vulkanöar, skulle det göra skillnad i annan dryck?..jag tvivlar

Jag har käkat sedan börjat av september och jag upplever inte stor skillnad (kan det bero på att jag redan då har full kognition på just dessa områden?, dvs jag har fortfarande inte fullt synfält/tar inte in helheten av världen ) har kört 30 mg väldigt länge. Och har jag märkt lite så kan jag inte kröna Noopept då jag av ADHD-otålighet
samkört start av massa olika nootropics för intellektet
Verkar som om dom flesta kombinerar det med något annat för att det ska ge bra effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in