Bump! Någon "Dawkins-konsumerande" skåning som kan ta reda på mer info om Sebastian för tillfället? Hur mår han? Kan någon ta en bild och lägga upp här?
Måste erkänna att jag kan komma på mig själv med att gå runt och skratta för att jag tänker på Sebastians förhör av Gustav, den där han kör "Rösten" på honom.
Sebastian tar in Gustav på ett enskilt samtal och frågar honom med en jätteirriterande och larvig röst hur han kände sig efter deras senaste samtal. Gustav säger att han mådde dåligt då Sebastian inte använder en normal röst när han pratar med honom. Sebastian svarar, fortfarande med lika larvig röst, att han pratar på det sättet också. Gustav fortsätter böna och be om att han ska använda en normal röst, men Sebastian vägrar ge med sig.
Man får sedan höra en voiceover från Sebastian där han nämner att han varit inblandad i en rättegång och att han blev nedpsykad av att någon använt en liknande röst mot honom under rättegången. Samtidigt som voiceovern går hör man i bakgrunden hur Gustav fortsätter säga att han mår dåligt av Sebastians röst, och att Sebastian fortfarande låter lika larvig och oseriös. Lägg också till att han avbryter Gustav mitt i hans svar och att han försöker ställa stackars Gustav mot väggen.
Efter att voiceovern är klar klipps det c:a 10 min in i samtalet. Sebastians röst är ännu larvigare och hackigare än tidigare, och han är inte i närheten av att prata normalt. Han frågar Gustav på ett jätteomständligt och löjligt vis om han har en pakt emot Sebastian. Man ser hur arg och förtvivlad Gustav är när han svarar "Nej", och Sebastian ber honom, på ett precis lika larvigt sätt som tidigare, att lämna rummet. Gustav lämnar rummet, går ut i skogen och bryter ihop totalt.
Det är verkligen dagisnivå på det Sebastian gör mot Gustav, men det gör det ju inte mindre hysteriskt bara för det
1:25 och framåt i denna länk
https://www.youtube.com/watch?v=Bi7kQOPQWiI