Citat:
Ursprungligen postat av
tryff
Sebastian har ju grav narcissistisk personlighetsstörning. Så småningom kommer livet ikapp även Sebastian. narcissister måste ju ha en plattform att framhäva sig själva på. När den försvinner blir de deprimerade. Vilket med all säkerhet hänt även Sebastian.
Sebastian har dessutom ett utseende som skulle kunna tyda på asperger: babyface och fel på synnerven är båda en indikator. Han saknar definitivt "theory of mind" dvs förmåga att förstå vad andra tänker (denna kriterie måste finnas för aspergerdiagnos (tillsammans med andra)). Jag säger inte att det är så, bara att här skulle jag börja leta om jag var doktor.
Men seriöst, baby face och "fel på synnerven" skulle vara indikatorer på Aspbergers, vad har du för belägg för det? Hur vet du att han har fel på synnerven, att han är närsynt är uppenbart men det är å andra sidan över hälften av dagens 18-åringar. Babymage, har han verkligen det, då har man väl lite svullet ansikte utan skäggväxt?
I den nya klippsamlingen så talar han om en man som skulle kunna vara värdig att vara hans far, sedan uppfattar jag d som att han börjar skämta om att bli adopterad och om att den mannen vinner pengarna så får han en rik far osv. Det tyder ju på en viss humor och att han kan hålla masken, allt i hans beteende kanske inte bottnar i att han är galen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
Varför hamnade han på boendet? Att man har svårt att fixa vänner är ju inget man åker in för.
Gruppboende är till för att stödja personen, den kanske inte klarar att hantera ekonomi, matlagning, hygien och medicinering. Det är inget tvång utan frivilligt.