2015-07-13, 01:03
Medlem
Varför hamnade han på boendet? Att man har svårt att fixa vänner är ju inget man åker in för.
Citera
2015-07-13, 01:58
Medlem
Giggsys avatar
Mer Dawkins till folket.

Hade vart kul att se honom i Robinson. Alla sitter och svälter på en ö men Dawkins vill inte dela med sig av kokosnötterna. "Jag ska ha min mat punkt slut! Fattar du?! Ge mig den maten för djävulen!!"
Citera
2015-07-17, 22:05
Medlem
Jag har laddat upp alla scener med sebastian från farmen afrika om någon är intereserad

https://www.youtube.com/watch?v=4tu06eYHk0Q&feature=youtu.be
Citera
2015-07-17, 23:06
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Jag har laddat upp alla scener med sebastian från farmen afrika om någon är intereserad

Vilket mastodontjobb, welldone sir!
Citera
2015-07-17, 23:21
Medlem
KungAllans avatar
Haha aldrig sett denne man på TV när det begav sig, men verkar ju vara en blådåre av rang denne Dawkins..
Citera
2015-07-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vilket mastodontjobb, welldone sir!

bästa är ju

gustav: jag skriker hur mycket jag vill

sebbe: JAAA MEEEN DU KOMMER INTE UPPP I MIIIIIIIIIIIIIIIIIN KALLIBOOOOOOOOOOOOOOOORRR
Citera
2015-07-18, 11:42
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför hamnade han på boendet? Att man har svårt att fixa vänner är ju inget man åker in för.
Sebastian har ju grav narcissistisk personlighetsstörning. Så småningom kommer livet ikapp även Sebastian. narcissister måste ju ha en plattform att framhäva sig själva på. När den försvinner blir de deprimerade. Vilket med all säkerhet hänt även Sebastian.
Sebastian har dessutom ett utseende som skulle kunna tyda på asperger: babyface och fel på synnerven är båda en indikator. Han saknar definitivt "theory of mind" dvs förmåga att förstå vad andra tänker (denna kriterie måste finnas för aspergerdiagnos (tillsammans med andra)). Jag säger inte att det är så, bara att här skulle jag börja leta om jag var doktor.
Citera
2015-07-18, 12:01
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Sebastian har ju grav narcissistisk personlighetsstörning. Så småningom kommer livet ikapp även Sebastian. narcissister måste ju ha en plattform att framhäva sig själva på. När den försvinner blir de deprimerade. Vilket med all säkerhet hänt även Sebastian.
Sebastian har dessutom ett utseende som skulle kunna tyda på asperger: babyface och fel på synnerven är båda en indikator. Han saknar definitivt "theory of mind" dvs förmåga att förstå vad andra tänker (denna kriterie måste finnas för aspergerdiagnos (tillsammans med andra)). Jag säger inte att det är så, bara att här skulle jag börja leta om jag var doktor.
Men seriöst, baby face och "fel på synnerven" skulle vara indikatorer på Aspbergers, vad har du för belägg för det? Hur vet du att han har fel på synnerven, att han är närsynt är uppenbart men det är å andra sidan över hälften av dagens 18-åringar. Babymage, har han verkligen det, då har man väl lite svullet ansikte utan skäggväxt?

I den nya klippsamlingen så talar han om en man som skulle kunna vara värdig att vara hans far, sedan uppfattar jag d som att han börjar skämta om att bli adopterad och om att den mannen vinner pengarna så får han en rik far osv. Det tyder ju på en viss humor och att han kan hålla masken, allt i hans beteende kanske inte bottnar i att han är galen.
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Gruppboende är till för att stödja personen, den kanske inte klarar att hantera ekonomi, matlagning, hygien och medicinering. Det är inget tvång utan frivilligt.
Citera
2015-07-18, 22:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99

Skitbra film, skulle lätt ge den 10/10 på IMDb om den fanns där! I den här långfilmsversionen, där du skalat bort allt ovidkommande som inte kretsar kring herr Dawkins, blir en simpel dokusåpa till en klassisk tragedi om en på sätt och vis ömkansvärd psykopat. Jag blir lite påmind om Shakespeares Rikard III.
Citera
2015-07-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Men seriöst, baby face och "fel på synnerven" skulle vara indikatorer på Aspbergers, vad har du för belägg för det? Hur vet du att han har fel på synnerven, att han är närsynt är uppenbart men det är å andra sidan över hälften av dagens 18-åringar. Babymage, har han verkligen det, då har man väl lite svullet ansikte utan skäggväxt?

I den nya klippsamlingen så talar han om en man som skulle kunna vara värdig att vara hans far, sedan uppfattar jag d som att han börjar skämta om att bli adopterad och om att den mannen vinner pengarna så får han en rik far osv. Det tyder ju på en viss humor och att han kan hålla masken, allt i hans beteende kanske inte bottnar i att han är galen.

Gruppboende är till för att stödja personen, den kanske inte klarar att hantera ekonomi, matlagning, hygien och medicinering. Det är inget tvång utan frivilligt.

Nej, tror verkligen inte att Sebastian har Aspberger. Han är alldeles för charmig och socialt kompetent för det. Ingen med Aspberger klarar av att ens i närheten göra den entre han gjorde i Farmen Afrika där de tyckte om honom i några timmar. Många tyckte även om honom i början på första Farmen. Han vet vilka knappar han ska trycka på för att bli omtyckt,

Sedan blir Sebastian uttråkad av att vara trevlig och då sätter han i gång. Då människor i hans omgivning tycks vara schackpjäser för honom så gör han drag så att det blir så roligt som möjligt.

Någon nämnde narcissism och psykopati och det låter rimligare, sedan kan han ju vara schizzofren eller något liknande.

Vore intressant att hörs ett uttalande från en psykolog eller någon med ordentlig kunskap i ämnet.
Citera
2015-07-19, 14:14
Medlem
tryffs avatar
Narcissism är ett symptom. Det finns alltså en större underliggande problematik. Jag skriver att sebastian har nacissism men jag skulle också titta på autism om jag var doktor. Det går naturligtvis inte att ställa diagnos på distans. Den största anledningen till det är hans utseende:
http://www.cbsnews.com/pictures/is-it-autism-facial-features-that-show-disorder/
Är ni intresserad av ämnet finns många vetenskapliga artiklar på nätet. Men snälla, fråga inte dina kompisar vad dom tycker och gör det till en sanning
Autism och narcissism är ovanligt men förekommer. Man kan också ha både autism och ADHD osv osv.
Citera
2015-07-26, 17:23
Medlem
tjenaretjenares avatar
Satt och kollade något gammalt klipp på honom (är som terapi för mig) och la märke till att han hade en ring på det fingret där man har förlovningsringen. Har han varit förlovad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in