2017-01-24, 23:21
Medlem
Jag minns honom från förr när han var musiklärare. Noll koll på om det var ett riktigt kneg eller bara någon slags samhällsinsats. Han satt längst bak i bussen och var sanslöst populär bland högstadieeleverna. Sen såg jag honom några gånger vandra upp från centrala Helsingborg tätt omsluten av riktiga ruggugglor och det blev väl ganska bekräftat när han sen i nåt program berättade att han prostituerade sig och sålde sig till äldre damer. Det här var alltså innan han blev rikskändis.
Citera
2017-01-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaone
Jag minns honom från förr när han var musiklärare. Noll koll på om det var ett riktigt kneg eller bara någon slags samhällsinsats. Han satt längst bak i bussen och var sanslöst populär bland högstadieeleverna. Sen såg jag honom några gånger vandra upp från centrala Helsingborg tätt omsluten av riktiga ruggugglor och det blev väl ganska bekräftat när han sen i nåt program berättade att han prostituerade sig och sålde sig till äldre damer. Det här var alltså innan han blev rikskändis.

Det är nästan otäckt hur bra han stämmer överens med Hares checklista över psykopater.
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

En av punkterna:
* Promiskuöst sexuellt beteende

Angående Sebastians jobb som musiklärare så ska han enligt en tidigare användare har blivit av med det efter att det kommit fram att han ljugit om sina meriter.
Citera
2017-01-25, 00:21
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec

Angående Sebastians jobb som musiklärare så ska han enligt en tidigare användare har blivit av med det efter att det kommit fram att han ljugit om sina meriter.
Inte skulle väl en psykiatriker och psykoterapeut ljuga om sina meriter som musiklärare!

Nu har han ju blivit lite äldre och oftast brukar asocialt beteende mattas av med stigande ålder men jag är lite förvånad över att det inte framkommit något om kriminalitet. Det är verkligen inte orimligt att tänka sig att en person med hans beteende skulle vara kapabel att begå brott. Det vore intressant att veta om det finns några brottmålsdomar från när han var ung.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-01-25 kl. 00:24.
Citera
2017-01-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Inte skulle väl en psykiatriker och psykoterapeut ljuga om sina meriter som musiklärare!

Nu har han ju blivit lite äldre och oftast brukar asocialt beteende mattas av med stigande ålder men jag är lite förvånad över att det inte framkommit något om kriminalitet. Det är verkligen inte orimligt att tänka sig att en person med hans beteende skulle vara kapabel att begå brott. Det vore intressant att veta om det finns några brottmålsdomar från när han var ung.

Att sälja sex var olagligt innan 1 januari 1999. Då var Sebastian 31 år. Så vi kan nog utgå ifrån att han sålde sex under tiden då det var olagligt.

Att ljuga om meriter kan leda till avsked men är så vitt jag förstår lagligt så länge man inte förfalskat intyg.

---------------------------
*Edit

Jag hittade inlägget som talar om hans tid som lärare bland annat

"DATE: 2003-09-17 22:48
LINK: http://www.tbg.nu/news_show/12120/15

Hahaha.. Sebastian, Sebastian. Han är ingen psykolog, filosof, lärare eller lill babs bästa vän eller vad fan han har slängt ur sig.

Sebastian är en man med en liten psykisk störning. Han är mytoman och bedragare i ordens rätta bemärkelse. Han har dessutom ett otroligt starkt behov av att synas och uppmärksammas. Det blev ingen chock när jag såg att han var med i farmen.

För några år sen lurade han faktiskt till sig ett lärarjobb på min flickväns dåvarande gymnasieskola. Hon fick honom som svensklärare. Den lilla tiden han kunde hålla igång charaden tillbringade han med att dra totalt påhittade historier om sitt liv för eleverna. Den ena värre än den andra. (Han polar visst med Bruce Willis och Cher). Han fick dock sparken efter ett par veckor då han inte kunde fortsätta med sina ursäkter om var hans papper befann sig. (Lärarutbildning, Betyg, Telnr till sina referenser etc).

Strax efter att han sparkades sågs han på en stor bild och med en sur min i Expressen, med en esterella chipspåse i ena handen och ett rakblad i andra. Stackaren höll på att skära av sig ett finger när han grävde i den lilla påsen. Hans behov att ljuga och synas börjades bli riktigt skrattretande.

Ett år senare syntes han i Se och Hör där han påstod att han var lill babs bästa vän och berättade ivrigt alla skumma detaljer ur hennes liv. Tyvärr fick tidningen snart rätta till sitt misstag. Han hade ju aldrig ens pratat med lill babs.

Nu på senaste har han visst blivit psykolog och filosof i farmen.

Detta var bara några få gånger som jag snubblat över sebastians framfart. Jag vågar inte ens gissa under hur många namn och med hur många lögner han har varit i tidningarna

Anledningen till att jag har lagt detta på minnet var just att han var lärare på min flickväns skola. Och vi garvade gott åt hans framfart långt innan han syntes i farmen.

Kom ihåg var ni läste detta först Snart står det i tidningarna

Cheers Cure"

--------------------------
Det tycks finnas iaf minst en dom mot honom enligt skvaller:
"Sebastian Dawkins är en ökänd mytoman som nu verkar göra en karriär i TV4:s dokusåpa Farmen-Afrika. Den mest kända lögnen Sebastian Dawkins gjorde var året 1997, då han lät någon annan ta en foto på honom tillsammans med en kvinnlig TV-kändis, han sålde därefter fotot till olika skvallertidningar och påstod att han hade ett hemlig förhållande med denna kvinna. Kvinnan anmälde Sebastian, som fick dryga böter för sitt dåd.

På TV4:s hemsida kan man läsa att Sebastian är Chefsterapeut, vilket också är lögn då han egentligen är arbetslös och bosatt i Helsingborg hos sin mamma. Den 15 September 2003 gick Sebastian Dawkins ut i Aftonbladet och sa att han skulle spela huvudrollen i en tysk långfilm (se artikel nedanför), detta visar sig också vara lögn då hans namn inte är registrerat på tyska filmdatabasen i Tyskland."
http://www.alltomtv.se/t33250-15-2.html

-------------------------

Sebastian berättade även i Farmen Afrika om att han var inblandad i en rättegång en gång där åklagaren hade "rösten". Han hamnade i psykisk obalans.

--------------------------

Den här var ny för mig.

"Jag minns även att efter mordet på Anna Lindh så fanns det en liten notis i en av kvällstidningarna där Dawkins berättade att han var chockad över "35-åringen"s gripande, då de två enligt honom var bekanta och hade tagit en öl tillsammans bara dagar innan dådet. Kanske hade de mötts på samma mytomanikonferens någonstans, eller kanske så ljög Sebastian ännu en gång."
http://forum.boyahed.com/viewtopic.php?t=410&sid=7d9c12c1a7a7cb249d610771d1 5ec842
Senast redigerad av avec 2017-01-25 kl. 01:57.
Citera
2017-01-25, 18:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det är nästan otäckt hur bra han stämmer överens med Hares checklista över psykopater.
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

En av punkterna:
* Promiskuöst sexuellt beteende

Citat:

Under förhöret med Gustav i Farmen Afrika nämner Sebastian i en voice over att han varit inblandad i en rättegång. Av all påhittat skit Sebastian sagt i Farmen är nog detta jag skulle hålla som mest sannolikt att vara sant faktiskt.
Citera
2017-01-25, 18:19
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Under förhöret med Gustav i Farmen Afrika nämner Sebastian i en voice over att han varit inblandad i en rättegång. Av all påhittat skit Sebastian sagt i Farmen är nog detta jag skulle hålla som mest sannolikt att vara sant faktiskt.
Jo, jag håller det för ytterst sannolikt att SD har flera brottmålsdomar bakom sig. Tyvärr lär det väl ligga rätt lång tillbaka i tiden för att enkelt gräva fram. En sådan här person har nog gjort sig skyldig till en rad småbrott. Frågan är om han är kapabel att bli våldsam? Han är ju rätt storvuxen vad jag förstått och kan nog skrämma en och annan men jag får inte intrycket av att han är den typen som slåss, jag kan ju ha fel förstås.
Citera
2017-01-25, 18:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jo, jag håller det för ytterst sannolikt att SD har flera brottmålsdomar bakom sig. Tyvärr lär det väl ligga rätt lång tillbaka i tiden för att enkelt gräva fram. En sådan här person har nog gjort sig skyldig till en rad småbrott. Frågan är om han är kapabel att bli våldsam? Han är ju rätt storvuxen vad jag förstått och kan nog skrämma en och annan men jag får inte intrycket av att han är den typen som slåss, jag kan ju ha fel förstås.

Tror inte han ger sig på någon i hans storlek, men tror definitivt att han kan ge sig på någon fysiskt svagare person om han är riktigt vred; Gustav hävdar ju bl.a. att Sebastian knäade honom i skrevet under Farmen, och det finns dessutom bilder på när han trycker upp Gustav mot en vägg från finalfesten den säsongen.
Citera
2017-01-25, 18:56
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror inte han ger sig på någon i hans storlek, men tror definitivt att han kan ge sig på någon fysiskt svagare person om han är riktigt vred; Gustav hävdar ju bl.a. att Sebastian knäade honom i skrevet under Farmen, och det finns dessutom bilder på när han trycker upp Gustav mot en vägg från finalfesten den säsongen.
Är inte SD typ två meter? Rätt få i den storleken med andra ord.
Citera
2017-01-25, 19:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Är inte SD typ två meter? Rätt få i den storleken med andra ord.

Jo, men han verkar inte ha någon jättefysik bortsett från att han är jävligt lång. Tacka fan för det, annars hade han varit ett fullständigt ostoppbart jävla monster
Citera
2017-01-27, 21:36
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Synd att Sebbe inte deltagit i några reality-shower på senare tid... han får alla andra provocerande psykopater att se ut som vanliga människor haha.

Dock är han väl 40-50 år atm...
Citera
2017-01-28, 13:15
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Synd att Sebbe inte deltagit i några reality-shower på senare tid... han får alla andra provocerande psykopater att se ut som vanliga människor haha.

Dock är han väl 40-50 år atm...
Det hade varit en syn för gudarna med en comeback, men jag tror varken att hans god man eller personalen på hans boende hade släppt iväg honom på sådana äventyr. Numera verkar hans äventyr utanför boendet mest sträcka sig till att gå och handla i matbutik och leka med bollar i en park ihop med sin personal.
Citera
2017-01-28, 13:34
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det hade varit en syn för gudarna med en comeback, men jag tror varken att hans god man eller personalen på hans boende hade släppt iväg honom på sådana äventyr. Numera verkar hans äventyr utanför boendet mest sträcka sig till att gå och handla i matbutik och leka med bollar i en park ihop med sin personal.

Nån som vet när han hamnade på gruppboendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in