Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Som exemplet jag hade tidigare i tråden. Har man nu premissen att sexuell makt finns så finns ju också en uppfattning att den är oönskad. Exempelvis när man inte vill bli uppmärksammad, som när jag var på väg från gymet en sen kväll. Då ser ju jag inte kommentarer om kroppen som en makt, utan som en viss utsatthet. Har fler exempel, men du förstår kanske vart jag vill komma.
Finns en tjej som lägger upp saker hon får via sin Facebook messenger från män i varierade åldrar, allt från de som vill att hon kommer till deras hotellrum till grova explicita förslag. Har fått liknande, detta i egenskapen att vara kvinna. (Assholes on line, kolla gärna )Det här är något som män inte riktigt ser som ett problem, då de bara ser till själva uppmärksamheten, och de negativa aspekterna inte finns.
För mig har tjejer definitivt den sexuella makten och för mig hänger det ihop med att jag tidigt råkade utveckla en speciell sexuell avvikelse. Men även om denna är speciell så säger den ändå lite om vilken makt tjejer har vare sig dom vill eller vet om det eller inte. Ska nämna lite om det lite kort. Även om jag är ett extremfall (en ”negativ aspekt” för en del tjejer som upplevde det men säkert inte alla) så kan det kanske finnas nåt lite allmängiltigt i det också.
Redan när jag gick i högstadiet var det inte en rast utan att jag hade ögonen fulla av härliga men störande sexuella synintryck, snygga sexiga tjejer som ofta framhävde sina kroppar, utan behå till och med. Jag onanerade praktiskt taget varenda dag efter skolan medans jag tänkte på alla dom guppande tuttar, runda rullande bakar och på sommarn nakna ben som jag fått se under dan. Ungefär ett par gånger i veckan hela tonåren och många år efter det höll jag dessutom på med blottning som jag berättat mycket om i annan tråd och som hade direkt med det här och göra.
När jag var i puberteten och väldigt tidigt sexuellt utvecklad så fattade jag knappast vad som hände med mig egentligen, bara reagerade liksom och sen plötsligt hade jag blivit på ett visst sätt och det satte sig väldigt djupt. På nåt sätt var det värsta att jag inte kunde komma ifrån impulserna för jag kunde ju aldrig undvika och se sexigt klädda ofta väldigt utmanande tjejer överallt. Det blev som en rundgång jämt. Snygg tjej, vill onanera, blir upphetsad, tänker på alla fina tjejer, vill visa upp mitt stånd, går ut och letar efter tjejer, blottar mig för några fina såna, hem och onanera och tänka på dom som sett mig, var sen fri ett tag efter orgasmen, ett par dar senare samma visa igen, och så höll det på. Tjejer har en sån otrolig sexuell makt över såna som jag även om inte alla fattar det själva.
Är nu ”frisk” från själva blottandet sen flera år men tänker mer och mer på varför jag blev sån egentligen. Faktum är att inspirationen kom från unga sexiga tjejer. Dom visade sina kroppar väldigt fritt. Då kunde väl jag också visa mig?
Tror tjejer och killar, män och kvinnor upplever sin sexuella makt väldigt olika och känner sig utsatta på olika sätt. Som blottare led jag på ett sätt av en identitetsförvirring och ville visa upp mig sexuellt som tjejer som visar upp sig (på olika sätt men jag tror av rätt lika lust). För tjejer är det mera okej att visa upp sig sexuellt, killar ”ska” inte göra det. Det fattade inte jag i puberteten. Jag härmade tjejerna tyckte jag och förstod inte först att det gjorde mig pervers. Upplevde också superstarkt hur det var tjejerna som hade hela makten när jag blottade mig. Jag var helt utlämnad. Jag var en snäll passiv tjejdyrkande blottare. Detaljer i annan tråd som sagt men poängen här är att makt är krångligt särskilt sexuell makt. En tjej som ser en blottare som jag (som alltså håller sig på sin kant och ofta inte onanerar heller under blottandet) kan känna sig utsatt men frågan är om inte jag i verkligheten var mera utsatt. Jag utsatte mig själv såklart men maktfrågan är inte enkel.
Finns såklart mindre extrema exempel på det här med kvinnors/mäns makt än passiva manliga blottare och voyeurer men lite talande är det väl?