2016-09-14, 03:19
Medlem
Kan nog bli de roligaste fifa spelet på länge, känns om att målchanser samt att målen man gör kan skifta på olika sätt och inte som de är nu i fifa 16 (springa längs kanten och vika in)

Någon som förövrigt hunnit testa om de går att springa runt målvakten och lägga i öppet mål?
Var ju helt omöjligt i 16. Vilket var en av många anledningar man tröttnade på spelet på bara nån månad.
Senast redigerad av fut-torsk 2016-09-14 kl. 03:23.
Citera
2016-09-14, 03:54
Medlem
Frratchs avatar
Måste säga att jag var sjukt skeptisk i början, fick känslan av att det var PES (pro evolution soccer) jag satt och spelade. Men efter några matcher började man komma in i det, man är väl ovan med nya spelmotorn antar jag. Det första jag la märke till var grafiken, främst i repriser eller närbilder, svettdroppar och andra detaljer såg man mycket mer tydligare än i 16.

Som tidigare nämnt så är det mycket mer varierande att göra mål eller skapa målchanser. På svårighetsgraden semiproffs på 16 gick de hur enkelt som helst att bara ta löpet längs med kanten och sen skicka in bollen mot straffområdet så var nån av dina medspelare framme med pannan och nickade in den. De är betydligt svårare nu, även efter man kört ett par matcher.

Något som också är betydligt roligare nu är på t.ex straffar och frisparkar så bestämmer du själv hur mycket du ska sats och springa fram innan du skjuter. Även på hörnor så gillar jag att de numera går att bestämma vart bollen kan hamna, med hjälp av en cirkel som du kan förflytta beroende på vart du vill lägga den.

Till sist så har vi det nya spelläget The Journey, som jag tror stenhårt på. Man får förvisso bara testa det en match där man blir inbytt i den 65:e minuten. Man får välja vad man ska säga innan match till en lagkamrat i omklädningsrummet, även innan man blir inbytt så får man säga några sista ord till tränaren samt intervju med tv efter matchen. Haha, gillade även att publiken skanderar "Who Are You!?" när man börjar värma upp.

Kan nog bli bra det här!
Citera
2016-09-14, 05:33
Medlem
eshkoshkas avatar
Demot ger ju aldrig spelet en ärlig chans när man måste spela mot CPU. En sak som är säker dock, vare sig det är mot datorn eller mot en annan snubbe, spelarmarkören är stor och tydlig. Ett av dom största problemen i '16.
Citera
2016-09-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Kan nog bli de roligaste fifa spelet på länge, känns om att målchanser samt att målen man gör kan skifta på olika sätt och inte som de är nu i fifa 16 (springa längs kanten och vika in)

Någon som förövrigt hunnit testa om de går att springa runt målvakten och lägga i öppet mål?
Var ju helt omöjligt i 16. Vilket var en av många anledningar man tröttnade på spelet på bara nån månad.
Om du med springa runt menar bara springa förbi målvakten så nej, tack och lov. Det var ju bara löjligt på Fifa 15 (?). Däremot så räcker det oftast att lägga in en ok tajmad ball-roll för att få öppet mål, precis som innan.
Citera
2016-09-14, 07:15
Bannlyst
Den nya hörngrejen är trevlig den med att du kan typ sikta på någon problemet är att du alltid träffar han och att han får gå upp tämligen ostört detta måste uppdateras fort alldeles för enkelt att slå bra/göra mål från hörnor.

Förövrigt tappar inte spelare orken för lätt/fort många är ut pumpade redan efter 75 minuter. Sedan dock vilken effekt byten får.. Pga detta du kan bara löpa med din ny insata kille och backarna i motståndarlaget har inte en suck eftersom dem är för trötta...

Men positivt att göra "stående" tacklingar. Att bryta osv har blivit lättare spelarna verkar vara bättre på positionsarbete. Dessutom straffarna har ändrats till det bättre ogillade straffarna på Fifa ända sedan det system dem har haft kom för typ 3-4 år sedan.
Senast redigerad av borjeboy 2016-09-14 kl. 07:22.
Citera
2016-09-14, 10:43
Medlem
Jag blev positivt överraskad. Framförallt gillar jag att bollen inte går som på ett snöre och dör så fort den landar. Det känns mer levande och realistiskt, vilket jag antar vi får tacka frostbite för.
Det känns inte lika lätt att dribbla som på 16' och man måste ha lite framförhållning när man spelar.

Att kunna dundra in låga skott är något som jag har sett fram emot länge och det gick hur bra som helst. Skjut bara som vanligt och tryck O igen för att få ner bollen.
Att skjuta med typ Lewandowski eller Ronaldo som har bra skott känns dock lite väl OP. Hur fan ska skotten se ut med ett IF kort Ronaldo? Det blir nästan lite skjutspelsvarning.

Jag gillar spelkänslan väldigt mycket dock och tror att detta kan bli en av mina favoritupplagor. Kommer dock skilja sig lite från slutprodukten. Det gör det alltid.
Citera
2016-09-14, 11:18
Medlem
CommonKnowledges avatar
AI kanns betydligt smartare och mer realistiska!
Citera
2016-09-14, 11:38
Medlem
Har varit en trogen Fifa-spelare större delen av mitt liv, Fifa 16 var dock en så stor besvikelse att jag gick över till den mörka sidan (PES)...

Hann med några matcher på 17-demot igår, man VILL ju verkligen tycka om spelet pga den fantastiska grafiken, inramningen etc.. Men på fotbollsplanen är det inte kul i min mening. Efter att ha spelat PES-demot i någon vecka känns spelarna i Fifa sega jämfört med hur otroligt responsiva de är i PES. Det finns inte samma spelkänsla i Fifa, att spela mot datorn blir nog snabbt enformigt då alla lag verkar spela likadant.
För mig, som nästan enbart spelar offline, är PES helt enkelt ett bättre spel. Får hoppas att EA gör en stark comeback nästa år!
Citera
2016-09-14, 13:33
Medlem
silverbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Har varit en trogen Fifa-spelare större delen av mitt liv, Fifa 16 var dock en så stor besvikelse att jag gick över till den mörka sidan (PES)...

Hann med några matcher på 17-demot igår, man VILL ju verkligen tycka om spelet pga den fantastiska grafiken, inramningen etc.. Men på fotbollsplanen är det inte kul i min mening. Efter att ha spelat PES-demot i någon vecka känns spelarna i Fifa sega jämfört med hur otroligt responsiva de är i PES. Det finns inte samma spelkänsla i Fifa, att spela mot datorn blir nog snabbt enformigt då alla lag verkar spela likadant.
För mig, som nästan enbart spelar offline, är PES helt enkelt ett bättre spel. Får hoppas att EA gör en stark comeback nästa år!
instämmer helt.
Citera
2016-09-14, 15:14
Bannlyst
Någon som varit med om att målvakterna går ut på hörnor överhuvudtaget? Oavsett kört typ 10 matcher nu och nej det blir första gången sedan jag spelade på ps2 som jag inte kommer köpa ett fifa spel..
Citera
2016-09-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Någon som varit med om att målvakterna går ut på hörnor överhuvudtaget? Oavsett kört typ 10 matcher nu och nej det blir första gången sedan jag spelade på ps2 som jag inte kommer köpa ett fifa spel..
Bara kört två matcher men av det jag har sett så går målvakterna ut ofta på hörnor ja. Håll in utrusningsknappen annars?
Citera
2016-09-14, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Bara kört två matcher men av det jag har sett så går målvakterna ut ofta på hörnor ja. Håll in utrusningsknappen annars?

Menar när jag slår hörnor.. Så verkar dem inte komma ut och boxa undan dem som på tidigare fifa spel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in