Måste säga att jag var sjukt skeptisk i början, fick känslan av att det var PES (pro evolution soccer) jag satt och spelade. Men efter några matcher började man komma in i det, man är väl ovan med nya spelmotorn antar jag. Det första jag la märke till var grafiken, främst i repriser eller närbilder, svettdroppar och andra detaljer såg man mycket mer tydligare än i 16.
Som tidigare nämnt så är det mycket mer varierande att göra mål eller skapa målchanser. På svårighetsgraden semiproffs på 16 gick de hur enkelt som helst att bara ta löpet längs med kanten och sen skicka in bollen mot straffområdet så var nån av dina medspelare framme med pannan och nickade in den. De är betydligt svårare nu, även efter man kört ett par matcher.
Något som också är betydligt roligare nu är på t.ex straffar och frisparkar så bestämmer du själv hur mycket du ska sats och springa fram innan du skjuter. Även på hörnor så gillar jag att de numera går att bestämma vart bollen kan hamna, med hjälp av en cirkel som du kan förflytta beroende på vart du vill lägga den.
Till sist så har vi det nya spelläget The Journey, som jag tror stenhårt på. Man får förvisso bara testa det en match där man blir inbytt i den 65:e minuten. Man får välja vad man ska säga innan match till en lagkamrat i omklädningsrummet, även innan man blir inbytt så får man säga några sista ord till tränaren samt intervju med tv efter matchen. Haha, gillade även att publiken skanderar "Who Are You!?" när man börjar värma upp.
Kan nog bli bra det här!