2016-09-14, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Min kommentar handlade inte om dig specifikt. Män raggar urskillningslöst på kvinnor, inte bara kvinnor som spelar på sin sexualitet. Inte ens i länder där man knappt ser kvinnan på grund av alla oformliga klädesplagg får kvinnor vara ifred från mäns närmanden.
nej alla män raggar inte urskillningslöst det är en jävla skillnad att vara nyfiken på någon eller att ragga för att det finns känslor , om du uppfattar det som urskillningslöst raggande får stå för dej och blanda inte in andra i ditt tänk
Citera
2016-09-14, 07:08
Bannlyst
Gör så här: logga in på en sexsajt som kille och en som tjej, kolla vem som kan välja och vraka.

Kom inte och gnäll om att killar har makten när de väljer att skriva till vissa tjejer då ni aldrig tar initiativ. Tar ni inte initiativ så kan killar aldrig ha makten att välja.

Inlägg 428 är träffsäkert men du vägrar förstå det pga dina psykiska åkommor.
Citera
2016-09-14, 07:14
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Skämtar du? Klart du har makt du har makten att välja. En makt många män inklusive mig själv gärna skulle ha haft.

Nej, jag har faktiskt upplevt tvärtom. Jag har upplevt att jag inte kunnat välja eller ställa krav.
Citera
2016-09-14, 08:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Kombinationen av mångkulturen och den kvinnoförnedrande porren.

Alla kulturer är kvinnofientligare än vår så det har självklart förstört för oss.
Det är som att ha tillsatt kallt vatten, isvatten, till ett varmt bad.

Den kvinnoförnedrande porren är ett uttryck för det.

Ja det bra du inser vad som är problemet iaf.
Citera
2016-09-14, 08:09
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Nej, jag har faktiskt upplevt tvärtom. Jag har upplevt att jag inte kunnat välja eller ställa krav.

Hm är det därför så gott som alla kvinns har en kravlista på sin press.
Citera
2016-09-14, 09:00
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Striptease-branchen är, tillsammans med porr-branchen, ett klockrent exempel på hur män skor sig på andra mäns behov.

Det är ett exempel på mäns sexuella underlägsenhet som ständigt lider brist på att få sina sexuella behov tillgodosedda. Kvinnor behöver aldrig betala vare sig de vill bli knullade eller söker någon fetish utan det får de med lätthet, när de vill.
Citera
2016-09-14, 10:14
Medlem
Alla tjejer som är lagom attraktiva till supersnygga har mycket stor makt över killar och mäns hjärnor oavsett om dom förstått det eller ej. Många unga tjejer idag verkar naiva på den punkten och lär sig därför inte heller att utnyttja den makten utan ser mäns uppmärksamhet bara som jobbig. Är det nån sorts avart av feminism som ligger bakom det?
Som man har jag varit tvungen att lära mig olika sätt att stå emot den där makten både kåthetsmässigt och i relationer. Kåthetsmässigt lyckades jag dåligt i många år...
Citera
2016-09-14, 10:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHummer-igen
Alla tjejer som är lagom attraktiva till supersnygga har mycket stor makt över killar och mäns hjärnor oavsett om dom förstått det eller ej. Många unga tjejer idag verkar naiva på den punkten och lär sig därför inte heller att utnyttja den makten utan ser mäns uppmärksamhet bara som jobbig. Är det nån sorts avart av feminism som ligger bakom det?
Som man har jag varit tvungen att lära mig olika sätt att stå emot den där makten både kåthetsmässigt och i relationer. Kåthetsmässigt lyckades jag dåligt i många år...
Jag är inte ung men kan också tycka att det är jobbigt så det är nog individuellt.
Citera
2016-09-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag är inte ung men kan också tycka att det är jobbigt så det är nog individuellt.
Absolut är det individuellt också. Exakt vad är jobbigt tycker du/har hört att andra tycker?
Citera
2016-09-14, 12:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHummer-igen
Absolut är det individuellt också. Exakt vad är jobbigt tycker du/har hört att andra tycker?
Som exemplet jag hade tidigare i tråden. Har man nu premissen att sexuell makt finns så finns ju också en uppfattning att den är oönskad. Exempelvis när man inte vill bli uppmärksammad, som när jag var på väg från gymet en sen kväll. Då ser ju jag inte kommentarer om kroppen som en makt, utan som en viss utsatthet. Har fler exempel, men du förstår kanske vart jag vill komma.

Finns en tjej som lägger upp saker hon får via sin Facebook messenger från män i varierade åldrar, allt från de som vill att hon kommer till deras hotellrum till grova explicita förslag. Har fått liknande, detta i egenskapen att vara kvinna. (Assholes on line, kolla gärna )Det här är något som män inte riktigt ser som ett problem, då de bara ser till själva uppmärksamheten, och de negativa aspekterna inte finns.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-14 kl. 12:54.
Citera
2016-09-14, 12:47
Bannlyst
Om jag hade haft makten så skulle jag aldrig behövt jaga tjejer, då hade jag valt en tjej och krossat hennes vilja när hon visat ointresse. Killen kommer med en förfrågan och tjejen säger ja eller nej, jämför hur ofta kvinnor kommer med en för frågande där killen kan säga ja eller nej.

Det är alltid kvinnan som väljer mannen.
Citera
2016-09-14, 13:02
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Om jag hade haft makten så skulle jag aldrig behövt jaga tjejer, då hade jag valt en tjej och krossat hennes vilja när hon visat ointresse. Killen kommer med en förfrågan och tjejen säger ja eller nej, jämför hur ofta kvinnor kommer med en för frågande där killen kan säga ja eller nej.

Det är alltid kvinnan som väljer mannen.
Vilket illustrerar perfekt mäns oförmåga att sätta sig in i kvinnors premisser. Du vill ha mäns fördelar OCH kvinnors möjligheter. Pure crazy.

Fast om mannen inte valde kvinnan först, så hade inte kvinnan haft någon man att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in