2016-09-13, 23:47
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Är mamman rom ? F.d. zigenare ? I många år tyckte jag att en person betedde sig konstigt, hade konstiga ögon. Tills jag fick veta , att personen är rom.. Samma ögon och uttryck som den lilla flickan hade. En förklaring. ?

Tycker du att hennes namn låter som att hon kom ifrån Rom? Hon är ursprungligen från Västkusten, förmodligen Göteborg. Numera bosatt i Tollarp tillsammans med sin pojkvän som är från Kristianstad. Vad har du för erfarenhet utav dessas ögon? Eller är det också nada och bullshit?
Citera
2016-09-13, 23:51
Medlem
T-F spekulerar väl i sitt inlägg. Eller är T-F psykiater, inkopplad på fallet ? I så fall tjänstefel och brytande av sekretess ? Själv funderar jag över vad jag läser, precis som de flesta här. Varför gör vi egentligen det ? Kanske bättre att vara tyst och förläsa oss på deckare.. Måste sova, Godnatt !
Citera
2016-09-14, 00:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag har inte en susning om vad som har hänt. Därför anklagar jag ingen för att vara den som är orsaken till den lilla bebisens död.

Vad har de alla andra i tråden för information som gör att de kan med så stor säkerhet anklaga föräldrarna för flickans död?

Du säger att åtminstone kvinnan fortsatt är misstänkt. Vad grundar du den uppgiften på?

Nu var det inte till mig frågan var ställd till, men jag tror många baserar det på det här som står i Aftonbladet - att kvinnans advokat säger att åklagaren tänkt begära mamman häktad idag onsdag, dvs mamman är fortfarande misstänkt Däremot har mannens advokat samt åklagaren varit onåbara - så när det gäller pappan vet vi inget.

Citat:
Åklagare Eva Norberg, som leder förundersökningen, kommer att begära att kvinnan häktas. Det uppger hennes advokat Torgny Dahlberg för Aftonbladet.
– Den informationen jag har fått från åklagaren är att hon kommer att begäras häktad, säger Torgny Dahlberg.
Han fortsätter:
– Eftersom min klient förnekar brott kommer jag yrka på att hon släpps fri.
Häktesförhandlingar mot mamman kommer att hållas i Kristianstads tingsrätt under onsdagsförmiddagen, enligt Dahlberg.
Det är oklart om även mannen kommer att begäras häktad. Hans advokat har inte gått att nå under tisdagseftermiddagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23513939.ab
Citera
2016-09-14, 00:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag har inte en susning om vad som har hänt. Därför anklagar jag ingen för att vara den som är orsaken till den lilla bebisens död.

Vad har de alla andra i tråden för information som gör att de kan med så stor säkerhet anklaga föräldrarna för flickans död?

Du säger att åtminstone kvinnan fortsatt är misstänkt. Vad grundar du den uppgiften på?

Jag säger inte att dem är skyldiga eller inte? Det fär vi väl se sen, eller?

Ja det står ju åtminstone att mamman begärts häktad av åklagaren?
Eller menar du att detta inte stämmer?

Men herregud detta är flashback forum och det spekuleras och tros en massa här, har du totalt missat det? Du bestämmer åtminstone inte vad andra får skriva och inte här.
Citera
2016-09-14, 00:32
Medlem
Nrebellions avatar
Ehm, letade men hittade inte...Vad skrev mamman på Facebook?
Citera
2016-09-14, 00:38
Medlem
FuckBlashs avatar
[quote=Mogna-Meloner|58472773]Nu var det inte till mig frågan var ställd till, men jag tror många baserar det på det här som står i Aftonbladet - att kvinnans advokat säger att åklagaren tänkt begära mamman häktad idag onsdag, dvs mamman är fortfarande misstänkt Däremot har mannens advokat samt åklagaren varit onåbara - så när det gäller pappan vet vi inget.[/QUOTE]

Därför vet vi inte om mannen kommer att begäras häktad eller så kan vi med samma information förutse att även mannen kommer att begäras häktad.

Jag känner det som att det är oerhört ledsamt i vilket fall som helst. Tror inte att någon av föräldrarna har med uppsåt skadat sin dotter så att hon har avlidit. Alla yttre tecken som vi känner till, Facebook, Instragram, etc talar mot detta. Kolla in bilderna på vovven. På en har h*n fått en fluga och i bakgrunden står h*ns bar med vatten- och matskål på ett väl rengjort underlägg. Man är mån om de sina helt enkelt. Skulle jag få bestämma så tycker jag att det är en välskött liten ung familj som har drabbats av den största oturen man kan få.
Citera
2016-09-14, 00:46
Medlem
Har inte folk lärt sig att man inte kan bestämma hur en person är genom att bara kika på ens fb/insta? Suck.
Citera
2016-09-14, 00:48
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag säger inte att dem är skyldiga eller inte? Det fär vi väl se sen, eller?

Ja det står ju åtminstone att mamman begärts häktad av åklagaren?
Eller menar du att detta inte stämmer?

Men herregud detta är flashback forum och det spekuleras och tros en massa här, har du totalt missat det? Du bestämmer åtminstone inte vad andra får skriva och inte här.

Uppgifterna att mamman har begärts häktad kommer från hennes advokat. På grund utav att reportern inta har lyckats få kontakt med mannens advokat eller åklagaren så kan vi inte med säkerhet anta att även mannen kommer att begäras häktad.

I ditt nästa stycke så har du klockrent rätt. Jag bestämmer definitivt inte vad som ska skrivas här men jag kan oavsett detta ha en vag önskan om att vi lägger oss på en hyggligt mänskligt neutral nivå här med tanke på att de inblandade har trots allt syskon, föräldrar, vänner mm.
Citera
2016-09-14, 00:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja en postpartumpsykos är ett ganska ovanligt tillstånd men visst kan det vara fråga om det.

Däremot har den typen av psykos nog inte alls några tydliga varningstecken (prodromer) utan kommer ganska akut (är min erfarenhet i alla fall, andra kan kanske veta bättre). Mamman är då en stor fara för sitt barn, eftersom hon kan uppleva barnet som mycket hotfullt och angripa det.
I värsta fall kan hon skada eller till och med döda barnet.

Däremot är det absolut inte alla postpartumpsykotiker som är så våldsamma att barnet tar skada, utan omgivningen hinner ingripa och få mamman under vård, varefter hon oftast tillfrisknar helt.

Men brukar förlossningspsykoser uppträda efter och inte i samband med födsel? Förlossningsdepression brukar man väl nästan upptäcka på bb?
Citera
2016-09-14, 00:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Typiskt flashbackfenomen. En händelse, oftast mord, uppmärksammas i media. Misstänkta gärningsmän och brottsoffer outas i tråden. En part hävdar direkt skuld eftersom att polisen såklart inte skulle gripa en person som senare visade sig vara oskyldig. Nej, för det har aldrig hänt förut. Alla som grips blir åtalade och senare dömda.

Extra intressant i den här tråden är hur alla som bestämt sig för att ett fruktansvärt mord har begåtts till största delen lägger ansvaret på mamman. Pappan han nämns knappt. Mamman hon ska hängas ut och man hoppas samtidigt att hon misshandlas gul och blå när hon kommer till anstalt.

Därefter börjar ni överanalysera facebookinlägg. Ja, för vem i hela friden postar ett inlägg på Facebook när ens barn kämpar för sitt liv. Ja, jag skulle inte göra det men uppenbarligen gör folk det. Jag har mängder med vänner på Facebook som tvunget ska posta ett inlägg om varenda detalj som sker i deras liv, till och med när det är en fråga om liv död. Varför folk väljer att göra det kan jag inte svara på men uppenbart gör folk det av andra anledningar än att skaffa sig någon form av alibi.

När detta diskuterats på fyra sidor så börjar man granska foton på det avlidna barnet. "Nå, ser inte ungen lite sjuk ut". Suck. Mitt barn såg ut som en överkokt grönsak när han kom till världen. Så förblev det i alla fall den första månaden. Måste jag tillägga att han var frisk som en nötkärna?

Det här med att leta efter saker som nog kan vara bevis för det ena med det andra är fasen ett farligt beteende hos några av er. Man ser det man vill se, förstår ni?

Det kan mycket väl vara så att den lilla tösen blivit mördad. Antingen av sin mamma eller av sin pappa eller också av båda två. Men det enda som egentligen är rätt och riktigt i den här tråden är att varken ni eller jag vet ett jäkla skvatt.

Det värsta av allt är att ni som redan har bestämt er aldrig skulle ändra er uppfattning. Om det tillslut skulle komma fram att tösen dog av naturliga orsaker så kommer ni ändå att leta och mest troligt hitta bevis för att mamman nog mördat sitt barn ändå.

Att samma personer inte för en sekund kan tänka den tanken, att de faktiskt kan vara oskyldiga går helt över mitt förstånd. Märkliga men framförallt skrämmande människor.

Jag håller inte med dig alls, åtminstone inte vad det gäller mig åtminstone.
Jag önskar givetvis att föräldrarna är oskyldiga och det borde dem flesta här göra?
Om de inte är onda psykopater vill säga, för vem önskar att ett barn mördats av en förälder, de personerna som gör det är onda anser jag och givetvis finns det såna här på forumet, som ute i världen. Nej vi får hoppas att det är en olycka som fick stora proportioner, men att de blir helt friade från misstankar, för det hoppas jag åtminstone.
Citera
2016-09-14, 01:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ik0nen
Har inte folk lärt sig att man inte kan bestämma hur en person är genom att bara kika på ens fb/insta? Suck.

Ja bättre lite skit i hörnen en ett rent helvete brukar man ju säga

Nej knappast kan man definiera hur en mördares/icke mördares hem ser ut.
Kan nog vara rent, prydligt eller smutsigt, stökigt.
Nej några FB bilder på ett hem kan nog inte visa om dessa är oskyldiga eller inte.
Citera
2016-09-14, 01:22
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmeanme
Alltså är det bara jag eller är det så himla svårt att tänka sig att denna mamman medvetet skulle skada sitt barn så pass illa att bebisen dör?! Mamman verkar vara helt i extas sedan dag 1 och har verkligen gjort det lilla extra för att allt ska vara så fint som möjligt med dottern som t.ex bilder, texter, kollage, kärleksförklaringar osv.

Känns verkligen som att detta är ett stort missförstånd, att barnet blivit skadat av fall möjligtvis eller som innan nämnts att barnet ramlat när någon annan av föräldrarna haft "koll" men inte trott att det är något allvarligt och avvaktat lite.. Man vet ju aldrig vad som försiggår i någon annans huvud och som föräldrar för första gången är det inte alltid lätt att ta rätt beslut vilket jag tror var fallet i detta fallet.. Hemskt i vilket fall som helst må den lilla flickan vila i frid!

Problemet är att historien visar att just sådana föräldrar har visat sig vara mördare =/ De har utåt varit kärleksfulla och gjort "allt för barnen". Vi hade ju pappan i Dalby tex, som i förhören beskrevs som den bästa pappan någonsin enligt anhöriga. Den mannen slängde ut sin bäbis över ett stup så den dog.

Barnamördare finns det gott om - och de allra flesta av dem är barnets egna föräldrar. Hur det är i det här fallet återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in