Citat:
Ursprungligen postat av
Wounderingtwo
Typiskt flashbackfenomen. En händelse, oftast mord, uppmärksammas i media. Misstänkta gärningsmän och brottsoffer outas i tråden. En part hävdar direkt skuld eftersom att polisen såklart inte skulle gripa en person som senare visade sig vara oskyldig. Nej, för det har aldrig hänt förut. Alla som grips blir åtalade och senare dömda.
Extra intressant i den här tråden är hur alla som bestämt sig för att ett fruktansvärt mord har begåtts till största delen lägger ansvaret på mamman. Pappan han nämns knappt. Mamman hon ska hängas ut och man hoppas samtidigt att hon misshandlas gul och blå när hon kommer till anstalt.
Därefter börjar ni överanalysera facebookinlägg. Ja, för vem i hela friden postar ett inlägg på Facebook när ens barn kämpar för sitt liv. Ja, jag skulle inte göra det men uppenbarligen gör folk det. Jag har mängder med vänner på Facebook som tvunget ska posta ett inlägg om varenda detalj som sker i deras liv, till och med när det är en fråga om liv död. Varför folk väljer att göra det kan jag inte svara på men uppenbart gör folk det av andra anledningar än att skaffa sig någon form av alibi.
När detta diskuterats på fyra sidor så börjar man granska foton på det avlidna barnet. "Nå, ser inte ungen lite sjuk ut". Suck. Mitt barn såg ut som en överkokt grönsak när han kom till världen. Så förblev det i alla fall den första månaden. Måste jag tillägga att han var frisk som en nötkärna?
Det här med att leta efter saker som nog kan vara bevis för det ena med det andra är fasen ett farligt beteende hos några av er. Man ser det man vill se, förstår ni?
Det kan mycket väl vara så att den lilla tösen blivit mördad. Antingen av sin mamma eller av sin pappa eller också av båda två. Men det enda som egentligen är rätt och riktigt i den här tråden är att varken ni eller jag vet ett jäkla skvatt.
Det värsta av allt är att ni som redan har bestämt er aldrig skulle ändra er uppfattning. Om det tillslut skulle komma fram att tösen dog av naturliga orsaker så kommer ni ändå att leta och mest troligt hitta bevis för att mamman nog mördat sitt barn ändå.
Att samma personer inte för en sekund kan tänka den tanken, att de faktiskt kan vara oskyldiga går helt över mitt förstånd. Märkliga men framförallt skrämmande människor.
Jag håller inte med dig alls, åtminstone inte vad det gäller mig åtminstone.
Jag önskar givetvis att föräldrarna är oskyldiga och det borde dem flesta här göra?
Om de inte är onda psykopater vill säga, för vem önskar att ett barn mördats av en förälder, de personerna som gör det är onda anser jag och givetvis finns det såna här på forumet, som ute i världen. Nej vi får hoppas att det är en olycka som fick stora proportioner, men att de blir helt friade från misstankar, för det hoppas jag åtminstone.