2016-09-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Barnet måste ju uppenbart vara skadat då hon dött och även haft yttre skador och skallskador. Men hur pass skadad hon var vet ju ingen av oss eller hur?
Det (av mig) fetade: Nej skallskador är nog en trådsanning. Jag säger inte att det är uteslutet med skallskador men det finns ingenting som bekräftar det, annat än lösa antaganden i tråden. Skutsatser man dragit efter att barnet förts till BIVA i Lund.

BIVA i Lund behandlar många andra trauma än skallskador, kan vara bra att ha i tankarna. Även dödliga sådana,
Citera
2016-09-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Nej skallskador är nog en trådsanning. Jag säger inte att det är uteslutet med skallskador men det finns ingenting som bekräftar det, annat än lösa antaganden i tråden. Skutsatser man dragit efter att barnet förts till BIVA i Lund.

BIVA i Lund behandlar många andra trauma än skallskador, kan vara bra att ha i tankarna. Även dödliga sådana,

Som sagt, vi vet ingenting om hennes skador i nuläget
Citera
2016-09-13, 20:54
Medlem
Hade barnet varit uppenbart misshandlad med yttre skador borde personalen på sjukhuset slagit larm direkt, då hade inte föräldrarna fått sitta med flickan i över ett dygn.
Har kollat igenom bilderna på mammans instagram och flickan ser ju väldigt mycket friskare ut som nyfödd men även det kan ju vara helt normalt.
Jag tror som nån annan har skrivit att flickan haft nått hjärtfel eller förkylning (RS-virus?) och föräldrarna har inte riktigt insett hur sjuk hon är, när sen flickan slutar andas får hon skador av HLR och eventuellt att de skakar henne för att få liv i henne, de kan ju trott att hon satt något i halsen t.ex..
Citera
2016-09-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Barnet måste ju uppenbart vara skadat då hon dött och även haft yttre skador och skallskador. Men hur pass skadad hon var vet ju ingen av oss eller hur?

På riktigt, är du insnöad?
Det är spekulationer om hur barnet ser sjukt och skadat ut på foton långt innan andningsstilleståndet.
Citera
2016-09-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
På riktigt, är du insnöad?
Det är spekulationer om hur barnet ser sjukt och skadat ut på foton långt innan andningsstilleståndet.

Har följt exakt hela tråden + tidningar och jag vet vad som sagts och inte xD
Citera
2016-09-13, 21:02
Medlem
Alla här inne har sin egen teori och som sagt kan vi bara diskutera och gissa oss fram om vad som har hänt med barnet. Ingen vet sanningen förens allt kommer fram till ytan.
Citera
2016-09-13, 21:06
Medlem
Alltså är det bara jag eller är det så himla svårt att tänka sig att denna mamman medvetet skulle skada sitt barn så pass illa att bebisen dör?! Mamman verkar vara helt i extas sedan dag 1 och har verkligen gjort det lilla extra för att allt ska vara så fint som möjligt med dottern som t.ex bilder, texter, kollage, kärleksförklaringar osv.

Känns verkligen som att detta är ett stort missförstånd, att barnet blivit skadat av fall möjligtvis eller som innan nämnts att barnet ramlat när någon annan av föräldrarna haft "koll" men inte trott att det är något allvarligt och avvaktat lite.. Man vet ju aldrig vad som försiggår i någon annans huvud och som föräldrar för första gången är det inte alltid lätt att ta rätt beslut vilket jag tror var fallet i detta fallet.. Hemskt i vilket fall som helst må den lilla flickan vila i frid!
Citera
2016-09-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmeanme
Alltså är det bara jag eller är det så himla svårt att tänka sig att denna mamman medvetet skulle skada sitt barn så pass illa att bebisen dör?! Mamman verkar vara helt i extas sedan dag 1 och har verkligen gjort det lilla extra för att allt ska vara så fint som möjligt med dottern som t.ex bilder, texter, kollage, kärleksförklaringar osv.

Känns verkligen som att detta är ett stort missförstånd, att barnet blivit skadat av fall möjligtvis eller som innan nämnts att barnet ramlat när någon annan av föräldrarna haft "koll" men inte trott att det är något allvarligt och avvaktat lite.. Man vet ju aldrig vad som försiggår i någon annans huvud och som föräldrar för första gången är det inte alltid lätt att ta rätt beslut vilket jag tror var fallet i detta fallet.. Hemskt i vilket fall som helst må den lilla flickan vila i frid!

Hela händelsen är fruktansvärd och jävligt tragisk oavsett vad som hänt
Citera
2016-09-13, 21:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Under den tiden denna mamma ägnade sig åt att lägga upp en falsk, förskönad skrytfasad på Facebook, så tog andra nyblivna föräldrar hand om sina barn. De hade inte tid att lägga upp något på Facebook, och hade inte minsta intresse heller - för att livet hade gått in i en ny fas.
Citera
2016-09-13, 21:11
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Under den tiden denna mamma ägnade sig åt att lägga upp en falsk, förskönad skrytfasad på Facebook, så tog andra nyblivna föräldrar hand om sina barn. De hade inte tid att lägga upp något på Facebook, och hade inte minsta intresse heller - för att livet hade gått in i en ny fas.
Äh, att sköta om en nyfödd tar inte dygnets alla vakna timmar i anspråk. Om så vore fallet - hur gör då flerbarnsföräldrar?
Citera
2016-09-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag menade självklart alla dagar innan detta, förstår inte heller hur man orkar lägga upp något på sociala medier under dessa omständigheter men alla är vi olika..
Citera
2016-09-13, 21:13
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:

Jag känner som du, även om jag tror att det är något lurt med Facebook-uppdateringen från mamman. Det ska bli intressant att få veta vad som egentligen har hänt (vilket jag hoppas att vi får). Men att det skulle röra sig om mord eller dråp har jag svårt att tro och jag hoppas verkligen inte att det är så heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in