2016-09-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albh
Sök på Al*ex Capper på Facebook så är han den förste som dyker upp

Nu kommer jag in. Tack!
Citera
2016-09-13, 22:30
Medlem
Jag tror att de såg skadorna på den lilla när hon blev skickad till Lund, gjordes nog både röntgen och MR på bebisen, troligen hjärnskada eller spräckt skalle. Fruktansvärt om de stämmer att de inte sökt vård direkt nåt hände isf, kanske hade den lilla flickan vart i liv idag.
Citera
2016-09-13, 22:31
Medlem
ace_secs avatar
Häktesförhandlingar mot mamman kommer att hållas i Kristianstads tingsrätt under onsdagsförmiddagen, enligt Dahlberg.
Det är oklart om även mannen kommer att begäras häktad. Hans advokat har inte gått att nå under tisdagseftermiddagen.
Citera
2016-09-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakvinden2016
Paret hade precis flyttat från sitt boende i Kristianstad till en mindre ort enligt expressenartikeln ovan.

Orten är Tollarp för er som undrar, Skättilljungavägen.

Vilket nummer?
Citera
2016-09-13, 22:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Kul tråd.

Här lägger man energi på vem av föräldrarna som har förlossningsskador, styvmodersframfall, eller ammningsbesvär och diskuterar detta i en massa sidor. Den ena sursuggan ger sig på den andra och hävdar med en dåres envishet att denna har rätt. Vi vet ju inte ett skit! Eller?

Finns det någon som vet något med bestämdhet eller har en seriös ide om vad som har hänt så lägg in den informationen. All annan spekulation i syfte att bara strö salt i såren på de inblandade tycker jag är onödig.

En familj har mist en medlem och de övriga sörjer i det grövsta. Oavsett hur det har gått till. Så mina vänner, låt oss visa lite respekt.

Ja du, söka efter respekt här på Flashback forum, lycka till med att finna det i detta forum.
Tror knappast att spekulationerna blir färre här för att du tycker det?
Sen kan man väl tycka som man vill, liksom vi alla här har rätt att skriva inom satta regler.
Låt bli att läsa om det känns jobbigt, ett tips i all välmening.

Vad jag tycker är konstigt är att några här ändå verkar tro att de är totalt oskyldiga, trots att nu båda eller åtminstone kvinnan fortsatt är misstänkt. Spekulera o tro är ok, men att så helt o hållet verka tvärsäker på att mamman, pappan inte är kapabla till det ena o det andra för att de verkar så fina, ordningsamma, kärleksamma mot bebisen, fina bilder m.m.
Finns nog inget som kan avgöra vem som är kapabel till mord, finns gott om såna fall i historien.
Citera
2016-09-13, 23:05
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja du, söka efter respekt här på Flashback forum, lycka till med att finna det i detta forum.
Sen kan man väl tycka som man vill, liksom vi alla här har rätt att skriva inom satta regler.

Vad jag tycker är konstigt är att några här ändå verkar tro att de är totalt oskyldiga, trots att nu båda eller åtminstone kvinnan fortsatt är misstänkt. Spekulera o tro är ok, men att så helt o hållet verka tvärsäker på att mamman, pappan inte är kapabla till det ena o det andra för att de verkar så fina, ordningsamma, kärleksamma mot bebisen, fina bilder m.m.
Finns nog inget som kan avgöra vem som är kapabel till mord, finns gott om såna fall i historien.

Jag har inte en susning om vad som har hänt. Därför anklagar jag ingen för att vara den som är orsaken till den lilla bebisens död.

Vad har de alla andra i tråden för information som gör att de kan med så stor säkerhet anklaga föräldrarna för flickans död?

Du säger att åtminstone kvinnan fortsatt är misstänkt. Vad grundar du den uppgiften på?
Citera
2016-09-13, 23:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag känner som du, även om jag tror att det är något lurt med Facebook-uppdateringen från mamman. Det ska bli intressant att få veta vad som egentligen har hänt (vilket jag hoppas att vi får). Men att det skulle röra sig om mord eller dråp har jag svårt att tro och jag hoppas verkligen inte att det är så heller.

Kan det vara ombudet som fått inloggningsuppgifterna och blivit ombedd att skriva något så bekantskapskretsen får någon info om vad händer?
Citera
2016-09-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Javisst. Alla har ju rätt att ha en åsikt . . . .

MEN om man inte bygger under sina uttalanden med mer än lösa antaganden påeldade av sin alltför livliga fantasi är ju knappast det heller ägnat att inge respekt i alla de som läser trådarna här.

Det gäller ju alla tre läger av debattörer i tråden:
  • De som tror att de anhållna är skyldiga
  • De som tror att de anhållna är oskyldiga
  • Vi som försöker ha fötterna kvar i verkligheten och erkänner att vi inte vet riktigt vad som hänt, utöver det uppenbara att barnet gått bort på BIVA i Lund och att två personer därefter blivit anhållna.
Citera
2016-09-13, 23:25
Medlem
Wounderingtwos avatar
Typiskt flashbackfenomen. En händelse, oftast mord, uppmärksammas i media. Misstänkta gärningsmän och brottsoffer outas i tråden. En part hävdar direkt skuld eftersom att polisen såklart inte skulle gripa en person som senare visade sig vara oskyldig. Nej, för det har aldrig hänt förut. Alla som grips blir åtalade och senare dömda.

Extra intressant i den här tråden är hur alla som bestämt sig för att ett fruktansvärt mord har begåtts till största delen lägger ansvaret på mamman. Pappan han nämns knappt. Mamman hon ska hängas ut och man hoppas samtidigt att hon misshandlas gul och blå när hon kommer till anstalt.

Därefter börjar ni överanalysera facebookinlägg. Ja, för vem i hela friden postar ett inlägg på Facebook när ens barn kämpar för sitt liv. Ja, jag skulle inte göra det men uppenbarligen gör folk det. Jag har mängder med vänner på Facebook som tvunget ska posta ett inlägg om varenda detalj som sker i deras liv, till och med när det är en fråga om liv död. Varför folk väljer att göra det kan jag inte svara på men uppenbart gör folk det av andra anledningar än att skaffa sig någon form av alibi.

När detta diskuterats på fyra sidor så börjar man granska foton på det avlidna barnet. "Nå, ser inte ungen lite sjuk ut". Suck. Mitt barn såg ut som en överkokt grönsak när han kom till världen. Så förblev det i alla fall den första månaden. Måste jag tillägga att han var frisk som en nötkärna?

Det här med att leta efter saker som nog kan vara bevis för det ena med det andra är fasen ett farligt beteende hos några av er. Man ser det man vill se, förstår ni?

Det kan mycket väl vara så att den lilla tösen blivit mördad. Antingen av sin mamma eller av sin pappa eller också av båda två. Men det enda som egentligen är rätt och riktigt i den här tråden är att varken ni eller jag vet ett jäkla skvatt.

Det värsta av allt är att ni som redan har bestämt er aldrig skulle ändra er uppfattning. Om det tillslut skulle komma fram att tösen dog av naturliga orsaker så kommer ni ändå att leta och mest troligt hitta bevis för att mamman nog mördat sitt barn ändå.

Att samma personer inte för en sekund kan tänka den tanken, att de faktiskt kan vara oskyldiga går helt över mitt förstånd. Märkliga men framförallt skrämmande människor.
Citera
2016-09-13, 23:30
Medlem
TarzansFarsas avatar
Mamman lider utav förlossningspsykos. Vanligare än vad människor tror. Det kommer givetis i olika grader, lindrigare och därav kritiska lägen som vi kan se i det här fallet.

Kolla noga hur mamman skriver inlägg på facebook när hennes dotter kämpar för sitt liv, analysera också hur varje bild på instagram dom senaste två månaderna är på hennes nyfödda barn.

Sjukdomen som kvinnan lider av gör så att hon vill visa alla bilder på barn och sedan få det barnet svårt sjuk med egen vilja. Har mycket med uppmärksamhet att göra.

Hon kommer få rättspsykiatrisk vård och mannen kommer släppas fri.
Citera
2016-09-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Mamman lider utav förlossningspsykos. Vanligare än vad människor tror. Det kommer givetis i olika grader, lindrigare och därav kritiska lägen som vi kan se i det här fallet.

Kolla noga hur mamman skriver inlägg på facebook när hennes dotter kämpar för sitt liv, analysera också hur varje bild på instagram dom senaste två månaderna är på hennes nyfödda barn.

Sjukdomen som kvinnan lider av gör så att hon vill visa alla bilder på barn och sedan få det barnet svårt sjuk med egen vilja. Har mycket med uppmärksamhet att göra.

Nja en postpartumpsykos är ett ganska ovanligt tillstånd men visst kan det vara fråga om det.

Däremot har den typen av psykos nog inte alls några tydliga varningstecken (prodromer) utan kommer ganska akut (är min erfarenhet i alla fall, andra kan kanske veta bättre). Mamman är då en stor fara för sitt barn, eftersom hon kan uppleva barnet som mycket hotfullt och angripa det.
I värsta fall kan hon skada eller till och med döda barnet.

Däremot är det absolut inte alla postpartumpsykotiker som är så våldsamma att barnet tar skada, utan omgivningen hinner ingripa och få mamman under vård, varefter hon oftast tillfrisknar helt.
Citera
2016-09-13, 23:42
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa

Det känns skönt att du finns här och kan hjälpa oss med att delge oss vad denna stackars kvinnan som just har förlorat sitt barn lider utav. Tack för all hjälp Trasans fars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in