2016-09-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och du ser inget ovanligt i Haileys blick heller?

Jag skrev tidigare att jag ser något i vissa bilder som inte ser bra ut och det är med blicken.
Citera
2016-09-13, 15:53
Medlem
HC47s avatar
Om det visar sig att de är oskyldiga (hur ser bevisläget ut i nuläget. Finns det ens något?) så har deras liv blivit helt förstörda, både då de förlorat ett barn, men också då pöbeln redan dömt dem och skrivit en massa på bl. a. Facebook.

Jag kan tycka att medier borde regleras i sådana här känsliga fall, och få rapportera först när fallen "etablerat sig". Sådana här nyheter har, trots allt, inget allmänintresse. Jag ser inte en enda fördel med att ett fall som detta uppmärksammas i media.
Citera
2016-09-13, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dessa bilder är tagna/upplagda för 4 dagar sedan på Instagram.
Det står i allafall 4d

Jag tycker inte att hon ser ut att må bra/vara frisk. Hon ser inte bara tärd ut, utan det är nåt med blicken.

https://minfil.org/R9Cfo9b2bb/image.png

https://minfil.org/S6Cfobb0be/image.png

https://minfil.org/TdC2o5b0bb/image.png

Var tvungen att titta jag med, på då dessa bilder och en del andra och jag tycker också den lilla verkar tärd? Som påfrestad av något. Hon kanske helt enkelt inte var livsduglig och om man så säger. Tärd och uttröttad på blicken, som att den lilla kroppen inte riktigt orkar med.
Citera
2016-09-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om det visar sig att de är oskyldiga (hur ser bevisläget ut i nuläget. Finns det ens något?) så har deras liv blivit helt förstörda, både då de förlorat ett barn, men också då pöbeln redan dömt dem och skrivit en massa på bl. a. Facebook.

Jag kan tycka att medier borde regleras i sådana här känsliga fall, och få rapportera först när fallen "etablerat sig". Sådana här nyheter har, trots allt, inget allmänintresse. Jag ser inte en enda fördel med att ett fall som detta uppmärksammas i media.

Tycker lite olika där, håller med om att media borde varit tysta men mamman har ju själv skrivit på Facebook när hennes barn är döende/sjuk, är inte detta extremt sjukt!! Hon har själv delat med sig av händelsen. Det är inte många som gör detta när barnet är döende så helt rätt står det inte till i denna mamma. Man går nog inte ens in på en dator/telefon i detta läge pga man är i panik och kan inte koncentrera sig på något annat än barnet. Hon får nog skylla sig själv pga bekräftelsebehovet och tror inte det handlar om chock för när man är i chock då kan man knappt skriva.... Vet av egen erfarenhet pga jag själv har barn som nästan dött och inte en gång utan 4 ggr.
Citera
2016-09-13, 16:09
Medlem
Citat:
Kolla sista sekunden i filmen så ska du få se på när den här ungen visar ett leende.
Men det är såklart inte så lätt att få med på foton! Lättare på film kanske. Men första leendet brukar komma från 3-6v så att hon inte ler på bilder ser jag inte som något konstigt!
Citera
2016-09-13, 16:20
Medlem
På bilden där barnet ligger på mammas mage så ser hon blå ut vid kinden?!? Eller ser jag helt fel?!?

https://www.instagram.com/p/BKG1-KThZ-9/
Citera
2016-09-13, 16:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
På bilden där barnet ligger på mammas mage så ser hon blå ut vid kinden?!? Eller ser jag helt fel?!?

Lurigt. Kan vara skugga eller filter. Men visst ser det lite blått ut.

Jac tror inte föräldrarna har gjort nåt medvetet eller uppsåtligt.
Jag tror dock att föräldrarna inte till fullo insett hur sjukt deras barn var. Förkyld, och med kanske lite svårt att andas. Hjärtproblem i familjen (systern dig väl i hjörtsjukdom) kanske?
Jag tycker att barnet ser sjukt ut, inte bara trött. Tärt och lite blå, kanske pga dålig syresättning av blodet.
Citera
2016-09-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lurigt. Kan vara skugga eller filter. Men visst ser det lite blått ut.

Jac tror inte föräldrarna har gjort nåt medvetet eller uppsåtligt.
Jag tror dock att föräldrarna inte till fullo insett hur sjukt deras barn var. Förkyld, och med kanske lite svårt att andas. Hjärtproblem i familjen (systern dig väl i hjörtsjukdom) kanske?
Jag tycker att barnet ser sjukt ut, inte bara trött. Tärt och lite blå, kanske pga dålig syresättning av blodet.

Ja du har nog en bra teori där.
Citera
2016-09-13, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och du ser inget ovanligt i Haileys blick heller?

Citat:
Jag skrev tidigare att jag ser något i vissa bilder som inte ser bra ut och det är med blicken.
Det har jag också reagerat på faktiskt - dock är det något du kan se på samtliga bilder där du ser hennes ögon och inte bara på de senaste.
När jag ser på eller tar foton på mina barnbarn -- har en nygjord från i somras i familjen också - så får man olika storlek på pupillen beroende på vilket ljus det i rummet och andra faktorer. Två bilder tagna ganska efter varandra i tid i samma rum ger vanligen förändringar man kan se. Det här barnet har hela tiden ganska små sammandraga pupiller som inte verkar ändra sig från bild till bild.

En av mina småsyskon hade en hjärnblödning som liten - spontan som kom precis innan de skulle åka hem från BB. Nu låg hon på intensiven länge och hämtade sig -- men jag minns att jag reagerade just på att hennes pupiller inte var så flexibla som jag tycker de är hos andra små.

Dock - små barn har mindre pupill än äldre, så det kan ju helt enkelt vara så det vi ser är en effekt av hennes ögonfärg som ger en tydlig pupill i kombination med att den som fotar har blixt och hon störs av blixten.
Citera
2016-09-13, 16:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Man kan få den effekten när man fotar i vissa ljus. Jag tror framförallt att det är kontrasten till det kringliggande gulaktiga som förstärker det blå också.
Citera
2016-09-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan få den effekten när man fotar i vissa ljus. Jag tror framförallt att det är kontrasten till det kringliggande gulaktiga som förstärker det blå också.

Ja så kan det vara. Inte så duktig på sånt där hehe. Tyckte mest hon såg så blå ut så var därför jag reagerade.
Citera
2016-09-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan ju för det första inte lita på vad en kvinna som är anhållen för MORD skriver på Facebook...

Enligt senaste uppgifterna i tidningen har paret för övrigt väntat två dygn med att ta barnet till sjukhus. Barnet har varit medvetslöst, troligen efter våld mot huvudet. Det betyder i så fall att det inte kunnat dia (kanske på två dygn...), så den direkta dödsorsaken kan ha varit vätskebrist.
Det (av mig) fetade: Är det bekräftat att det rör sig om skallskador eller är det en trådsanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in