2016-09-12, 22:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Pangelius.se verkar nu vara helt nedplockat och all tidigare text är borta. Det som är kvar och publicerat på sidan är endast mallen för webbsidan.
Antar att övriga ägare i företaget (LI) just nu inte planerar ett driva det vidare, men inte kunnat/hunnit stoppa pågående annonseringar.

Vad säger detta egentligen om hur JMs affärskollegor ser på den senaste tidens händelser?

Affärsverksamhetens potential har försvunnit. Upplös, sprid för vinden, ducka massmedia och försöka göra nystart med något annat, är nog bästa modellen.
Citera
2016-09-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Pangelius.se verkar nu vara helt nedplockat och all tidigare text är borta. Det som är kvar och publicerat på sidan är endast mallen för webbsidan.
Antar att övriga ägare i företaget (LI) just nu inte planerar ett driva det vidare, men inte kunnat/hunnit stoppa pågående annonseringar.

Vad säger detta egentligen om hur JMs affärskollegor ser på den senaste tidens händelser?
Ingenting! Man är nog fri att spekulera i det hur man behagar. Jag gissar att de åtminstone är lite rädda för att bli granskade själva. Kanske lite skandaliserade av att hon blivit påkommen med byxorna nere, i ordens alla betydelser.
Förhoppningsvis har de förlorat lite pengar på henne.
Visst är jag tjatig, men jag tror att först fick hon ut lite pengar efter A*i, sedan använde hon kanske försäkringsbrevet som någon sorts garant för att hon skulle komma på grön kvist igen; stoppade det i ansiktet på dem som för tillfället var mest kontanta (även det i ordets alla möjliga betydelser)

Företaget skrivs i en artikel som Pangea/Pangelius 30 mars i år. Varför?

"Majorna-Linné har bland annat använt sig av det Eskilstunabaserade företaget Pangea/Pangelius. Ankie Widén, enhetschef för barn-ungdom, berättar att samarbetet med företaget nu sagts upp.
– Vi är inte alls nöjda med dem. Det är geschäft, helt enkelt, säger hon och syftar på fler företag än Pangea."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/familjehem-tj%C3%A4nar-miljoner-trots-brister-1.7432"
Citera
2016-09-13, 00:16
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Faktum kvarstår trots ditt tossiga inlägg. Vid en källkritisk betraktelse av IFs uttalanden måste man dra slutsatsen att iakttagelser som styrker motpartens position knappast skulle presenteras. Uttalandena är inte objektiva och neutrala. Därför får man ingen nyanserad bild att basera slutsatser på, utan en tillrättalagd, avsedd att ge IF rätt.

Det du skriver ligger ju i linje med vad jag skrev i övrigt men jag antar att din förmåga till läsförståelse är låg. Då blir det lätt lite tossigt.

Du menar att IF håller skulle hålla inne med uppgifter som talar för JM? Det vet jag inte, men nog lär dom ha torrare på fötterna än vad Aki hade under slutet av sitt liv.

OT. Min läsförståelse är det inget fel på men om du backar tillbaka och läser ditt inlägg igen så kanske du förstår varför jag reagerade, men det var alltså på inlägget och inte dig. Dina postningar har varit intressanta,, med detta undantag.
God natt
Citera
2016-09-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Du menar att IF håller skulle hålla inne med uppgifter som talar för JM? Det vet jag inte, men nog lär dom ha torrare på fötterna än vad Aki hade under slutet av sitt liv.

OT. Min läsförståelse är det inget fel på men om du backar tillbaka och läser ditt inlägg igen så kanske du förstår varför jag reagerade, men det var alltså på inlägget och inte dig. Dina postningar har varit intressanta,, med detta undantag.
God natt
Jag vet inte vad du tänker på. De tjänar ju en del pengar även på en ömsesidig försäkring i form av de tjänster de säljer till livbolaget. Om nu försäkringen är ömsesidig. Inget på deras hemsida som jag kan hitta antyder detta men eftersom ingen protesterar utgår jag ifrån att det är så. Kanske samarbetar de med Kaleva i Finland. Vet inte hur höga dessa förvaltingskostnader är, kanske är det procenten du reagerar på. Gjorde en analogi med bankerna och antog att det är högre här eftersom de har en mycket starkare position gentemot kunden. Kan ha fel där om större delar ligger i fastigheter och långa papper. Har verkligen ingen aning men det är inte pengarna som är min poäng här. Att de inte tar upp sådant som talar till motpartens fördel i pressen ligger i sakens natur (sedan tror de säkert på det de för fram - de ljuger nog inte rakt av, däremot vinklar de säkert en del). Hade en talesman för JM matat pressen med uppgifter skulle det ha sett väldigt annorlunda ut.

Nog om detta. Gonatt.
Senast redigerad av Refraktor 2016-09-13 kl. 00:52.
Citera
2016-09-13, 01:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

God natt

IF för väl en slags välgörenhetsinrättning enligt dig va? Kan inte tänka mig att det ligger till på det viset då det gäller en livförsäkring på 2,5 miljoner. Men visst dom kan ju fortsätta att hänga ut sina klienter i media om hur dom misstänker förgiftningar och mord innan dom ens har en förundersökning hos polismyndigheten. Så har man någon misstänkt i drunkningsfallet ännu?
Citera
2016-09-13, 07:37
Medlem
Den 41-åriga kvinna som sitter häktad i Arbogafallet är målsägare i en parallellutredning och ska höras i häktet – som tänkbart brottsoffer.
– Hon är hörd som målsägare i ett förhör, bekräftar åklagare Anna Asklöf, som håller i utredningen.
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4361264-41-ariga-kvinnan-malsagare-i-ny-sexutredning
Citera
2016-09-13, 08:00
Medlem
Är det ingen här som hört något hur hennes tidigare partners och andra bekanta ställer sig. Är de förvånade över att JM sitter häktad eller inte?
Citera
2016-09-13, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Den 41-åriga kvinna som sitter häktad i Arbogafallet är målsägare i en parallellutredning och ska höras i häktet – som tänkbart brottsoffer.
– Hon är hörd som målsägare i ett förhör, bekräftar åklagare Anna Asklöf, som håller i utredningen.
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4361264-41-ariga-kvinnan-malsagare-i-ny-sexutredning

Ojdå. Ingen gravöppning pga att alla prover redan finns tillhanda. Och nu en
vändning även här, JM blir så att säga tänkbart "offer". Det skalas ner på brotten så
att säga och detsamma gäller artiklarna, inte lika kul att skriva nu när man inte
kan "kötta och på" fritt längre, mothuggen till artiklarna infinner sig i takt med att
utredningarna fortskrider och på så vis inskränker sig friheten till alla " hitte-på-artiklar".

Skall bli kul att se hur detta slutar.....
Citera
2016-09-13, 09:00
Bannlyst
Med risk att gå litet OffT, så vill jag ändå backa bandet och göra en spekulerande jämförelse med fallet ”Thomas Quick”.

Eftersom JM sitter häktad för mord och det på sannolika skäl, så kommer det säkert att komma en rättegång till stånd. Om -säger OM- bilden vi fått av denna kvinnas totala hänsynslöshet/girighet stämmer, så har vi här utan tvekan att göra med ”en djävul i människohamn”.
Den kommande rättegången blir antagligen en av de mest hårdbevakade av de senaste 30 årens rättsprocesser, jfr Palme, Anna Lind -och så ”Thomas Quick”. Då hoppas jag att redaktionsledningen på Aftonbladet väljer att inte skicka Oisin Cantwell, som enl mig iofs är en god kriminalreporter, utan att man utser Kerstin Weigl till att bevaka rättegången. Det skall i så fall bli ett sant nöje att få läsa hur hon då skall försöka ursäkta JM:s gärningar och vilka förklaringsmodeller för JM:s handlande Kerstin Weigl då kan komma att presentera för oss

För vi har ju inte glömt hur Kerstin Weigl skrev om Sture Bergwall när hon bevakade rättegången rörande Zelmanovits död: ”Mannen är en seriemördare” och ”Ja, det måste vara en verklig berättelse” samt att TQ var ”bortom all förståelse”.

Kommer Kerstin Weigl att kunna ge oss ”förståelse” för hurdan JM är som mördare?

Senast redigerad av Enzenn 2016-09-13 kl. 09:04.
Citera
2016-09-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

Detta kommer nog att ställa till en del oreda för polisens förhörsledare. Känner jag JM rätt, vilket jag inte gör så kommer hon att använda det här. typ "jag vägrar svara på det där innan vi gått till botten med dom brott som jag har blivit utsatt för".
Citera
2016-09-13, 10:03
Medlem
Idag http://www.expressen.se/nyheter/41-ariga-kvinnan-overklagar-haktningen/
Citera
2016-09-13, 10:11
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Detta kommer nog att ställa till en del oreda för polisens förhörsledare. Känner jag JM rätt, vilket jag inte gör så kommer hon att använda det här. typ "jag vägrar svara på det där innan vi gått till botten med dom brott som jag har blivit utsatt för".
Spelar egentligen ingen som helst roll, det enda hon har att bidra med är att erkänna eller hålla käften. Vägrar kärringen samarbeta så får man sätta dit henne med bevisning eller satsa på att få samhällsutgiften från Afghanistan att öppna truten: Det bör förhoppningsvis finnas en del bevisning från stugan mot honom, så att klämma åt äcklet bör inte vara så svårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in