Citat:
Ursprungligen postat av
WaltzingMatilda
I #3254 finns en länk i vilken hävdas att lilla Hellqvist försöker städa efter sig i smyg, vad jag vet har den artikeln aldrig dementerats. Påstå att man inget ångrar och försöka snygga upp lik förbaskat - vad tyder det på? Dubbelmoral? Lögnaktighet?
Tack, då har jag läst artikeln. Jag tror definitivt det handlar om dubbelmoral.
Ena sidan av henne vill städa undan det som varit, i alla fall offentligt, så allmänheten ska "glömma bort" hennes förflutna. Samt, att de som aldrig sett bilderna aldrig heller ska göra det. Med tanke på diskussionerna runt hennes person så vill hon väl ta ifrån allmänheten all den ammunition som finns och kan användas emot henne.
Den andra sidan av henne vill vara en "modern, cool, självständig ung kvinna" som minsann inte ber om ursäkt för sitt dekadenta förflutna. Att be om ursäkt likställs med att erkänna att man haft fel och det är nog Sofia för stolt för.
Sen kan det även handla om trots att hon inte tänker vika sig (eftersom det då ger oss kritiker rätt). I samma anda som hon trotsigt lät tramp-stamp tatueringen nedanför nacken vara fullt synlig på bröllopet fast den hade gått väldigt lätt att täcka över...