[quote=Den.smarta|58458585]
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tycker att
du verkar vara höjden av WT som inte har på fötterna innan du väljer att trycka ner någon annan. Typiskt ointelligenta människor att tro att Expres*en är en tillförlitlig källa
Om paret inte är gifta så kan det dröja innan Skatteverket tillhandahåller denna typ av uppgifter, för som nyblivna föräldrar har man liksom annat att tänka på den allra första tiden när man fått barn än att Skatteverket fått in några uppgifter!
Och att paret tidigare har haft med polisen att göra kan ju handla om någon mindre företeelse. Vem har inte gjort något hyss i tonåren liksom.
Jag tycker att det är helt förståeligt att man lägger ut foton på sitt barn på tex fb om man nu vill det. Tycker inte alls att det är WT på något sätt. Det är ju det största och finaste man har, ett mirakel. Så klart man vill visa hela världen vad man har! Dessutom såg mamman och pappan inte alls ut som några WT-personer utan snarare tvärtom!
Expressen kan inte ha gått fel här, ett enkelt samtal till Folkbokföringen (som är offentliga uppgifter, så man behöver inte vara reporter för att ringa heller) ger svaret på vem fadern är. OM det finns antecknat.
Vi tycker alla att våra barn är det finaste vi har, men har man respekt mot sitt barn och tänker lite framåt, så viker man inte ut det på internet. Och särskilt inte på en sida som inte ens är spärrad, utan som vem som helst kan gå in och titta på och kopiera foton ifrån. Jag har även tidigare noterat, för den delen, att mammor som misshandlat eller vanvårdat sina barn eller låtit sina pojkvänner göra det, oftast UTÅT sett är väldigt måna om att sätta upp en fasad av att de älskar sina barn. Genom att lägga ut massa foton och skriva massor om hur mycket de älskar barnet, genom att tatuera in barnens namn på kroppen o.s.v.. Vettiga mammor ägnar den tiden åt själva barnet i stället!