2016-09-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Teori: kan hon ha skadats då pappan gav henne HLR?

Och ev i kombination med att man i panik skakat barnet för att få liv i henne.
Känns som det mest logiska i mina ögon.
Flicka drabbades tragisk nog av spädbarnsdöd, tror jag. Hon var förkyld, hade någon annan åkomma (som jag ej minns namnet på) och var liten o späd...
Mycket sorglig historia.
Citera
2016-09-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Flicka drabbades tragisk nog av spädbarnsdöd, tror jag. Hon var förkyld, hade någon annan åkomma (som jag ej minns namnet på) och var liten o späd...
Mycket sorglig historia.

Teorin har tagits upp i tråden flera gånger.
Citera
2016-09-12, 18:34
Medlem
Citat:
Mycket sorglig historia.

Ja det är verkligen riktigt tragiskt
Citera
2016-09-12, 18:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Om man ser bilderna på det hon lagt upp på sin dotter så verkar ju barnet inte direkt må dåligt eller vara sjukt? :-(

Ok jag håller dock inte med, jag tycker inte hon ser vidare välmående ut, mager och trött.
Ser man ju på den nytagna videosnutten som man kan se med om inte annat?
Citera
2016-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
Mycket sorglig historia.

Det mest sannolika just nu är tyvärr att någon/båda av de anhållna mördat/dräpt dottern. Varför? Jo, därför den individ med absolut sannolikt bäst insyn i denna tragik, dvs Åklagaren, gjort just den bedömningen.
Citera
2016-09-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok jag håller dock inte med, jag tycker inte hon ser vidare välmående ut, mager och trött.
Ser man ju på den nytagna videosnutten som man kan se med om inte annat?

Om hon vore mager och slö så hade detta synts hos BVC på deras koller och även på kurvorna. Då hade BVC anmält dom långt innan om barnet nu är magert, trött osv.

Men hon hade väl varit sjukt förut? Blivit sond matat osv?
Citera
2016-09-12, 18:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Mycket sorglig historia.

Tror det måste funnits mer bevis än skakning, då personalen slog larm väldigt snabbt.

Och de sedan blev misstänkta för mord alternativ dråp?
Då skulle väl inte mord alls vara på tapeten, endast dråp?
Citera
2016-09-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Det mest sannolika just nu är tyvärr att någon/båda av de anhållna mördat/dräpt dottern. Varför? Jo, därför den individ med absolut sannolikt bäst insyn i denna tragik, dvs Åklagaren, gjort just den bedömningen.

Dom är anhållna men fortfarande finns inga bevis eller en fastställning som tyder på mord, utan vi får invänta obduktion osv för att få allt fastställt!
Citera
2016-09-12, 18:45
Medlem
Citat:
Tror det måste funnits mer bevis än skakning, då personalen slog larm väldigt snabbt.

Och de sedan blev misstänkta för mord alternativ dråp?
Då skulle väl inte mord alls vara på tapeten, endast dråp?

Borde det inte synts tidigare då hon kom in?!?
Citera
2016-09-12, 18:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Om hon vore mager och slö så hade detta synts hos BVC på deras koller och även på kurvorna. Då hade BVC anmält dom långt innan om barnet nu är magert, trött osv.

Jag tror helller inte att detta kan vara orsaken till hennes död, men tycker inte hon ser helt frisk ut heller? Men ett barn som är hungrigt och kanske om mamman ammade bara och inte hade tillräckligt med mat i brösten, skriker ju då förstås av hunger/törst, kan bli jobbigt för föräldrarna då, frustration m.m, sen vem vet vad som hände? Hoppas att sanningen kommer fram till slut?
Citera
2016-09-12, 18:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Vi vet ju inte ens om de varit på BVC, eller hur?
Citera
2016-09-12, 18:55
Medlem
Citat:
Jag tror helller inte att detta kan vara orsaken till hennes död, men tycker inte hon ser helt frisk ut heller? Men ett barn som är hungrigt och kanske om mamman ammade bara och inte hade tillräckligt med mat i brösten, skriker ju då förstås av hunger/törst, kan bli jobbigt för föräldrarna då, frustration m.m, sen vem vet vad som hände? Hoppas att sanningen kommer fram till slut?

Självklart kan det vara som du säger men om barnet nu inte fick i sig den mat hon behövde och var slö osv, hade det syns på kollerna hos BVC. Då hade dom reagerat och anmält som sagt.

Sanningen kommer alltid fram och ingen kan veta vad som hände. Tragiskt allt ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in