2016-09-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Har ammingsbh nu.. Onödigt att köpa nya bhhar under graviditeten för att tuttarna har växt sig dubbelt så stora, onödigt dyrt mao så kan lika gärna köpa dessa redan innan BF, vet dock inte alls om jag kommer att kunna amma.. Så det finns ju fler förklaringar till att man bär amningsbh De är sjukt sköna också!

Min morsa igår : Du grät otröstligt en gång som baby.. Länge.. I 45 MINUTER!

7 timmar.. Babyn måste ha varit hungrigt? Eller haft ont..

Du måste varit ett otroligt lugnt och nöjt spädbarn.
Vet du om att det finns spädbarn som gråter i timmar av kolik. Det finns föräldrar som knappt sover på nätterna bara för att deras baby har kolik.

Konstig kommentar av din mamma, att du grät länge EN gång. Antingen minns hon fel eller också var du helt apatisk.
Citera
2016-09-15, 10:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud

Sedan att barn kan vara otröstliga i 7 timmar som vissa här inte ser som konstigt. Jo jag tycker det låter konstigt! Kolik brukar visa sig runt 3 månader.
Är bebisen bara några veckor gammal och stl 50 fortfarande är för stort så är det verkligen en pytteliten bebis, som bara borde orka sova och äta. Jag tror de svultit barnet. Att det varit hungrig konstant. Kan nästan ana det av bilderna och av vad hon skrivit.
Jag tror de förutom andra inre skador även upptäckt att hon är helt tom på mat

Nä du nu är du tyvärr rent ute och cyklar! Läs gärna på:

Hur vet du att ditt barn har kolik?
Kolik kan kännas igen på en rad karakteristiska tecken:

Koliken börjar under de första två till fyra veckorna av barnets liv, och brukar kvarstå i cirka tre månader.

Skrivet av: Martin Jägervall, Överläkare vid Barn- och ungdomskliniken, Centrallasarettet Växjö

http://www.netdoktor.se/barn/artiklar/babykolik/
Citera
2016-09-15, 10:13
Medlem
Citat:
Jag tänker att det har gått så kort tid så att BVC inte hunnit se allvaret. De låg ju inne i 10 dagar innan de fick komma hem så hur många besök kan de hunnit med? De kan säkert ha verkat ansvarsfulla och måna om sin bebis så inte BVC hunnit fatta några misstankar. Det är ju inget konstigt att barn tappar vikt första tiden så de kan ha avvaktat innan de behövt agera. Mindre än 3 veckor liksom.

Men detta kan inte stämma. I BVC-preogrammet så går man på vägning varje vecka de första månaderna. Fram till 1 år är man där ganska ofta, så jag förstår inte hur man har missat hennes vikt om det är svält det är fråga om.

En bebis tappar vikt de första dagarna, sedan måste det ta fart, oavsett vilken metod man använder. Det är ju därför de täta kontrollerna är så viktiga och ska plocka upp oegentligheter.

Och är det svält det är fråga om, så är det BVC som ska på nåt sätt anmälas. Eller har de skitit i att gå med henne på BVC?
Citera
2016-09-15, 10:14
Medlem
Citat:
Jag har haft mamman som vän på facebook i ett par år. Hon och hennes kille verkade av vad man kunde se där uppriktigt lyckliga över att få bli föräldrar. Min första tanke när jag läste om detta var att det var ett stort misstag.

MEN hon är duktig på att fota och har alltid bara lagt upp "fina" bilder. Något jag från första bilden på deras bebis reagerat över är att de känns obehagliga och ledsna. I mina ögon ser bebisen inte okej ut på en enda bild hon postat. Med tanke på att hon kan fota borde bilderna visat ett nöjt, mätt och välmående barn.

Sedan att barn kan vara otröstliga i 7 timmar som vissa här inte ser som konstigt. Jo jag tycker det låter konstigt! Kolik brukar visa sig runt 3 månader.
Är bebisen bara några veckor gammal och stl 50 fortfarande är för stort så är det verkligen en pytteliten bebis, som bara borde orka sova och äta. Jag tror de svultit barnet. Att det varit hungrig konstant. Kan nästan ana det av bilderna och av vad hon skrivit.
Jag tror de förutom andra inre skador även upptäckt att hon är helt tom på mat.

Men detta är bara mina egna teorier. Känslan jag hade först har efter att ha kollat på hennes bilder igen och läst vad som hittills framkommit bytts ut till obehagskänslor och en övertygelse att något inte stått rätt till med dem och bebisen.

(Fynden polisen hittat i lägenheten skulle kunna vara droger tänker jag också.)

Kolik går över runt tre månader- så där har du fel. Ett spädbarn kan skrika många timmar av just kolik eller övertrötthet. Inget superkonstigt i sig. Resten är dock skitkonstigt.
Citera
2016-09-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Vet du om att det finns spädbarn som gråter i timmar av kolik. Det finns föräldrar som knappt sover på nätterna bara för att deras baby har kolik.

Konstig kommentar av din mamma, att du grät länge EN gång. Antingen minns hon fel eller också var du helt apatisk.

Det var en annan generation då.

Min lilla flicka, nu 2,5 år grät knappt heller. Men då varvade jag med ersättning och bröst samt vårdade henne noga. Tror många barn gråter av hunger faktiskt...
Citera
2016-09-15, 10:27
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
Känns som att du är ensam om det dock. Tror om så varit fallet att det hade framkommit, faktiskt. Har dessutom svårt att ens få ihop bilden av att vara så aktiv på sociala medier och att droga och festa, faktiskt. Känns lite som att intressena inte går ihop alltid. Jag menar, hur häftigt är instagram jämfört med droger?

Kanske därför de vill visa en annan bild utåt. Och jo jag känner folk som målar upp en fasad i sociala medier men lever nått mörkare liv irl.

Dessa personer är unga och kanske inte nerkörda knarkare men dvs brukar ibland kanske och känner att barnet kommer ivägen. Jag spekulerar bara.
Citera
2016-09-15, 10:29
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Varför har du fått det intrycket?

Kollar på bilden på mamman och pappan.
Det ser ut som städade personer men med droganvändning dock inte inkörda kanske.

Mammas blick ser ju helt jävla apatisk ut. Visst kan det vara så att hon är trött eller ??
Citera
2016-09-15, 10:32
Medlem
Finns det bilder på familjen på nätet, eller är Instagaram och FB stängt?
Citera
2016-09-15, 10:34
Medlem
Hennes instagram finns kvar som sagt:

https://www.instagram.com/abrahamssonerika/
Citera
2016-09-15, 10:42
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Hm, ja du, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på ditt inlägg mer än att jag inte hade kolik. Menar du att spädbarnet som dog hade kolik, eller?

Vi pratade lite om olika anledningar till att barn gråter otröstligt, barn som inte har kolik då alltså.. Jag väntar mitt första barn så samtalet hade inget med tråden att göra och min mor påpekade att man som förälder måste behålla ett lugn och inte drabbas utav panik i situationer där barnet känns otröstligt.. Så ja.. Jag vet inte riktigt vad du menar med konstig kommentar.
Senast redigerad av bananapans 2016-09-15 kl. 10:45.
Citera
2016-09-15, 10:44
Medlem
Man kan aldrig skylla på att barnet har kolik, man är trött osv.. Normala människor har väl förfan en spärr som gör att man INTE skadar sitt egna barn!
Citera
2016-09-15, 10:48
Medlem
Citat:
Vad jag vet så föddes hon inte för tidigt. Detta är precis min tanke. Hur kunde hon vara så liten och så väldigt smal efter 4 veckor. Jag tror att anledningen att de kommit undan med detta så länge är att de kunnat skylla på först spottkörtelinflammationen (eller vad det var) och sedan på en förkylning, så vårdpersonal/BVC inte misstänkt något.
Säg att hon från i onsdags knappt fått i sig någon mat alls, organen börjar svikta och hon blir medvetslös, de hittar henne och försöker väcka henne med för mycket våld vilket ger henne ytterligare inre skador.

Fast SÅ liten är man inte med strl 50 vid 4 veckor. Min yngsta dotter hade strl 50 i ca 6 veckor. Hon vägde precis 3 kg vi födseln och var 47cm lång. Hon vägde lite mer än 4 kg vid 6 veckor. Mitt barn lever och är idag 3 år. Hon var inte tidigt född och hon åt som skulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in