2016-09-12, 19:13
Avslutad
Romer är vansinnigt överrepresenterade inom viss brottslighet. Åldringsrån ligger romer bakom till nästan 100%. Organiserat snatteri/stölder sysslar de också med. Varför pratar aldrig vänstern om det? Påstådd fattigdom och utsatthet ursäktar inte all kriminell verksamhet.

Det finns många skäl till varför romer är en sådan högriskgrupp att ha att göra med. Men självklart är inte alla romer tjuvar, men sannolikheten är mycket hög, så varför chansa?
Om du nu gett dig fan på att inte stänga ute romer från just din lägenhet/stuga, då är det ju inget problem. Men att tvinga på folk hyresgäster de inte vill ha eller har godkänt, sådant sysslar bara vänstern med.

Det skulle vara jätteintressant att höra om svenskars erfarenheter av romer som de t ex gjort affärer med, hyrt ut boende, bil till, bott granne med etc.
Citera
2016-09-12, 19:33
Medlem
Under---18s avatar
Kanske är dags för negrer att tänka på hur dom beter sig, så kanske folk skulle hyra ut? Eller är detta för svårt att förstå bland dessa folk?
Citera
2016-09-12, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Du visar ganska tydligt dina bristande historiska kunskaper.

De går att ha två tankar i huvudet samtidigt. Att tycka brottslighet är förfärligt samtidigt som man är medveten om hur illa romer har behandlats i Europa.

Tex:

En stor del av den romska befolkningen i Europa dödades av nazisterna under andra världskriget. Det finns tydliga paralleller till behandlingen av judar och andra offer för den nazistiska terrorn.

http://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/romer-under-forintelsen

Men herregud, vad har andra världskriget med detta att göra? Jag snackar om Sverige i nutid, där romer alltid ska positivt särbehandlas och aldrig får tuffa frågor eller krav på sig. Romer väljer i mångt och mycket att leva utanför samhället. Arnstbergs bok "Romer i Sverige" ger en mycket bra och övergripande bild.

I stället för att gråta om romer och deras utsatthet, kanske man ska börja ställa samma krav på romer som man gör på den inhemska befolkningen. Att alltid se dem som oförbätterliga offer som kan bete sig hur som helst hjälper fan inte en själ. Dessutom utnyttjar romer den inställningen.
Citera
2016-09-12, 20:07
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Hur ser ni på stora bolag som sysslar med biluthyrning, ska de ha rätt att neka människor beroende på vad de har på sig för kläder?

http://www.dn.se/ekonomi/statoil-erkanner-diskriminering-av-romer/

Diskriminering är ett ickebrott vilket rättsvårdande myndigheter inte borde dry sig om.

Om det finns fog för diskrimineringen, dvs om biluthyrarens försäkringspremie skjuter i höjden pga uteblivet kundurval eller att nattklubbsägaren blir av med betalande skötsamma gäster pga uteblivet kundurval i dörren så är det näringsidkarens fulla rätt att välja vem man gör affärer med.

Om det inte finns fog för diskrimineringen så utdelas straffet i samma ögonblick som brottet begås och det är självreglerande. Om jag är HR-chef och vägrar anställa den bäst kvalificerade för att hon kommer i från Pello, och det vet ju alla hur lata och ohederliga Tornedalingar är, så blir straffet att företaget får en sämre anställd. Att ägarna av företaget borde avskeda mig pga tjänstefel är en annan femma.
Om en krog diskriminerar självförsörjande och laglydiga gäster för att de pratar litauiska så döms straffet ut direkt i och med att krogen missar intäkten och får dåligt rykte.

Allt annat är en inskränkning av äganderätten och avtalsfriheten.
Citera
2016-09-12, 20:18
Medlem
tallskog4s avatar
TS och hans gelikar älskar att generalisera när det gäller invandrare.

Men nära Zara Larsson skriver att hon är rädd för alla män då blir TS helt galen över "manshatet" och generaliseringen.

TS är således antagligen lätt sinnesslö.
Citera
2016-09-12, 20:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Men nära Zara Larsson skriver att hon är rädd för alla män då blir TS helt galen över "manshatet" och generaliseringen.

Även om jag misstänker att TS "hatar invandrare" så ger han inte uttryck för det direkt i trådstarten. Snarare att han är van vid att sk "invandrare" inte skött affärerna snyggt. Motsvarigheten vore om Zara Larsson inte längre ville gå hem med män för risken att bli våldtagen. Motsvarigheten till "jag hatar alla män" är "jag hatar alla invandrare". Det är skillnad på att vara medveten om en grupps överrepresentation och på så sätt undvika risker, mot att aktivt hata hela gruppen, inklusive helt oskyldiga individer i den.
Citera
2016-09-12, 20:42
Medlem
Under---18s avatar
Citat:

Lite skillnad på sanning och fakta, samt kvinnor.
Citera
2016-09-12, 21:02
Medlem
tallskog4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Om en krog diskriminerar självförsörjande och laglydiga gäster för att de pratar litauiska så döms straffet ut direkt i och med att krogen missar intäkten och får dåligt rykte.

Allt annat är en inskränkning av äganderätten och avtalsfriheten.

Läs Ayn Rand, du kommer älska henne!
Citera
2016-09-12, 22:41
Medlem
Skunken666s avatar
Jag börjar bli så otroligt trött på detta!

De grupper som står och gapar om rasism hit och dit, är samtidigt de grupper som påstår att det inte finns olika raser bland homosapiens.

Hur fan skall de ha det?
Kan ingen bara täppa till käften på dessa idioter?
Citera
2016-09-12, 22:55
Medlem
ForumApaches avatar
Kan tänka mig att hyra ut på airbnb till t ex en Kanadensisk neger ute på Europatågluff men alla andra svartingar får fråga någon annan.
Citera
2016-09-13, 06:57
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:

Jag har inget att hymla över inför dig. Jag generaliserar dagarna i ändan. Det kallas naturlig instinkt. Du kanske saknar denna medfödda funktion. Kanske saknar du även en kromosom, vad vet vi? Vissa invandrare, dem från Iran är till exempel oftast väldigt trevlig. Andra invandrare, från till exempel Afghanistan, är oftast helt ociviliserade. Och så vidare och så vidare. Hur kan jag besitta denna kunskap men inte du? Jo dels är det för att jag integrerar MER med invandrare än vad du gör och därmed lär mig se skillnad på invandrare och invandrare. Samt dels för att jag är öppensinnad inför den naturliga processen att generalisera.
När jag sedan lägger ihop alla mina erfarenheter av invandrare från t.ex. Afrikan och Mellanöstern så har jag tack vare en enkel ekvation i sannolikhetslära kommit fram till att det är smartare att inte hyra ut till okända människor medan denna bakgrund. Men jag antar att med en kromosom kort blir denna logik svårbegriplig.

Vad beträffar Zara Larsson så skämmer du bara ut dig själv med din okunskap. Den gruppen män som förtrycker Zara och hennes tonårsvänninor mest är just exakt denna grupp män vi talar om i denna tråd. Jag antar att du är väl bekant med vilken grupp män som utför följande brott i störst omfattning i Sverige (och världen): Gruppvåldtäkt, kvinnomord, kvinnomisshandel, hedersmord, olaga frihetsberövande med mera med mera.

Ät lite mer C-vitamin så kanske du frisknar till.
Citera
2016-09-13, 07:25
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Ja du har rätt angående statistik men jag har väldigt svårt att se att en svart man inte kan bli rasistiskt särbehandlad för sin hudfärg, och har inte rasen med hudfärgen att göra?

Om tiden i förorten lärde mig någonting så är det att ordet Rasism i Sverige är så långt ifrån sanningen den kan komma. Jag har aldrig upplevt så mycket rasism som jag gjorde i tiden i förorten. När en svart man hatar en annan svart man enkom för att de var födda i två olika grannländer - och då menar jag hatar så som i "jag ska döda dig och din familj och din by"-hatar - då har du sett rasism. Hur relevant är det då att prata om hudfärg?
I exemplet du använder så är det i min åsikt frågan om Fördomar då hudfärg inte är en ras. Att sedan vänstern förvrängt ord för att förenkla sin demagogiska retorik är en annan femma. Men visst, jag förstår vad du syftar på när du säger att han blir rasistiskt särbehandlad, jag håller bara inte med om ordvalet. Fördomar grundar sig i erfarenheter, upplevelser, statistik, intellektuella processer, rationellt tänkande medan rasism kan förenklas till "du tillhör denna ras/etnicitet varpå jag ogillar dig utav enbart den anledningen". Det ena behöver dock inte utesluta det andra i alla sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in