I vänsterns och medias outtröttliga kampen av att komma på nya sätt med att sätta dit allt och alla för att vara rasister så kommer nu nästa nivå: du som aktivt väljer bort att sälja och eller hyra ut till mörkhyade är rasist.
http://www.svd.se/airbnb-ber-om-ursa...kampa-rasismen
Sedan en tid tillbaka har ett uppror start i USA där svarta tröttnat på att bli nekad att hyra boende via AirBnb på grund av deras svåruttalade namn / mörka profilbild.
För att sammanfatta situationen så hävdar man alltså att dem använder sig bland annat Blocket's och AirBnb's tjänster föra att till exempel hyra ut sin bostad men sen väljer att aktivt avstå att hyra ut det till personer med som är mörkhyade,araber, romer m.fl. så är man rasist. Att hänvisa till BRÅ duger icke. Du är rasist, inte påläst.
Ja, vad säger man? Jag antar att ni samtliga förstår att om ni nu väljer att inte hyra ut i huvud taget för att undgå risken att stämplas som rasister så är ni likväl passiva rasister / dolda rasister. Hyr ut till svarta idag, nu, eller bli för evigt en rasist. Låna ut din 14 åriga dotter när du ändå är i farten? Inte?! Är du rasist?!
Jag har lärt mig den hårda vägen. Aldrig mer köper / säljer jag av personer med ickesvenska namn på blocket. Kalla mig vad fan du vill, jag är dock trött på evigt prutande, trasiga prylar och äckliga andedräkter. Vill du bli blåst så be my guest, hoppas du sover bättre om nätter vetandes att du är en naiv ickerasist