2016-09-12, 11:58
Medlem
Silver.Swe.s avatar
I vänsterns och medias outtröttliga kampen av att komma på nya sätt med att sätta dit allt och alla för att vara rasister så kommer nu nästa nivå: du som aktivt väljer bort att sälja och eller hyra ut till mörkhyade är rasist.

http://www.svd.se/airbnb-ber-om-ursa...kampa-rasismen

Sedan en tid tillbaka har ett uppror start i USA där svarta tröttnat på att bli nekad att hyra boende via AirBnb på grund av deras svåruttalade namn / mörka profilbild.
För att sammanfatta situationen så hävdar man alltså att dem använder sig bland annat Blocket's och AirBnb's tjänster föra att till exempel hyra ut sin bostad men sen väljer att aktivt avstå att hyra ut det till personer med som är mörkhyade,araber, romer m.fl. så är man rasist. Att hänvisa till BRÅ duger icke. Du är rasist, inte påläst.

Ja, vad säger man? Jag antar att ni samtliga förstår att om ni nu väljer att inte hyra ut i huvud taget för att undgå risken att stämplas som rasister så är ni likväl passiva rasister / dolda rasister. Hyr ut till svarta idag, nu, eller bli för evigt en rasist. Låna ut din 14 åriga dotter när du ändå är i farten? Inte?! Är du rasist?!

Jag har lärt mig den hårda vägen. Aldrig mer köper / säljer jag av personer med ickesvenska namn på blocket. Kalla mig vad fan du vill, jag är dock trött på evigt prutande, trasiga prylar och äckliga andedräkter. Vill du bli blåst så be my guest, hoppas du sover bättre om nätter vetandes att du är en naiv ickerasist
Citera
2016-09-12, 12:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
I vänsterns och medias outtröttliga kampen av att komma på nya sätt med att sätta dit allt och alla för att vara rasister så kommer nu nästa nivå: du som aktivt väljer bort att sälja och eller hyra ut till mörkhyade är rasist.

http://www.svd.se/airbnb-ber-om-ursa...kampa-rasismen

Sedan en tid tillbaka har ett uppror start i USA där svarta tröttnat på att bli nekad att hyra boende via AirBnb på grund av deras svåruttalade namn / mörka profilbild.
För att sammanfatta situationen så hävdar man alltså att dem använder sig bland annat Blocket's och AirBnb's tjänster föra att till exempel hyra ut sin bostad men sen väljer att aktivt avstå att hyra ut det till personer med som är mörkhyade,araber, romer m.fl. så är man rasist. Att hänvisa till BRÅ duger icke. Du är rasist, inte påläst.

Ja, vad säger man? Jag antar att ni samtliga förstår att om ni nu väljer att inte hyra ut i huvud taget för att undgå risken att stämplas som rasister så är ni likväl passiva rasister / dolda rasister. Hyr ut till svarta idag, nu, eller bli för evigt en rasist. Låna ut din 14 åriga dotter när du ändå är i farten? Inte?! Är du rasist?!

Jag har lärt mig den hårda vägen. Aldrig mer köper / säljer jag av personer med ickesvenska namn på blocket. Kalla mig vad fan du vill, jag är dock trött på evigt prutande, trasiga prylar och äckliga andedräkter. Vill du bli blåst så be my guest, hoppas du sover bättre om nätter vetandes att du är en naiv ickerasist

Rasist har förlorat sin kraft som skällsord på grund av dess överdrivna användning. Ingen icke offentlig person räds längre att bli anklagad för rasism.

Man behöver bara trixa sig runt för att undvika att få åtal för diskriminering mot sig.
Citera
2016-09-12, 12:46
Medlem
bernad_laws avatar
Inte PU, skickar till IoI.

Politik - Utrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2016-09-12, 12:55
Avslutad
Jag säljer ofta billig teknik på Blocket, och så fort jag får svar från personer som inte kan svenska eller som direkt börjar tjafsa om priset, eller säger att jag ska ringa dem, eller åka nu och möta dem någonstans - slängs det direkt. Jag har helt enkelt slutat att svara på sådana svar och inväntar en normal person (de kommer alltid för eller senare). Som oftast blir en svensk/europé.

Invandrare är lömska när det gäller Blocket, de kör med en massa skitmetoder, t ex de går med på ett pris vid mail-kontakt men sen när de hämtar prylen börjar de pruta direkt, de vill ha sänk pris p.g.a. bensinkostnader(!!!!!), eller så hittar de ett fel som inte finns på produkten och börjar bitcha.

Om jag hyrde ut en lägenhet, skulle jag skita fullständigt i vänsterns hjärnspöken. Jag skulle välja den personen som kändes bäst och mest seriös. Romer, däremot, skulle jag ALDRIG hyra ut till. Kalla mig vad fan du vill för det.
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-12 kl. 13:02.
Citera
2016-09-12, 13:02
Medlem
Hegernatarens avatar
Det är väl klart att man inte vill hyra ut till negrer. Vissa av de gamla kolonialländerna har en del väldresserade negrer, men du finner inga sådana i Sverige. Om de ens betalar hyran så äts hela intäkten upp av att du måste sanera hela lägenheten efteråt och om du har tur så har de inte gnagt på väggarna. Vet dock inte vilka som är värst av negrer och getknullare. En granne hyrde ut sitt hus till en arabisk familj under några månader och när han kom hem igen så fick han ringa till antisemitex.
Citera
2016-09-12, 13:05
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Invandrare är lömska när det gäller Blocket, de kör med en massa skitmetoder, t ex de går med på ett pris vid mail-kontakt men sen när de hämtar prylen börjar de pruta direkt, de vill ha sänk pris p.g.a. bensinkostnader(!!!!!)

Jag tar dock hem priset med denna hårresande anekdot.
Letade efter en gasolgrill på blocket och landade på en annons som gick för cirka 2500 kr. Nypris var cirka 5000 kronor, ett år gammal och knappt använd. Vilket fynd.
Efter att ha bett om kvittokopior så kom dock sanningen fram. Grillen hade vid inköp kostat ca 2500 kronor på kampanj. Till detta hade vederbörande köpt en massa gasolflaskor (köpt! inte fyllt på, utan köpt nya vid varje tillfälle!) varpå totalbeloppet landade mycket riktigt på cirka 5000 kr. Att det enbart ingick en gasolflaska vid köpet och de övriga tre, fyra stycken som han lagt ner pengar på att köpa var returnerade var tydligen irrelevant. Hur man sen kan ha förbrukat upp till fyra gasolflaskor på ett år är en annan historia. Antar att han använde grillen för att värma upp huset.
Citera
2016-09-12, 13:09
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jag tar dock hem priset med denna hårresande anekdot.
Letade efter en gasolgrill på blocket och landade på en annons som gick för cirka 2500 kr. Nypris var cirka 5000 kronor, ett år gammal och knappt använd. Vilket fynd.
Efter att ha bett om kvittokopior så kom dock sanningen fram. Grillen hade vid inköp kostat ca 2500 kronor på kampanj. Till detta hade vederbörande köpt en massa gasolflaskor (köpt! inte fyllt på, utan köpt nya vid varje tillfälle!) varpå totalbeloppet landade mycket riktigt på cirka 5000 kr. Att det enbart ingick en gasolflaska vid köpet och de övriga tre, fyra stycken som han lagt ner pengar på att köpa var returnerade var tydligen irrelevant. Hur man sen kan ha förbrukat upp till fyra gasolflaskor på ett år är en annan historia. Antar att han använde grillen för att värma upp huset.
De invandrare som lärt sig räkna vill gärna briljera med detta och visa hur duktiga de är. Dock brukar de tappa bort logiken bland alla dessa fascinerande siffror, det är lite som när barn försöker låtsas att de är vuxna
Citera
2016-09-12, 13:17
Medlem
nedboys avatar
TS har uppenbarligen problem med att länka, då länken i topic inte fungerar. En rasistisk länkning kanske?
http://www.svd.se/airbnb-ber-om-ursakt-lovar-bekampa-rasismen

I Sverige borde det väl inte vara några problem att starta en rasifierad version? SSU kan säkert gå in och stödja nu när de öppet har blivit en rasistisk organisation? Jag tror en rasifierad version hade blivit hyllad rejält av svensk media. De som säger emot är givetvis rasister. Den som söker logik i det blir vara förvirrad.
Senast redigerad av nedboy 2016-09-12 kl. 13:31.
Citera
2016-09-12, 14:00
Bannlyst
Skall vi inte få bestämma vem som sover i samma lägenhet längre? Är våra privata bostäder plötsligt allmän egendom? Var skall eländet sluta?
Citera
2016-09-12, 14:59
Medlem
tallskog4s avatar
Hur ser ni på stora bolag som sysslar med biluthyrning, ska de ha rätt att neka människor beroende på vad de har på sig för kläder?

http://www.dn.se/ekonomi/statoil-erkanner-diskriminering-av-romer/
Citera
2016-09-12, 15:03
Medlem
Ja alltså väljer du att inte hyra ut till en person enbart på grund av hudfärgen så är det väl per defintion rasism. Men nu orkar jag inte läsa skiten så det finns väl säkert någon hake jag missar.
Citera
2016-09-12, 15:08
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Hur ser ni på stora bolag som sysslar med biluthyrning, ska de ha rätt att neka människor beroende på vad de har på sig för kläder?

http://www.dn.se/ekonomi/statoil-erkanner-diskriminering-av-romer/

Man ska givetvis få neka vem man vill, på vilka grunder man vill, om affären innebär ett risktagande för företaget. Kan man identifiera en riskgrupp så ska man givetvis inte göra affärer med denna utan rejäl säkerhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in