Citat:
Ursprungligen postat av
Fawful
Det är ju dock ett aktivt val som du gör att inte ha sex, du kan få det om du skulle vilja. För att förstå det bättre så kanske man måste dra det till sin spets, dvs en oskuld som ingen vill ta i med tång. Denna person kommer förmodligen inte prioritera kärlek framför sex.
Precis som en fattig afrikan alltid tänker på hur denne ska hitta mat för dagen. Hade denne haft ett kylskåp fullt med mat hemma så hade denne kunnat fokusera på annat.
Jag tror att jag förstår vad du menar. Apropå vitlöksbröd, jag vet inte hur mycket det här är för att män och kvinnor har en generellt olika syn på sex (inlärd, eller biologi, eller både och). Är det tex vanligare att män kan separera tex sex från kärlek tror du?
För om det är så, så anser de ju såklart att kvinnan sitter på en sexuell makt, hon har något han vill ha, om hon då inte vill ha sex utan kärlek har hon svårt att förstå vad hon ska ha den här "makten till". Virrigt kanske. Han tycker att hon gnäller över vitlöksbrödet men Buffen ger henne allergi, eller nåt