2016-09-12, 12:45
Medlem
Kan vi inte bara skrota all landslagsfotboll? De här uppehållen är bedrövliga.

Desto skönare att äntligen kunna gå på riktig fotboll igen. Örebro kommer att tvålas till och avancemanget uppåt i tabellen fortskrider. Gnaget får det svettigt att behålla Europaplatsen.
Citera
2016-09-12, 14:00
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag trodde att alla som följer sport i Sverige visste om att alla lag mest av allt vill slå Djurgården. Det säger något om klubbens betydelse. Landsortslagen kämpar allra mest mot oss, våra rivaler AIK vill mycket hellre slå oss än Hammarby, Malmö vill mest slå oss, och så vidare. Samma sak i honckey också för den delen. Och så har det varit i många decennier nu.

Inte ens nära. Som Häcken-supporter vill man:
1. Slå Blåvitt. För att det är derby.
2. Slå MFF (vilket vi oftast gör)
3. Resten av AS. Kvittar om det är Gefle eller DIF. 3 pinnar är det enda man bryr sig om.
Citera
2016-09-12, 14:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Inte ens nära. Som Häcken-supporter vill man:
1. Slå Blåvitt. För att det är derby.
2. Slå MFF (vilket vi oftast gör)
3. Resten av AS. Kvittar om det är Gefle eller DIF. 3 pinnar är det enda man bryr sig om.

Fast nu försöker vi vara realistiska även om jag inte stödjer den gode Staffans teser. Vad era 2 supportrar bryr sig om är det knappast någon som bryr sig om.
Citera
2016-09-12, 14:29
Medlem
Man vet att man är trasig av motgång när man trots hemmaplan, ett av seriens formstarkaste lag och seriens just nu tätaste defensiv förväntar sig förlust som favorit hemma mot ett Örebro utan sin nyckelspelare och ingen direkt övertygande form.
Citera
2016-09-12, 14:46
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Jag trodde att alla som följer sport i Sverige visste om att alla lag mest av allt vill slå Djurgården. Det säger något om klubbens betydelse. Landsortslagen kämpar allra mest mot oss, våra rivaler AIK vill mycket hellre slå oss än Hammarby, Malmö vill mest slå oss, och så vidare. Samma sak i hockey också för den delen. Och så har det varit i många decennier nu.
Njae, håller inte med. Så klart vill man gärna slå Stockholms-lagen men vilket man helst vill slå är rätt variabelt. För oss var det exempelvis rätt viktigt att slå AIK eftersom vi inte hade lyckats vinna över dem den här allsvenska sejouren (förrän årets vårmatch). Sen är det ju viktigare för oss som topplag att slå AIK då de är direkta konkurrenter just nu.
Citera
2016-09-12, 15:43
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man vet att man är trasig av motgång när man trots hemmaplan, ett av seriens formstarkaste lag och seriens just nu tätaste defensiv förväntar sig förlust som favorit hemma mot ett Örebro utan sin nyckelspelare och ingen direkt övertygande form.
Du borde ju känna någon glädje i att ni faktiskt kan vinna en match om ni gör mål? så har det verkligen inte varit tidigare.

Spontant känner jag att oddssättarna är lite ute och cyklar med risk för att få äta upp det. Köper helt att ni har ett ruggigt stabilt försvar för stunden men oddsen är bra lustiga. Örebro är ett väldigt kompetent fotbollslag och att seger ger 4.50 degen och dryga 2 ggr pengarna på +0.5 är sanslöst.
Citera
2016-09-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Spontant känner jag att oddssättarna är lite ute och cyklar med risk för att få äta upp det. Köper helt att ni har ett ruggigt stabilt försvar för stunden men oddsen är bra lustiga. Örebro är ett väldigt kompetent fotbollslag och att seger ger 4.50 degen och dryga 2 ggr pengarna på +0.5 är sanslöst.
Jag håller med. Oddsbolagen har överskattat oss enda sedan vi åkte ner i Superettan.

Personligen är jag tämligen övertygad om kryss idag.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2016-09-12 kl. 15:49.
Citera
2016-09-12, 16:08
Medlem
Salorms avatar
Tänk att det blir så ännu en gång att man kan spela bort AIK från viktiga poäng.. Det enda glädjande just nu ärligt talat.
Att vi vann igår är helt jävla otroligt iomed att vi har 10 man på plan som ser ut som fågelholkar ca 80 minuter av matchen. Det kan förövrigt ha varit Allsvenskans sämsta match om nu någon annan hade oturen att följa gårdagens spektakel.
Citera
2016-09-12, 16:33
Medlem
Citat:
Det blir alltid mest diskussion och hets kring Djurgården. Har du sovit under en sten eller?
Kan du exemplifiera när det varit diskussion och hets kring Djurgården? Ni förlängde med Pelle och sparkade honom., hänt något mer?
Citera
2016-09-12, 17:42
Medlem
Shanklygatess avatar
Djurgården är för mig ingen klubb som berör mer än någon annan Stockholmsklubb för mig. AIK är alltid roligt att vinna mot just pga som någon tidigare skrev att vi haft väldigt svårt mot dom, Hammarby har alltid med mycket folk och de blir bra stämning. Djurgården har vi vunnit en del mot och har senaste åren inte kommit med så mycket folk så det är mer än axelryckning och inte någon match man går o väntar på. Så utan någon rangordning är AIK, Bajen, Göteborg, Malmö och Örebro de matcher iaf jag ser fram emot mest innan säsongen drar igång.
Citera
2016-09-12, 18:09
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Djurgården är för mig ingen klubb som berör mer än någon annan Stockholmsklubb för mig. AIK är alltid roligt att vinna mot just pga som någon tidigare skrev att vi haft väldigt svårt mot dom, Hammarby har alltid med mycket folk och de blir bra stämning. Djurgården har vi vunnit en del mot och har senaste åren inte kommit med så mycket folk så det är mer än axelryckning och inte någon match man går o väntar på. Så utan någon rangordning är AIK, Bajen, Göteborg, Malmö och Örebro de matcher iaf jag ser fram emot mest innan säsongen drar igång.
Skulle även säga att Elfsborgmatcherna, samt såklart Åtvid när de ligger i högsta serien, slår högre än Djurgården...
Citera
2016-09-12, 19:13
Medlem
Härligt när småpojkar börjar förneka sanningen. Alltid lika roligt. Samma småpojkar som säsong efter säsong vill att just Djurgården ska åka ur, att just Djurgården ska bestraffas hårdast vid incidenter och som mer än gärna vältrar sig i Djurgårdens problem. Ni är för gulliga.

"Nejdå, jag bryr mig inte mer om Djurgårdens IF än någon annan klubb". Haha. Tillåt mig gapskratta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in