2016-09-12, 01:14
Medlem
CommanderTaylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Såg de två första, och jag måste fråga dig vad du menar att dessa klipp visar?

Det är det tredje klippet som är intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=azUpfzDNxpw

Uppenbarligen är det något som skrämmer henne, men livvakten bara går brevid och säger att hon ska fortsätta tala:

1). Varför säger en simpel livvakt åt en presidentkandidat vad hon ska göra?

2). Varför tar inte livvakten reda på varför hon reagerar som hon gör? Det kunde ju varit någon som pekade en pistol mot henne, men livvakten vet uppenbarligen att det inte är något yttre hot mot henne för han ställer sig inte framför Hillary utan bredvid och tröstar henne trots att det som skrämde henne måste ha varit i synfältet framför henne.

Han vet uppenbarligen att det är övergående eftersom han inte gör några försök att avbryta talet, vilket är underligt om han inte upplevt det tidigare och vet att det är något som kommer att gå över.
2016-09-12, 01:16
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad är oddsen för att en dubbelgångare har så pass lik röst och rörelsemönster/kroppsspråk att ingen skulle reagera. Dubbelgångare brukar användas vid tillfällen där de skymtar förbi, men va f*n man kan inte syna en sådan bluff, lätt att slänga ur sig "dubbelgångare" när det inte går att med 100% avgöra.

Livvakterna skymtas i början av filmen, de omringar inte henne utan skäl, de står vid ytterkanterna där folkmassorna håller sig och har uppsikt över både henne och folkmassorna så gott det går. Det finns ingen påtaglig fara för henne att gå till bilen själv, varför skulle de omringa henne så som de gjorde när de ledde henne till bilen då hon hade sjukincidenten.

Något stöd borde hon ha haft lite närmare, hon ser väldigt ensam ut helt plötsligt.
2016-09-12, 01:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Vad är oddsen för att en dubbelgångare har så pass lik röst och rörelsemönster/kroppsspråk att ingen skulle reagera. Dubbelgångare brukar användas vid tillfällen där de skymtar förbi, men va f*n man kan inte syna en sådan bluff, lätt att slänga ur sig "dubbelgångare" när det inte går att med 100% avgöra.

Livvakterna skymtas i början av filmen, de omringar inte henne utan skäl, de står vid ytterkanterna där folkmassorna håller sig och har uppsikt över både henne och folkmassorna så gott det går. Det finns ingen påtaglig fara för henne att gå till bilen själv, varför skulle de omringa henne så som de gjorde när de ledde henne till bilen då hon hade sjukincidenten.

Nej, en dubbelgångare hade nog bara vinkat. Och kanske gjort en frivolt på vägen till bilen.

Tror det kan vara så att vakterna måste hålla sig undan så att mötet med barnet ska bli så fint som möjligt. Klart man inte kan ha några vakter i vägen när man ska fotas.

Äckligt arrangerat men så är det nog.
2016-09-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jo i vanliga fall.
Men du tror inte många reagerar som jag. Skall en människa med lunginflammation vinka till sig barn och trycka ansiktet nära barnets ansikte?

Jag vet inte om det är sant att hon har lunginflammation, är det bekräftat? Det finns olika typer av lunginflammation.
2016-09-12, 01:24
Medlem
Citat:

Alltid när jag sett Trump eller Hillary tidigare i okontrollerad miljö. Helt enkelt utanför en i förväg extremt kontrollerad miljö som inuti en arena för tal eller rally så har minst 2-3 livvakter varit inom en meters håll. Detta är väl mitt på öppen gata i NY? Ett barn kunde utan problem rusa fram till Hillary även om det naturligtvis är arrangerat.
2016-09-12, 01:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är sant att hon har lunginflammation, är det bekräftat? Det finns olika typer av lunginflammation.
Hillarys personliga läkare påstår i uttalande att Hillary lidit av lunginflammation sen i fredags.
Kalla det bekräftat vet jag inte men..
2016-09-12, 01:28
Medlem
Citat:
Alltid när jag sett Trump eller Hillary tidigare i okontrollerad miljö. Helt enkelt utanför en i förväg extremt kontrollerad miljö som inuti en arena för tal eller rally så har minst 2-3 livvakter varit inom en meters håll. Detta är väl mitt på öppen gata i NY? Ett barn kunde utan problem rusa fram till Hillary även om det naturligtvis är arrangerat.

Men vad är det för hotbild mot henne, varför ska de omringa henne utan anledning. De är inte så långt bort, det är nära till bilen, nära till dörren där hon klev ut och där skymtar en polis och vakter finns säkert där också, plus alla vakter som rör sig runt folksamlingen. När flickan står utmed henne så finns i bild polisen och en vakt som är ca. två meter ifrån henne.
2016-09-12, 01:30
Medlem
Citat:
Hillarys personliga läkare påstår i uttalande att Hillary lidit av lunginflammation sen i fredags.
Kalla det bekräftat vet jag inte men..

Lunginflammation är som sagt ett ganska vitt begrepp. Vad som är intressant är orsaken till den påstådda lunginflammationen.
2016-09-12, 01:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderTaylor
Det är det tredje klippet som är intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=azUpfzDNxpw

Uppenbarligen är det något som skrämmer henne, men livvakten bara går brevid och säger att hon ska fortsätta tala:

1). Varför säger en simpel livvakt åt en presidentkandidat vad hon ska göra?

2). Varför tar inte livvakten reda på varför hon reagerar som hon gör? Det kunde ju varit någon som pekade en pistol mot henne, men livvakten vet uppenbarligen att det inte är något yttre hot mot henne för han ställer sig inte framför Hillary utan bredvid och tröstar henne trots att det som skrämde henne måste ha varit i synfältet framför henne.

Han vet uppenbarligen att det är övergående eftersom han inte gör några försök att avbryta talet, vilket är underligt om han inte upplevt det tidigare och vet att det är något som kommer att gå över.

Det märkliga är att ingen bryr sig om att kolla vad som hände utan istället hoppar direkt ner i folieträsket. Tydligen stördes hennes möte av några djurrättsaktivister:

http://www.huffingtonpost.com/entry/hillary-clinton-rally-animal-rights_us_57a3a72fe4b03ba68011cce8

Hon blir lite skärrad av händelsen, och vakten kommer fram och säger att hon kan fortsätta prata för de håller koll på situationen. Det är ju inte direkt som att vakten beordrar henne att fortsätta prata. Men det är klart, det är ju inte lika roligt att ta reda på vad som hände som att göra en ihopklippt film av det hela...
2016-09-12, 01:34
Medlem
Citat:
Men vad är det för hotbild mot henne, varför ska de omringa henne utan anledning. De är inte så långt bort, det är nära till bilen, nära till dörren där hon klev ut och där skymtar en polis och vakter finns säkert där också, plus alla vakter som rör sig runt folksamlingen. När flickan står utmed henne så finns i bild polisen och en vakt som är ca. två meter ifrån henne.
INTE vet jag. Bara så det alltid brukar vara. Ett flertal SS livvakter som trampar i hälsenorna på sitt objekt i okontrollerad miljö. ALLTID.. men inte denna gång. Inte vet jag om det varit hotbild alltid tidigare. Inte vet jag hur hotbilden var vid detta tillfälle.
Det jag vet är att detta tillfälle var annorlunda från det vanliga.
2016-09-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det märkliga är att ingen bryr sig om att kolla vad som hände utan istället hoppar direkt ner i folieträsket. Tydligen stördes hennes möte av några djurrättsaktivister:

http://www.huffingtonpost.com/entry/hillary-clinton-rally-animal-rights_us_57a3a72fe4b03ba68011cce8

Hon blir lite skärrad av händelsen, och vakten kommer fram och säger att hon kan fortsätta prata för de håller koll på situationen. Det är ju inte direkt som att vakten beordrar henne att fortsätta prata. Men det är klart, det är ju inte lika roligt att ta reda på vad som hände som att göra en ihopklippt film av det hela...
Att det var folk som ropa nånting tror jag att alla märkt.
Jag och andra undrar varför en frisk erfaren livstidspolitiker fryser upp till den grad att det måste rusa in folk och säga åt henne att prata?
är inte du undrande till det?
2016-09-12, 01:49
Medlem
Citat:
INTE vet jag. Bara så det alltid brukar vara. Ett flertal SS livvakter som trampar i hälsenorna på sitt objekt i okontrollerad miljö. ALLTID.. men inte denna gång. Inte vet jag om det varit hotbild alltid tidigare. Inte vet jag hur hotbilden var vid detta tillfälle.
Det jag vet är att detta tillfälle var annorlunda från det vanliga.
Det var en retorisk fråga menat att få dig att fundera själv.

Citat:
Att det var folk som ropa nånting tror jag att alla märkt.
Jag och andra undrar varför en frisk erfaren livstidspolitiker fryser upp till den grad att det måste rusa in folk och säga åt henne att prata?
är inte du undrande till det?

Jösses du förstorar då allt till något negativt, för det första så är hon och alla som har livvakter av det där slaget införstådda med att livvakterna reagerar vid hot och att hon då givetvis ska lyssna till vakterna, hon har även själv medvetenhet om vad som händer i detta fall och agerar på eget initiativ och står kvar eftersom inga vakter drar i henne. Hon har ju uppenbart ögon och öron öppna mot flera i det där ögonblicket, mot vakterna, mot publiken, mot dem som skrek, och vad för slutsatser som hon själv och vakterna drar av det hela. Det är ju ett inövat tal hon håller även om det ser spontant ut och säkert har många spontana infall, hon utsätts för en helt oförutsedd situation och samlar tankarna hur hon ska bemöta det. osv. osv.

Hittade förövrigt i denna länk http://www.huffingtonpost.com/entry/clinton-health-ceremony_us_57d56ab5e4b00642712decde?
ett stycke men det går inte att klippa och klistra från länken, det står att hon haft hosta pga. allergier, allergier kan orsaka eller förvärra lunginflammation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in