Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
INTE vet jag. Bara så det alltid brukar vara. Ett flertal SS livvakter som trampar i hälsenorna på sitt objekt i okontrollerad miljö. ALLTID.. men inte denna gång. Inte vet jag om det varit hotbild alltid tidigare. Inte vet jag hur hotbilden var vid detta tillfälle.
Det jag vet är att detta tillfälle var annorlunda från det vanliga.
Det var en retorisk fråga menat att få dig att fundera själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
Att det var folk som ropa nånting tror jag att alla märkt.
Jag och andra undrar varför en frisk erfaren livstidspolitiker fryser upp till den grad att det måste rusa in folk och säga åt henne att prata?
är inte du undrande till det?
Jösses du förstorar då allt till något negativt, för det första så är hon och alla som har livvakter av det där slaget införstådda med att livvakterna reagerar vid hot och att hon då givetvis ska lyssna till vakterna, hon har även själv medvetenhet om vad som händer i detta fall och agerar på eget initiativ och står kvar eftersom inga vakter drar i henne. Hon har ju uppenbart ögon och öron öppna mot flera i det där ögonblicket, mot vakterna, mot publiken, mot dem som skrek, och vad för slutsatser som hon själv och vakterna drar av det hela. Det är ju ett inövat tal hon håller även om det ser spontant ut och säkert har många spontana infall, hon utsätts för en helt oförutsedd situation och samlar tankarna hur hon ska bemöta det. osv. osv.
Hittade förövrigt i denna länk
http://www.huffingtonpost.com/entry/clinton-health-ceremony_us_57d56ab5e4b00642712decde?
ett stycke men det går inte att klippa och klistra från länken, det står att hon haft hosta pga. allergier, allergier kan orsaka eller förvärra lunginflammation.