2016-09-11, 21:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Just det jaa.. bebisen har utsatts för våld! Asså vad är det folk inte fattar på hennes facebook? Hur i helvete kan hundratals människor tycka synd om henne.. när hon har skadat och mördat sin egen bebis? Jag fattar inte det där.. blir bara så förbannad! Må mammans själ brinna i helvetet för alltid!!
Ja, självklart mamman.

För pappan räknas ju inte -- om det nu skulle vara så att de skadat barnet ..
Citera
2016-09-11, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Nu har jag försökt följa tråden på fejjan, och det enda som har kommit fram är en ändlös radda av nästan identiska citat där vi får reda på följande

1. Att det hela är väldigt hemskt.
2. Att man inte ska döma någon ohörd
3. Att "vi vet inte vad som har hänt"
4. Att föräldrar alltid häktas vid plötslig spädbarnsdöd
5. Att kvinnan har gjort vissa medgivanden behöver inte betyda någonting
6. Att det är hemskt att folk postar skitsnack
7. Att folk borde tänka på familjen som har det så svårt
8. Att det är hemskt att folk postar i tråden
9. Att tråden borde anmälas och raderas

Men ja, om dom inte postade samma typ av inlägg hela tiden skulle ju inte tråden bli längre...
Enligt åklagaren har hon ju inte medgivit något, så den tidningsuppgiften betyder ingenting - nej.
Citera
2016-09-11, 21:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedReznikov
Det är kanske inte vanligt men inte heller ovanligt. Om barnet av en eller flera anledningar haft skador så är det självklart att misstanke uppstår då en 4 veckor gammal flicka inte åsamkar sig skador på egen hand. Om det inte föreligger ett sjukdomsfall.

För något eller några år sedan intervjuades en mamma och pappa i Malou efter tio. Deras lilla tös kom in till sjukhuset med bruten arm, ett brutet nyckelben och skador på hjärnan. Föräldrarna anhölls direkt, mamman släpptes men pappan dömdes i tingsrätten till ett års fängelse. Ett dtraff som sedan skärptes betydligt i Hovrätten. Har för mig att han dömdes och avtjänade tre eller fyra år. Han fick resning och friades av Högsta domstolen då man kunde fastlå att flickans skador mest troligt uppkommit under förlossningen. I domstolen hade man använt sig av Baby shake syndrome som dödsorsak.

Både PSD och Baby shake syndrome är två diagnoser som jag ställer mig jävligt frågande till. PSD används egentligen bara för att få en dödsorsak skriven på dödsattesten. I själva verket tror jag det beror på att barnet många gånger glömmer bort att andas men jag tror att det också kan vara förknippad med förlossningen. Folk verkar inte begripa hur jävla traumatiskt en förlossning egentligen är för det lilla barnen. Vi kvinnor vi gnäller över smärtan och allt det fruktansvärda som kommer med en vaginal förlossning men föreställ dig den traumatiska upplevelse som barnet går igenom under förlossningsarbetet. Minsta lilla fel som sker kan säkerligen leda till förödande konsekvenser. En bruten arm eller ett brutet nyckelben i ett sådant sammanhang är egentligen ganska förståeligt om man tänker efter.

Jag tror man ska vara jävligt försiktig med vad man säger i sådana här fall. Det må vara 2016 men ännu vet inte läkarna allt.

Bäbisen har utsatts för yttre våld. Då är polisen väldigt tvungen att utreda detta.
Citera
2016-09-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
ok tack för svar

jag tror mer på att pappan/mamman tog i för mycke när dom skulle göra HLR på bebisen, förmodligen fick dom panik och visste inte hur dom skulle göra. Och felet vart att dom tog i för mycke och skadade deras bebis
Precis så är det. Vet detta nu. Olycka och inget annat.
Citera
2016-09-11, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleHero
Vad lär vi oss av detta? Jo, att man inte har en öppen FB-sida samt skriver någon sorts snyftstory så att folk hittar en om man gjort något..tokigt..

Sanningen kommer ju att komma fram, de har inte haft tillräckligt med tid att dikta ihop en vattentät story. Jag satsar fortfarande mina stålar på "shaken baby" och för hård HLR.

Over n out

Var sidan öppen även innan mordet på barnet eller öppnades den efteråt?
Citera
2016-09-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Bäbisen har utsatts för yttre våld. Då är polisen väldigt tvungen att utreda detta.

Var har du sett att bebisen har utsatts för yttre våld? I de medier jag har läst har polisen inte velat yttra varför man fattat misstankar mot föräldrarna.

Jag ställer mig inte emot att föräldrarna utreds. Om en misstanke uppstår ska den givetvis utredas. Jag ser hellre att en oskyldig människa utreds än att en skyldig människa går fri. Men det ligger varken på ditt eller mitt bord att utreda huruvida föräldrarna är skyldiga eller ej. Det du däremot gör är att hävda att föräldrarna ju måste vara skyldiga eftersom att de har blivit frihetsberövade vilket är direkt felaktigt.
Citera
2016-09-11, 21:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sellep
Precis så är det. Vet detta nu. Olycka och inget annat.

HUR vet du det?
Citera
2016-09-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Var sidan öppen även innan mordet på barnet eller öppnades den efteråt?

Jag vet bara att den varit öppen sen imorse, men jag förstår din tes.
Citera
2016-09-11, 21:20
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Så mycket som skrivs på Facebook om detta. Folk som känner dom och "vet att dom aldrig skulle kunna göra detta".
När man kontrar med att man inte anhållen folk på sannolika skäl misstänkta för mord, så får man tillbaka att det är jättelätt att bli anhållen för mord

De anhöriga ska lära sig att hålla käft i sådana här fall! De gör sig själva till åtlöje.
Kvinnan är anhållen på sannolika skäl och utredning pågår. Tills den är klar vet vi varken bu eller bä.
Hon är lika lite oskyldig som skyldig.

Att de sedan kommer med påståenden som att "det är jättelätt att bli anhållen på sannolika skäl skäl för mord", är så korkat att det finns inte!
Senast redigerad av ace_sec 2016-09-11 kl. 21:26.
Citera
2016-09-11, 21:36
Medlem
Det står i Aftonbladet så här

Under förhören ska kvinnan ha gjort vissa medgivanden.

Och att det är ett grovt brott det handlar om!

Blev de då anhållna efter förhören?
Citera
2016-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
De anhöriga ska lära sig att hålla käft i sådana här fall! De gör sig själva till åtlöje.
Kvinnan är anhållen på sannolika skäl och utredning pågår. Tills den är klar vet vi varken bu eller bä.
Hon är lika lite oskyldig som skyldig.

Att de sedan kommer med påståenden som att "det är jättelätt att bli anhållen på sannolika skäl skäl för mord", är så korkat att det finns inte!

Med tanke på det du skriver och tidigare inlägg så känns du minst lika korkad....
Föra riksdagsvalet. Vad har det med något att göra. Men ja! Jag var lika förvånad som dig att piss partiet SD kom in 🐷
Sen står det tydligt i artikeln i ex AB att det är nästen per automatik att man blir anhållen.
De kan mycket väl vara skyldiga till anklagelserna. Sen handlar det om ifall det ska räknas som brott, försumelse/oaktsamhet eller olycka. Mord, vålande eller olycka.
Citera
2016-09-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deutsch77
Det står i Aftonbladet så här

Under förhören ska kvinnan ha gjort vissa medgivanden.

Och att det är ett grovt brott det handlar om!

Blev de då anhållna efter förhören?

Nja nu får du ge dig. Står tydligt i Aftonbladet att det "ryktas" om att kvinnan gjort medgivande. Sedan är det ett uttalande från åklagaren som säger att det som framkommit inte är något medgivande. Dock att det har framskridit bra och att man kommit långt i utredning på kort tid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in