2016-09-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
kan nån posta bilder på dom från facebook ?

sidorna verkar borttagna o har testat söka på Erika Panda abrahamsson
Från i förmiddags https://minfil.org/GdA2odb8b3/Screen...1-10-34-21.png
https://minfil.org/HeA9o0bcbd/Screen...1-10-34-29.png
https://minfil.org/I9Abodb4b7/Screen...1-10-34-37.png
https://minfil.org/JdAfo7b9bb/Screen...1-10-34-47.png
Citera
2016-09-11, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon verkar inte må bra eller är jag påverkad av vad som hänt?
Vad - förutom de sista uppdateringarna när hennes barn vårdas på sjukhus anser du tyder på att hon inte skulle må bra?
Citera
2016-09-11, 18:59
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det är den väl inte?

Men hur tänker folk (mestadels kvinnor), som går in och kommenterar en sådan här händelse på någon helt okänd människas Facebook ?

https://www.facebook.com/erik*.*brah*msson.56 *=a
Jag kan ju se iaf, hennes sida. Och det bråkas vilt där, någon som kallar henne mördare osv. Tragiskt. R.I.P lilla ängel.
Citera
2016-09-11, 19:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det är den väl inte?

Men hur tänker folk (mestadels kvinnor), som går in och kommenterar en sådan här händelse på någon helt okänd människas Facebook ?
Den enda fördelen med just facebook är ju att där är de flesta identifierade och det finns möjlighet för henne att anmäla dem som trakasserar henne.

Jag förstår inte heller hur man är funtad om man går in på en okänd människas facebook och trakasserar dem på det sätt som sker.
Citera
2016-09-11, 19:02
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
ej alla HYENOR, som mer eller mindre frotteras av att skriva om en stackars familj, som drabbats av sorg.
Nu är det så här, att oavsett vad som hänt, så är ingen skyldig till brott förrän bevis därom framkommit, på denna sida verkar det finnas både utredare,åklagare och siare...
men jag har i denna stund inlämnat skriftligt underlag till åklagare för att granska en del av de påståenden som framlagts i detta ärende tidigare.
Jag är varken släkt eller vän eller annat, blir bara illa berörd av alla som ger sina teorier och lägger rut en familj på denna sida

Jag håller med dig, det är hemskt. Men vilka gick ut om att det är mord på sannolika skäl, jo pressen. Man kanske inte ska tro allt man läser, för att tidningarna tjänar pengar på det. Usch!!
Citera
2016-09-11, 19:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad - förutom de sista uppdateringarna när hennes barn vårdas på sjukhus anser du tyder på att hon inte skulle må bra?
Jag har tittat på alla bilder och får den uppfattningen ja och det är MIN uppfattning.
Du behöver inte svara och göra tråden ännu längre.
Citera
2016-09-11, 19:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har tittat på alla bilder och får den uppfattningen ja och det är MIN uppfattning.
Du behöver inte svara och göra tråden ännu längre.
Att det är din uppfattning förstod jag redan från förra inlägget. Det jag frågade efter var VAD i bilderna som ger dig den uppfattningen.
Citera
2016-09-11, 19:14
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst ÄR det talande att fenomenet inte ens FINNS på svenska Wikipedia! Censuren här i landet är helt otrolig!
I det här fallet är det nog så att sidan helt enkelt aldrig skapats.*

Jag föreslår att någon med tid klickar här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Askunge-effekten

... och kör igång, med artikeln på engelska som mall.

* På Wikipedia brukar det synas om någon försökt skapa en sida som sedan tagits bort.
Senast redigerad av calle555 2016-09-11 kl. 19:17.
Citera
2016-09-11, 19:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Föräldrar anklagas inte rutinmässigt för sina barns död, det måste förstås finnas omständigheter som föranleder misstanke, t.ex. en diskrepans mellan föräldrarnas beskrivning av vad som hänt och barnets skador eller upptäckten av flera skador av olika datum när föräldrarna bara beskriver en händelse.

Ribban är lägre när det gäller barn, men man anklagar definitivt inte "per rutin".

Nej man hoppas ju på det. Men det ser man väl då mer om man nu sammanställer alla fall där nu det varit tal om misstanke från början till då frikännande.

Sedan måste man givetvis granska. Tänker på ett fall från England där en kvinna nu födde 7 barn. 5 av dessa dog helt plötsligt "spädbarnsdöd" utan nu att någon reagerade. När först det sjätte dog blev det en polissak och det framkom då att hon hade dödat på egen hand alla de tidigare barnen också...
Citera
2016-09-11, 19:25
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Förstår du själv orden som du lägger ut? Det är väl klart att det där kan vara de medicinska dödsorsakerna, men det måste ju vara någon eller något som har orsakat orsakerna, så att säga! Hypoxi är kvävning - det betyder att någon, förmodligen en styvförälder, har satt en kudde över barnets ansikte. Hypoglykemi är lågt blodsocker, det betyder att barnet inte har fått mat. Hypotermi betyder att barnet blivit överhettat, alltså det har legat för varmt - alternativt lämnats i en bil som blivit soluppvärmd. O.s.v..

herregud! du verkar ju INTE alls veta! Hypotermi= låg temp! Jag vet vad dessa ord betyder mer än du!
Citera
2016-09-11, 20:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammmo
Berätta gärna... Du verkar ju har en teori. Kan berätta för dig att tyvärr sker det ett ganska konstant antal mord på spädbarn/barn.
Men i detta fall är det ett svenskt par som är gripna. Troligtvis är det en olika pga okunskap. I alla fall om man läser deras uppdateringar.. tragiskt

Pga okunskap? Barnet har enligt anmälan utsatts för våld.
Om ens barn dör och det beror på "okunskap" från föräldrarna, då undrar jag
vilket IQ föräldrarna har; 5?
Citera
2016-09-11, 20:14
Medlem
Vad lär vi oss av detta? Jo, att man inte har en öppen FB-sida samt skriver någon sorts snyftstory så att folk hittar en om man gjort något..tokigt..

Sanningen kommer ju att komma fram, de har inte haft tillräckligt med tid att dikta ihop en vattentät story. Jag satsar fortfarande mina stålar på "shaken baby" och för hård HLR.

Over n out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in