Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Nej det menar jag inte. Män verkar ragga i en större utsträckning därav exemplet. Det är din tolkning att jag skulle anse kvinnor som menlösa våp.
Diskussionen kring sexuell makt har skett ur ett manligt perspektiv, jag ville diskutera det ur min vilket väl får ses som motsatsen till passivt.
Det är inte min tolkning alls. Det är min fråga till dig när du påstår att kvinnor bara tackar ja eller nej till sex, och att det i sig inte utgör sexuell makt.
Ska jag berätta hur jag ser på saken så är alla exempel här i tråden kuvade sexuellt maktlösa mäns syn på sex, de tror att de kan förhandla sig till sex med gåvor, eller att män på något sätt får abstinens och blir sjuka om de inte har sex. Självvalt celibat är tvärtom bland det sundaste en man kan göra, sluta knulla, sluta runka, stilla sinnet och upptäck den asexuella mannens makt över kvinnan.
Att du ens tänker som du gör handlar om jag ska gissa att du står tillräckligt högt i ligan för att bara välja män som också har sexuell makt, alltså valmöjligheter, vilket får dig att känna dig sexuellt maktlös.
Hade du börjat hålla dig med en massa desperata snubbar som ägnar sig åt patetiska försörjarstrategier kanske du hade sett på det annorlunda.