Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag hänger nog inte med nej. Jag har bara svårt att dels se makten och förstå vad jag ska ha den till. Sen kan det ju vara så att då jag genom livet inte varit särskilt attraktiv för män jämfört med min omgivning, att jag Inte haft samma upplevelser och därför drar för personliga slutsatser.
Jag förstår. Och det du frågar om vad man ska ha den till kanske är en intressant frågeställning.
För min del skrev jag min uppfattning mest för att frågan om "sexuell makt" mellan kön intresserar mig, och att jag egentligen blir förbluffad över att människor ens diskuterar det, eftersom det för mig är så självklart att utan kvinnans godkännande i någon form så blir det inget sex.
Jag har ju väldigt grundläggande uppfattningar om man och kvinna, utifrån hur vi biologiskt är skapta och utifrån mina slutsatser om hur vi tar oss an saker, när vi mår bäst osv. Vilket oftast misstolkas som att jag vill ha gamla samhällen tillbaka där typ godsherrar kunde köpa sig en kvinna och liknande. I grunden vill jag att människor mer ska acceptera och använda sig av våra olikheter mellan könen och se det som en gåva, för spännande samspel, ett mer dynamiskt samhälle, mer av genuin kärlek osv. Dock skulle nog mycket av västkulturens lättsamma syn på män och kvinnor gå förlorad, den som visar sig genom att vi är väldigt vänskapliga mot varandra, likt kompisar ungefär. Det kan vara positivt, men blir samtidigt fel när hela vår kultur genomsyras av sex snarare än kärleksförbindelser. Sammantaget blir vi närmast oförmögna till att älska. Vilket ändå borde vara den bästa formen för att bilda familj, sätta nya barn till världen och så vidare.