2016-09-11, 00:21
Medlem
BigFatCones avatar
Sen är det väl ingen som har sagt att det är "roligt" att ha den här "makten", eller?
Citera
2016-09-11, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Att ha makt är att vara den som bestämmer, så att ha sexuell makt kan betyda två saker. Antingen att man har rätt att bestämma sig för att ha sex med vem man vill oavsett vad den tycker, eller att man har rätt att säga nej till sex.

Vare sig män eller kvinnor har rätt till makten att ha sex mot någons vilja, och både män och kvinnor har lika stor makt gällande rätten att säga nej till sex. Kvinnor blir generellt tillfrågade oftare om sex så de får använda makten att säga nej oftare, men männen har exakt lika stor makt att säga nej.
helt rätt och mycket bra skrivet jag har tackat nej till sex några ggr när tjejer ville mer , alla har möjlighet att välja hur och när man vill bli ett med någon , de killar som jagar fitta vilken som är bara tragiska människor som kommer att få rejäla problem i sitt tänk om sex och närhet med en partner i framtiden . stackars satar helt enkelt enligt mej !!!
Citera
2016-09-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sen är det väl ingen som har sagt att det är "roligt" att ha den här "makten", eller?

Det här är inget roligt ämne för kvinnor att diskutera. Här framstår de ju som privilegierade. Kan de inte ta på sig offerkoftan och spela förtryckta är det inte särskilt intressant att diskutera deras förmåner. Det förvånar mig inte att så många inlägg här knappt bidrar till ämnet utan är författade bara för att bajsa ner tråden och låta den spåra ur.
Citera
2016-09-11, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Trams +

Det är en makt i det avseendet att flickor, tjejer, kvinnor påverkas, och det påverkar hur vi ser på vår sexualitet. Fattar du inte det så, tough shit.

+ mer trams
Så du säger att jag har något du vill ha av mig så jag har makt över dig? Jag menar jag har kallat dig luder tidigare i tråden.

Beter man sig som ett luder finns risken att man blir kallad luder
Citera
2016-09-11, 00:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Det här är inget roligt ämne för kvinnor att diskutera. Här framstår de ju som privilegierade. Kan de inte ta på sig offerkoftan och spela förtryckta är det inte särskilt intressant att diskutera deras förmåner. Det förvånar mig inte att så många inlägg här knappt bidrar till ämnet utan är författade bara för att bajsa ner tråden och låta den spåra ur.
Jag ser flera kvinnor här som verkar vara väldigt intresserade av att diskutera ämnet.
Citera
2016-09-11, 00:29
Medlem
Citat:
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.

Du har dålig självbild. Kan det vara därför du inte inser vilken position du rent naturligt sitter på som kvinna. Det är självklart mellan en vuxen man och kvinna att kvinnan i slutändan fattar beslutet. Även om vi luddar in det i sociala samspel, och förstås skapar gemensam attraktion. Men skulle män besitta den "sexuella makten" skulle de knappt göra annat än ligga med kvinnor. Så det är på vissa otroligt att detta ens diskuteras tycker jag.
Citera
2016-09-11, 00:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Om jag exempelvis främst är intresserad av en seriös relation, är jag ju knappast privligerad för att det finns personer som kan tänka sig ligga med mig, om, jag inte vill ligga med dem, eller om de inte är intreserade av annat än pumpa och dumpa. Det är ingen förmån.

skulle du se det som en förmån att du fick meddelande på tex en dejtingsajt huruvida du kan ta den djupt?
Citera
2016-09-11, 00:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Så du säger att jag har något du vill ha av mig så jag har makt över dig? Jag menar jag har kallat dig luder tidigare i tråden.

Beter man sig som ett luder finns risken att man blir kallad luder
Jag kommer inte ihåg allt du kallat mig eller insinuerat, men det hör inte hit. och det är ju just det här, är kvinnor som gillar sex sämre? luder är en nedsättande term.
Citera
2016-09-11, 00:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du har dålig självbild. Kan det vara därför du inte inser vilken position du rent naturligt sitter på som kvinna. Det är självklart mellan en vuxen man och kvinna att kvinnan i slutändan fattar beslutet. Även om vi luddar in det i sociala samspel, och förstås skapar gemensam attraktion. Men skulle män besitta den "sexuella makten" skulle de knappt göra annat än ligga med kvinnor. Så det är på vissa otroligt att detta ens diskuteras tycker jag.
jag har lite andra erfarenheter kring det här. Jag har haft att göra med män som tackat nej, flertalet gånger. Det har varit män jag redan haft någon slags relation med, inte tex en första kontakt på krogen. De kanske inte gillade mig tillräkligt/tände/ et c, men i de fallen har ju de suttit på någon slags makt isåfall.
Citera
2016-09-11, 00:43
Medlem
Citat:
jag har lite andra erfarenheter kring det här. Jag har haft att göra med män som tackat nej, flertalet gånger. Det har varit män jag redan haft någon slags relation med, inte tex en första kontakt på krogen. De kanske inte gillade mig tillräkligt/tände/ et c, men i de fallen har ju de suttit på någon slags makt isåfall.

Jag pratar alltså om hur vi människor är i grunden. Det innebär i sig inget hinder mot att män kan säga nej. Det har jag själv gjort likt alla normala människor. Men när man har sex, så bygger det alltid på att kvinnan gett sitt "godkännande". Det är därför man kan tala om att "kvinnan måste vara på humör" etc.
Likt hos djurarter så avgör honan även bland människor.
Citera
2016-09-11, 00:53
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är korrekt rätt. Om så är fallet så har killen makten. Den som "vill minst" har makten. I den mån man kan kalla det för makt.

Fast jag fattar inte. Om en kille t ex inte vill ha en relation med en viss tjej. Var ligger makten i det? Han vill ju inte(!)

Vari ligger makten? Hon stretar åt ett håll, han åt andra. Det finns liksom ingen makt i det.

Okej okej, jag kan läsa mer i tråden men tror ändå det kanske är ett annat ord än makt som skulle beskriva situationen bättre.
Citera
2016-09-11, 00:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag pratar alltså om hur vi människor är i grunden. Det innebär i sig inget hinder mot att män kan säga nej. Det har jag själv gjort likt alla normala människor. Men när man har sex, så bygger det alltid på att kvinnan gett sitt "godkännande". Det är därför man kan tala om att "kvinnan måste vara på humör" etc.
Likt hos djurarter så avgör honan även bland människor.
och män kan inte ge sitt "godkännande"?
Om jag tar initiativ till sex så måste ju min partner godkänna min invit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in