Jag är kvinna så tänkte svara på TS fråga. Kvinnor har inte alls alltid den sexuella makten.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Så om jag vill ha sex med dig och framför detta begär så är valet (makten) din att bestämma hur det blir. Jag är beroende av dig eftersom det är dig jag vill ha sex med.
Den sexuella makten finns således alltid hos den som får inviten, oavsett kön och eftersom kvinnor får fler inviter än män så är det grov sett kvinnor som har den sexuella makten.
Fast enligt din Wikipediareferens är det parten A som begär något som har makt då B är beroende av A och därför uppfyller A:s begäran. Jag är kvinna (A) och jag får inte alltid sex med en part B trots att jag vill det. Således har jag inte alltid sexuell makt.
Alla män vill inte alltid knulla. Nu vill ju jag personligen inte alltid knulla heller, men att jag alltid skulle få ha sex med den jag vill bara för att jag önskar det stämmer inte. (Är ej ful...)
Dock så kan jag ibland spela på min kvinnlighet för att få saker av män. Inte för att jag erbjuder dem sex i utbyte - så klart (!) - men jag spelar på min kvinnlighet och får genom den mer hjälp än en man skulle få.