Citat:
Ursprungligen postat av
1ntellectua1
Alla som har följt konflikten i Syrien vet att Turkiet inte är några hjältar som bekämpar onda terrorister. Turkiet delade gräns med ISIS i över två år. Tål att upprepas för att påminna folk: Turkiet delade gräns med världens vidrigaste terroristorganisation i över två år utan att ingripa. När kurderna, med amerikanernas hjälp, piskade upp terrorsvinen i stad efter stad så bestämde sig Turkiet för att det var dags att intervenera.
Turkiet är indirekt ansvariga för ca 300,000 civila syriers död och destruktionen av deras land. Turkarna är också indirekt, och kanske även direkt, ansvariga för att Islamiska Staten blev så stora och lyckades med sina terrorattentat i Europa. Mitt tips till er: Sluta leka hjältar. Alla har de senaste åren sett turkens sanna natur. Ännu fler mörka fläckar i Turkiets historia, som om det inte fanns tillräckligt många redan.
jag säger inte att du har fel, men tycker du inte att det är lite mer komplicerat i hela situationen än att skylla på Turkiet? Jag tycker alla statsmakter i världen har element som inte arbetar efter varandra....det där med att Turkiet delade gräns med ISIS i över två år visste jag inte dock men hur ser du på statskuppen som försöktes nyss?
Frågan är vad deras politiska orsaker var, var det en statskupp eller var det en falseflag? Jag vet ärligt talat inte

men det är ju lite lustigt att bevittna all den här galenskapen oavsett. Samtidigt pågår jakten på pokémons runtom i världen
http://www.liveleak.com/view?i=f44_1471924818
Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Är det bara jag som ser detta mönster upprepas om och om igen?
1.lojalister med allierade startar stor offensiv
2. Rebellerna förlorar mer och mer mark och blir inträngda i ett hörn någonstans
3. Assad anklagas för kemattacker som ska ägt rum efter att dom gjort sina framgångar
4. Länderna som proxykrigar pushar för ett fredavtal som aldrig håller i längden men som ger rebeller och jihadister chansen att omgruppera
Jag vet inte varför, men det kändes annorlunda nu....även om John Kerry ser lite skeptisk ut och är försiktig i sitt uttalande, men samtidigt tycker jag du har en rätt rak vinkel för hur det har sett ut och jag håller med dig om att det inte går att uteslutas så som du säger.....jag är positivt men lite skeptiskt överaskad, trotsallt. Det krävs nog att fler har en opinion om situationen generellt för att förändringar ska ske och hur saken ska synas och problemet är informationsstillgängligheten.
Den här nyheten, som borde ha verkat för krönikörer och etablerade tidningar med journalister att öppna keften, har dock inte skett något nämnvärt idag....men vad kan man begära av dessa amatörer.
Jag tror Obama vill avsluta snyggt, jag tror inte han är antikrist och jag tror inte på sånt, jag tror han har varit en nisse i en position som blivit påstyrda massa saker fast han egentligen velat bättre....men vad vet jag.
vi borde åtminstone försöka vara liiiite positiva :-)