Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Lögn igen...
Du skrev:
Citerat direkt från vad du skrev. Vilket inte är sant. Att du nu i efterhand försöker klämma in ord ändrar inte vad du skrev från början. Men det är ju bra att du nu kan erkänna att du hade fel och inse att fakta är att Silverstein Properties och Westfield America är dom som hade leasing kontraktet.
Larry är delägare i den ägarkonstellation som äger hyreskontraktet samt agerar som huvudaktör för samma konstellation i relation till allmänheten och media.
Du vill hävda att han inte är huvudägare och egentligen endast agerar springpojke åt de egentliga aktörerna?
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Lätt för en lögnare att skriva, men svårare att bevisa. Att du inte ens försöker bevisa det är nog för att vi skall förstå att du som vanligt bara kräks ut ord utan substans.
Beviset är att jag INTE ljuger enligt varje känd definition av begreppet. Det är som sagt du som ljuger och ägnar dig åt hårklyverier och personangrepp i dina allt mer desperata försök att angripa budbäraren istället för för att se till vad som faktiskt har utspelat sig.
Larry Silverstein (& co) köper ett 99-årigt hyreskontrakt på en fastighet som är omöjlig att inte förlora enorma belopp på under samma period eftersom kostnaderna för miljösanering och föråldrad infrastruktur likaledes är så enorma.
Det enda som kan rädda situationen är att fastigheten totalförstörs och att man får ut försäkringspengarna till en ultramodern nybyggnation.
Något som bekant skedde 9/11.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Tydligen är inte matematik din paradgren heller.
$4.6 billion in insurance money, $6.3 billion in costs"
Lägg sen till $120 miljoner dollar / år för att få behålla rätten att bygga nytt på platsen.
Blir detta en bra affär för Silverstein Properties och Westfield America?
Ett tips, om står det ett minus tecken framför summan du får betyder det att det inte var en bra affär.
Så fram med miniräknaren. Verkligheten kommer slå dig hårt i huvudet även denna gång.
Om vi nu för ett ögonblick håller oss till dina siffror, menar du att 6,3 - 4,6 = 1,7 miljarder dollar hade räckt till en nedmontering av byggnaderna samt nybyggnationen på fastigheten?
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Totalt ointressant eftersom han inte själv är ägare till leasingkontraktet.
Vad menar du med, "inte är ägare till leasingkontraktet"? Äger han inte ett av de två företag som äger kontraktet?
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Du får nog leta livsåskådningar från ägarna på Westfield America ocskå. Först då kan du eventuellt hitta en koppling.
Lycka till.
Larry säger som svar på frågan varför han (& co) köpte förlust-kontraktet på WTC att han (ungefär) kände starkt att han ville äga det/tornen.
Har du undersökt vad huvudägarna i WA hade för skäl till samma förlustaffär?
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Om du är kass på matematik så är din läsförståelse på en 3årings nivå.
Du skrev...
Mina fetmarkeringar.
Nej detta är en lögn. Eftersom:
"More than 350,000 tons of steel have been extracted from Ground Zero and barged or trucked to salvage
yards where it is cut up for recycling. Salvage yard operations are shown in Figures D-1 through D-3. Four salvage yards were contracted to process WTC steel:
• Hugo Nue Schnitzer at Fresh Kills (FK) Landfill, Staten Island, NJ • Hugo Nue Schnitzer’s Claremont (CM) Terminal in Jersey City, NJ • Metal Management in Newark (NW), NJ
• Blanford and Co. in Keasbey (KB), NJ"
http://www.fema.gov/media-library-data/20130726-1512-20490-6875/403_apd.pdf
Ser du inte lögnen är du bortom all hjälp. Fast kan du bevisa att Staten Island, NJ, eller Metal Management in Newark (NW) ligger i Kina så kommer jag genast be om ursäkt för att jag kallat dig lögnare.
Ah, du hänger upp dig på "direkt"?! Jag har tidigare i andra inlägg skrivit att man samlade in bevismaterialet så fort man kunde, körde det till uppsamlingsplats/er, huller om buller hackade upp det i småbitar för att där fortast möjligt sälja det till högstbjudande till kraftiga underpriser för vidare transport för återanvändning i bl.a. Kina.
- Ingen kartläggning av rasmassorna på katastrofplatserna.
- Ingen brandteknisk undersökning av katastrofplatser eller rasmassorna.
- Ingen systematisk kartläggning av balkar eller annat av identifierbar natur på uppsamlingsplatserna.
- Ingen teknisk undersökning för att ta reda på om sprängämnen/thermit använts.
Dvs, ingenting som ens påminner om de åtgärder som annars är nationell standard och rutin vid händelser av det här slaget.
Citat:
Jag kan lugna dig och alla andra.
Jag har sprungit Boston Maraton 5 gånger och skall dit igen 17 april nästa år. Men så gulligt av dig att oroa dig för mig istället för att hålla dig till sanningen.
Nu är det ju inte riktigt din fysiska hälsa som jag oroar mig för. Det finns många vettvillingar som kan springa omkring lite varstans utan koppel eller tillsyn.