2016-09-09, 20:00
Medlem
Att livvakten ville bruka olagliga medel för att kunna bo i Saltsjöbaden bryr jag mig inte om. Det som oroar mig är att godhetskämpen, Somaliavännen och Rinkebyfanet Mona Sahlin förfalskade ett intyg vars enda syfte var att möjliggöra för livvakten att flytta till ett helsvenskt område. Borde hon inte ha använt honom för att statuera ett exempel mot den skadliga rasism som hämmar integrationen av invandrare i det svenska samhället?
Citera
2016-09-09, 22:46
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Att livvakten ville bruka olagliga medel för att kunna bo i Saltsjöbaden bryr jag mig inte om. Det som oroar mig är att godhetskämpen, Somaliavännen och Rinkebyfanet Mona Sahlin förfalskade ett intyg vars enda syfte var att möjliggöra för livvakten att flytta till ett helsvenskt område. Borde hon inte ha använt honom för att statuera ett exempel mot den skadliga rasism som hämmar integrationen av invandrare i det svenska samhället?

Nu är du nog ute på lite fel spår. Kanske.

Min tolkning är nog snarare att det var Mona som skulle bo i den där lgh med FANTASTISK sjöutsikt. Och att hela upplägget var inriktat på det.

Hon spårade ur mer än vanligt, och iscensatte hela den här parodin. Med Labbe som lydig hund.

Vilka jävla nollor, både hon och han. Som inte kan räkna, och inte kan förutse den minsta konsekvens av sitt handlande.
Citera
2016-09-09, 23:08
Medlem
Prawitzs avatar
Vad ägnar sig denna förträffliga politiker och människa åt idag? Tråkigt att det blev så snopet på det senaste räckmackejobbet som hennes politikerkollegor ordnat fram till henne. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2016-09-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
,
Min tolkning är nog snarare att det var Mona som skulle bo i den där lgh med FANTASTISK sjöutsikt. Och att hela upplägget var inriktat på det.

Hon spårade ur mer än vanligt, och iscensatte hela den här parodin. Med Labbe som lydig hund.
.

Var kom miljonen i ifrån - borde de inte stämma varandra - ha ha ha.

Du har nog en poäng här - valet av advokat o advokatbyrå luktar faktiskt bulvan.

Den smarte tar så klart en advokat o advokatbyrå som vet NOLL - det är bäst
i en sån här infekterad mygelhistoria
Citera
2016-09-10, 11:14
Medlem
Referenshumlas avatar
Frågan är: Är det Labbé eller Mona Sahlin som förlorar den här miljonen?

http://www.expressen.se/nyheter/livvakten-stammer-agaren-pa-en-miljon/

Tomas Bodström är Labbés Advokat, Sahlins gamle kompis från "kräkklubben"

Citat:
Livvakten använde Mona Sahlins falska löneintyg för att kunna köpa en tio miljoners bostadsrätt i Saltsjöbaden.

Han betalde också en handpenning på en miljon kronor.

Nu vägrar säljaren att lämna tillbaka handpenningen och livvakten har lämnat in en stämningsansökan.

– De har inte svarat oss, så därför lämnade vi in en stämningsansökan, säger livvaktens juridiska ombud advokat Thomas Bodström.

Frågan är om man inte blir kräkfärdig på hela den svenska politiker och makteliten snart, är det bara Inga-Britt Ahlenius http://sverigesradio.se/sida/images/2071/3243794_2048_1152.jpg?preset=article-slider
som är rakryggad och ärlig, hur många finns det kvar av hederliga makthavare? Ja hon är pensionär nu ja, den sista har gått
Citera
2016-09-10, 18:00
Medlem
Hur skulle livvakten klara av att betala ränta och avbetalning då?
Citera
2016-09-10, 23:01
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Du har nog en poäng här - valet av advokat o advokatbyrå luktar faktiskt bulvan.

Visst är det så.

Undrar bara när den gamle ärkesossen Leif GW Persson tar bladet från munnen. Det här gillar han inte. Men han sitter kanske i sin kammare och lurar på lite godis.

Leif, visa oss vad du har!!!!! Vi sitter här och väntar.
Citera
2016-09-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Hur har Bodström tänkt att få tillbaka handpenningen? På vilken grund?

Syftet med handpenning är att lämna säljaren skadeslös, om det är så att köparen inte kan genomföra affären. I detta fall beror det på att köparen är försumlig. Hade Spöket haft pengar hade han kunnat tvinga sig in i föreningen genom hyresnämnden. Nu vågade han inte ens försöka.

Om det hade varit så enkelt att få tillbaka miljonen som i Bodströms samhälle så hade säljarna inte haft med en handpenning som avtalsvillkor för att säkra upp detta köp.

Nu kan inte Spöket genomföra affären eftersom han inte har råd på sin lön. Banken kräver en viss inkomst för att bevilja lån och det var ju det som var orsaken till att det falska intyget upprättades. Det handlar om vilseledande uppgifter på en lön som banken skulle ha accepterat.

Nu upptäcktes bedrägeriet. Det blir inget lån. Det är något säljaren inte kunde räkna med när det rör sig om en högt uppsatt politiker och/eller en polis.

Med tanke på räntor och den höga avgiften så är det intressant att få veta vem som skulle ha bostaden, eller om de skulle bo i kollektiv. Om de hade tänkt att flippa bostaden till ett högre pris, så måste de sälja till någon som är ännu dummare. Inte möjligt med den månadsavgiften!
Citera
2016-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Vad ägnar sig denna förträffliga politiker och människa åt idag? Tråkigt att det blev så snopet på det senaste räckmackejobbet som hennes politikerkollegor ordnat fram till henne. Bättre lycka nästa gång.

Hur många bortförklaringar kommer vi att få höra av MS?
http://www.expressen.se/nyheter/minnesfonden-har-ebb-i-kassan/
Citera
2016-09-13, 13:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur många bortförklaringar kommer vi att få höra av MS?
http://www.expressen.se/nyheter/minnesfonden-har-ebb-i-kassan/

Jag undrar hur en valfri person som fick ett lika finmaskigt skyddsnät och uppbackning som Mona fått genom åren skulle klara sig.

Hur påverkar hennes personliga val i lägenhetsaffären chanserna till att få framtida jobb där förtroende och rent av visst juridiskt och ekonomiskt ansvar kan ingå? Varumärket Mona Sahlin känns bland oss lönetattare riktigt värdelöst men det kanske fortfarande är något man vill satsa på i de lite högre samhällskretsarna?
Citera
2016-09-18, 12:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur har Bodström tänkt att få tillbaka handpenningen? På vilken grund?
Förmodligen på grunden att säljarens lidna skada inte uppgår till hela handpenningens värde. Men eftersom den lidna skadan är svår att bestämma utan att lägenheten läggs ut till försäljning ytterligare en gång, har jag förståelse för att säljaren vill hålla på handpenningen tills detta är klart.
Citera
2016-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur skulle livvakten klara av att betala ränta och avbetalning då?

Han räknade väl med att Mona skulle bidra med det? Annars är han ju rent pantad tänker jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in