2016-09-03, 10:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Hans inställning har inget med moral att göra. Det handlar istället om bigotteri, religiös fanatism, ignorans, faktaresistens, dumhet, cynism och brist på allmänbildning.

Dessa människor är i en global bemärkelse skyldiga till samhällskostnader och lidande på en nivå som idag bara kan jämföras med multikultiförespråkarna.

I en rättvis värld skulle de värsta syndarna, de som varit mest pådrivande och inflytelserika, hänga sida vid sida längsmed våra europavägar.
Jag tror nog att han tror hans moral är så bra i frågan, och den enda rätta.
De du tar upp en en symtom av denna konstiga moral.
Vi kan ta en, om man ska förklara en moral så får man påvisa detta på nått sätt.
Hans moral klarar ju inte den allra minsta fakta, då fallerar den helt.
Och då poppar faktaresistens upp.

Vad jag menar är att det går hand i hand.

Dessa människor bryr sig inte ett skit om hur folk mår, de bara låtsas om att de gör detta.
Och när de säger det är för folkhälsan vi har droger olagliga, sen är allt hälsotänk över.

Undrar vad som triggar denna masshysteri kring cannabis, grupptryck?
Så har dom alltid har MINST kompis som dött också, när man pratar om droger.
Jag känner många som tar droger, men ingen har dött av droger som jag känner till.
Citera
2016-09-04, 12:17
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror nog att han tror hans moral är så bra i frågan, och den enda rätta.
De du tar upp en en symtom av denna konstiga moral.
Vi kan ta en, om man ska förklara en moral så får man påvisa detta på nått sätt.
Hans moral klarar ju inte den allra minsta fakta, då fallerar den helt.
Och då poppar faktaresistens upp.

Vad jag menar är att det går hand i hand.

Dessa människor bryr sig inte ett skit om hur folk mår, de bara låtsas om att de gör detta.
Och när de säger det är för folkhälsan vi har droger olagliga, sen är allt hälsotänk över.

Undrar vad som triggar denna masshysteri kring cannabis, grupptryck?
Så har dom alltid har MINST kompis som dött också, när man pratar om droger.
Jag känner många som tar droger, men ingen har dött av droger som jag känner till.
klyban min vän, det är tyvärr en sanning som är verklig för allt för många människor:

http://nordic.businessinsider.com/drug-realted-deaths-in-sweden-have-increased-by-770-since-1995---to-more-than-four-times-the-europea n-average-2016-8/

Det kommer att bli mycket värre.
Citera
2016-09-04, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
klyban min vän, det är tyvärr en sanning som är verklig för allt för många människor:

http://nordic.businessinsider.com/drug-realted-deaths-in-sweden-have-increased-by-770-since-1995---to-more-than-four-times-the-europea n-average-2016-8/

Det kommer att bli mycket värre.
Ja, mycket värre, speciellt med den ökade invandringen och de problem där med folk som inte kommer in i samhället.
Undrar om vi kommer gå totalt i botten innan man vänder blickarna någon annanstans.
Citera
2016-09-04, 12:39
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, mycket värre, speciellt med den ökade invandringen och de problem där med folk som inte kommer in i samhället.
Undrar om vi kommer gå totalt i botten innan man vänder blickarna någon annanstans.
Skräcken är total inför framtiden, det går inte att komma ifrån.

Drogpolitiken kommer att anpassas alldeles för långsamt tyvärr när de fortfarande jagar shuno som vill röka blunt.
Citera
2016-09-04, 20:46
Medlem
LivinginthePasts avatar
En liten ljuspunkt i mörkret kanske kan komma som en följd av skjutningen i Christiania förra veckan, dock: Nu vaknar debatten om legalisering av cannabis i Danmark igen. Danskarna är ett rationellt folk, och därför har de inte svårt att se vad det allra hårdaste slaget mot den sorts verksamhet som skytten kom ifrån: en legalisering.
Blir det en legalisering av Cannabis i Danmark, ökar trycker i Sverige också. Sverige har forfarande en lång väg att gå innan det finns ett brett folkligt stöd att tala om, i och med att folk är så fruktansvärt desinformerade och drabbade av svår moralpanik, men det är i varje fall en kraft i rätt riktning.
Citera
2016-09-04, 21:31
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
En liten ljuspunkt i mörkret kanske kan komma som en följd av skjutningen i Christiania förra veckan, dock: Nu vaknar debatten om legalisering av cannabis i Danmark igen. Danskarna är ett rationellt folk, och därför har de inte svårt att se vad det allra hårdaste slaget mot den sorts verksamhet som skytten kom ifrån: en legalisering.
Blir det en legalisering av Cannabis i Danmark, ökar trycker i Sverige också. Sverige har forfarande en lång väg att gå innan det finns ett brett folkligt stöd att tala om, i och med att folk är så fruktansvärt desinformerade och drabbade av svår moralpanik, men det är i varje fall en kraft i rätt riktning.

Man kan ju faktiskt hoppa att den där skiten för något gott med sig. Tyvärr tror jag att en legalisering - eller åtminstone viss uppluckring av lagen - i Danmark snarare hade lett till hårdare retorik från Sveriges politiker och partier. Typ krav på att EU ska införa sanktioner och liknande.
Citera
2016-09-05, 00:26
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Man kan ju faktiskt hoppa att den där skiten för något gott med sig. Tyvärr tror jag att en legalisering - eller åtminstone viss uppluckring av lagen - i Danmark snarare hade lett till hårdare retorik från Sveriges politiker och partier. Typ krav på att EU ska införa sanktioner och liknande.

Haha, tyvärr skulle inte jag heller bli förvånad. Få frågor kan få svenska politiker att gå igång så som denna. Ändå känns det lite som att hela förbudssidan står och vacklar nu, speciellt som de allt oftare höjer rösten i debatten - vilket väl är det enda som står till buds i brist på bra argument.
Trots att jag allmänt är ganska pessimistisk, väljer jag ändå att försöka uppfatta situationen nu som sista dansen för Bejerots lärlingar. Till slut hoppas jag ändå att humanism, fakta och sunt förnuft segrar över det vanvett som nu pågår - till och med i Sverige!
Citera
2016-09-09, 10:57
Medlem
Kakistokratis avatar
Längre studie visar att brukandet minskar bland ungdomar efter legaliseringen av cannabis.

Måste kännas jobbigt för motståndsivrarna när mer eller mindre alla deras argument krakelerar
Citat:
Va fan! Jävla Huffington Post. Det går ju fan inte att kopiera delar av texten. Sorry, ni får in och läsa själv
http://www.huffingtonpost.com/entry/young-people-marijuana-use_us_57d06976e4b0a48094a74308?
Citera
2016-09-09, 12:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Längre studie visar att brukandet minskar bland ungdomar efter legaliseringen av cannabis.

Måste kännas jobbigt för motståndsivrarna när mer eller mindre alla deras argument krakelerar

http://www.huffingtonpost.com/entry/young-people-marijuana-use_us_57d06976e4b0a48094a74308?
För oss på den progressiva sidan så är det här gamla nyheter. Det som händer vid en legalisering är att 1) mörkertalet slutar vara ett mörkertal, 2) ett fåtal nyfikna kommer att testa men komma fram till att det inte är något för dom. Vilket då ger oss att den synliga mängden brukare har ökat men inte den faktiska.
Citera
2016-09-09, 14:26
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För oss på den progressiva sidan så är det här gamla nyheter. Det som händer vid en legalisering är att 1) mörkertalet slutar vara ett mörkertal, 2) ett fåtal nyfikna kommer att testa men komma fram till att det inte är något för dom. Vilket då ger oss att den synliga mängden brukare har ökat men inte den faktiska.

Gamla nyheter såsom i liknande studier? Kanske rentav vetenskapliga?

Det är ungdomsaspekten jag främst är nyfiken på, för jag tror att det är där den tyngsta stoppklossen ligger
Edit från studien som pågått mellan 2002-2014
Citat:
Interpretation: Since 2002, marijuana use in the United States has increased among persons aged ≥18 years, but not among those aged 12–17 years. A decrease in the perception of great risk from smoking marijuana combined with increases in the perception of availability (i.e., fairly easy or very easy to obtain marijuana) and fewer punitive legal penalties (e.g., no penalty) for the possession of marijuana for personal use might play a role in increased use among adults.
http://www.cdc.gov/mmwr/volumes/65/ss/ss6511a1.htm?s_cid=ss6511a1_e
Senast redigerad av Kakistokrati 2016-09-09 kl. 14:33.
Citera
2016-09-09, 15:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Gamla nyheter såsom i liknande studier? Kanske rentav vetenskapliga?

Det är ungdomsaspekten jag främst är nyfiken på, för jag tror att det är där den tyngsta stoppklossen ligger
Edit från studien som pågått mellan 2002-2014
http://www.cdc.gov/mmwr/volumes/65/ss/ss6511a1.htm?s_cid=ss6511a1_e
USA har inte legaliserat eller avkriminaliserat på federal nivå så den undersökningen är lite off. Titta på Portugal istället.

https://mic.com/articles/110344/14-years-after-portugal-decriminalized-all-drugs-here-s-what-s-happening#.aClUv4xb1
Citera
2016-09-19, 17:27
Medlem
Detta är något som måste göras, denna restrektiva narkotikapolitik skadar mer än hjälper. Detta visar ju att vår politik inte håller men ändå säger de svenska politikerna att de vill fortsätta såhär. Tror dessa människor att vi är så blinda?

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/narkotikadodligheten-i-sverige-nast-hogst-i-eu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in