2016-09-09, 07:45
Medlem
Osannolik teori men ändå möjlig:

Aki föll överbord långt ut, i fallet knuffades båten åt motsatt håll, driftade iväg en bit.
Aki började simma mot land, orken tog precis slut invid bryggan och han drunknade.
Båten kom inblåsande efter honom, allt hände på morgonkvisten en kort tid före anmälan om försvinnandet.

Om man ska spekulera/utreda om en person är skyldig måste man stöta och blöta alla möjliga teorier, även de som ev friar mgm.

Mvh
Citera
2016-09-09, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse

Aki föll överbord långt ut, i fallet knuffades båten åt motsatt håll, driftade iväg en bit.
Aki började simma mot land, orken tog precis slut invid bryggan och han drunknade.
Båten kom inblåsande efter honom, allt hände på morgonkvisten en kort tid före anmälan om försvinnandet.

Om man ska spekulera/utreda om en person är skyldig måste man stöta och blöta alla möjliga teorier, även de som ev friar mgm.

Mvh

En olycksteori till.

Vet du om byxorna va nerhasade på honom.
Inte alls unik orsak till drunkning, står upp i båten och ska pissa, druttlar
i och byxorna hasar ner och låser benen med panik som följd.
PÅ fyllan också så går det alldeles utmärkt att drunkna på
ganska grunt vatten.
Citera
2016-09-09, 08:34
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Polisen vet fortfarande inte hur mamman och babyn i Arboga dog

Provsvaren från Arbogafallet har kommit.
Men den 38-åriga sexbarnsmamman och hennes nio månader gamla dotters död är fortfarande en gåta för polisen.
– Vi fortsätter med en brottsutredning, säger Åsa Hedin vid polisen i Västmanland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14314173.ab

I rollen som Johanna? Vad sägs om Izabella Scorupco?
http://s.improveme.se/data/filearchive/148968.500x0.jpg
Ett annat olöst fall är från E-tuna där en åldring slogs ihjäl utanför Lidl. Där finns ju även en liten koppling. Finns det fler fall i omnejden?
Citera
2016-09-09, 08:43
Medlem
Av de relationer som JM har haft som är kända är hon den som har avslutat dem. Hon lämnade t ex äldsta barnens pappa. Om föräldrarna, och i synnerhet Göran, inte längre ville ha kontakt med JM kan det ha varit en bidragande trigger?
Citera
2016-09-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Varifrån har du fått att det var så de gick till? Nu har du hamnat i rundgång.
Han var bevisligen där. Alltså har han tagit sig dit - eller blev han kidnappad? Fanns hans bil där i närheten? Blev ha förgiftad någon annanstans och ditforslad för en drunkningsscen?
Jag har inte föreslagit han han åkte dit för att käka, dricka och övernatta. Det är troligare att han åkte dit för barnens skull, som du kan tänka dig, men sedan kom något annat att hända och det är detta andra, som jag tror att JM (ensam eller i sällskap) hade planerat och sedan genomfört. Om sedan allt gick som hon tänkt sig ...

Jag tror att detta har med mordet på pappan att göra - familjen har anat, spekulerat men inte velat/kunnat knyta ihop säcken om vad de nu hade för uppgifter och funderingar. Vem vill förresten se en dotter som mördare?
Hon är på kant med pappan, hon är van att få som hon vill, föräldrarna ger inget förskott på pengarna utan skaffar ett nytt hem; familjen tål inte nya pojkvännen, börjar tycka att hon är smått pervers ... sov.osv; allt skär sig ...
Bra resonerat. Att han blivit kidnappad o dränkt vid sommarstugan verkar ju mindre troligt. Jag tror att planen från början var att träffa barnen eller ev att han åkte dit för att göra klart med skilsmässopapprena. Men detta att han blivit klart berusad är ju lite märkligt, men kanske inte märkligare än att han var den törstiga typen som hade svårt att tacka nej till alkohol även om det innebar att han fick stanna över. Det kan också varit så att dom två personer som sägs varit där, hade lovat att skjutsa Aki tillbaka till stan. Det vore helt klart intressant att veta om han kom dit i egen bil.
Citera
2016-09-09, 09:11
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcxyz
Av de relationer som JM har haft som är kända är hon den som har avslutat dem. Hon lämnade t ex äldsta barnens pappa. Om föräldrarna, och i synnerhet Göran, inte längre ville ha kontakt med JM kan det ha varit en bidragande trigger?

Det krävs mer för att mörda sina föräldrar än att de inte tycker om vad man gör och hur man lever.

Min teori en sista gång.

- Föräldrarna hade förstått att drunkningen inte var en olycka och hade bevis för detta. En hemsk hemlighet, tung att bära. Till sist gick det inte längre, JM konfronterades och föräldrarna ställde ultimatum. "Gå till Polisen och berätta!", men JM hade en annan lösning.

- Att stugan skulle säljas berodde nog på att de helt enkelt inte kunde ha kvar den efter det som hänt (drunkningen).
Senast redigerad av Butteri 2016-09-09 kl. 09:15.
Citera
2016-09-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Herredj-vlar! Inte mer nu väl?!

Här kan diskussen om detta fortsätta:

(FB) Arboga: Kvinna o barn funna döda (Inget brott enligt utredningen)
Citera
2016-09-09, 09:51
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Polisen vet fortfarande inte hur mamman och babyn i Arboga dog

Provsvaren från Arbogafallet har kommit.
Men den 38-åriga sexbarnsmamman och hennes nio månader gamla dotters död är fortfarande en gåta för polisen.
– Vi fortsätter med en brottsutredning, säger Åsa Hedin vid polisen i Västmanland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14314173.ab

I rollen som Johanna? Vad sägs om Izabella Scorupco?
http://s.improveme.se/data/filearchive/148968.500x0.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
När tråden nu har börjat gräva efter andra brott som kan kopplas till JM så tänkte jag komma med en 1%-are (det vill säga ytterst osannolikt).

Dubbelmordet i Linköping, kan GM ha varit kvinna i det fallet, finns det någon som helst möjlighet att det missats av SKL? Var och när studerade JM till socionom?

Kan jag precis ha kommit med den mest långsökta teorin ever i det fallet?

Men snälla ge er nu. Det är nog mycket i den här tråden att hålla ordning på.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Här kan diskussen om detta fortsätta:

(FB) Arboga: Kvinna o barn funna döda (Inget brott enligt utredningen)

Ett alldeles utmärkt förslag.
Citera
2016-09-09, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men det är skit samma om det luktar fisk eller kummin, det ska bevisas i domstol att det är ställt bortom rimligt tvivel att det begåtts ett brott.

De kunde ha hittat A*i i barnens uppblåsbara pool, bevisa att han inte snubblade i fyllan och dränkte sig är inte helt lätt, A*i hade en hög promillehalt när han drunknade och det är vad försvarsadvokaten kommer att rikta in sig på, stödd av statistik på hur drunkningsolyckor sker i de flesta fall.

Fan vad du strider om fel saker. Det räcker för IF att en förundersökning är öppnad, de vill helst inte att detta går till domstol.

Det krävdes inte mycket när JM figurerade i annat brottsmål för att hitta tvivel i den första FUn, inga jädra årsarbeten för att slippa betala ut.
Citera
2016-09-09, 10:11
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse

Mvh

Det jag tänker mig är att det måste ha varit ganska mörkt ute på sjön den natten, hur kan han ha vetat i vilken riktning han skulle simma, med den promillehalten i blodet?
Citera
2016-09-09, 10:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Fan vad du strider om fel saker. Det räcker för IF att en förundersökning är öppnad, de vill helst inte att detta går till domstol.

Det krävdes inte mycket när JM figurerade i annat brottsmål för att hitta tvivel i den första FUn, inga jädra årsarbeten för att slippa betala ut.

Vad menar du?

Tycker att jag har tydligt uttalat mig om vad IF har för agenda.
Citera
2016-09-09, 10:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror det var så enkelt att hon strulade med påskriften. Använde det som ett maktmedel. Hon drog på underskriften för att hon ville att olyckan skulle ske medan de fortfarande var gifta Och att hon nu då äntligen lovat att skriva på.
Borde väl vara tillräckligt för att få dit honom, han hade ju träffat en my kvinna och ville gå vidare.

– Skilsmässoansökan var ifylld och färdig att lämnas in, [b-]det enda som saknades var hennes underskrift.[/b] Den lämnades aldrig in.

http://www.expressen.se/nyheter/41-a...s-skrackvalde/
Låter plausibelt. Har man varit gifta så kan det ju finnas mycket grejer som man kan dra upp för att "locka" ut någon; hon kan ha haft prylar som var hans, hon kanske ville "snacka igenom" vissa saker (dom har ju barn ihop så han har ju all anledning i världen att inte hamna i krigstillstånd med henne även om han egentligen aldrig vill se henne mer), eller så var det helt enkelt påskriften som var ämnet.

En annan grej är ju att om man blir bjuden på dryck och tilltugg så är det oartigt att tacka nej. Inte fan säger man "Nej, tack" om man kommer hem till någon och denna har dukat med kaffe och hembakat. Inte om man vill att den goda stämningen ska fortsätta. Med tanke på förgiftningsteorin då. Hett kaffe borde väl kunna dölja lite upplösta piller.

En annan tanke: Inte fan kan han ha supit frivilligt om han skulle åka hem med bilen sen från stugan. Han skulle ju knappast sova över där. Han hade ny flickvän och man får väl anta att han inte liksom: "åker ut till sommarstugan hos mitt ex och sover över där".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in