2016-09-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt ok, jag gissar lite här, IF har ju varit pigga på att driva fallet i media och en sådan godbit att avgiften betalades via ett konto som inte tillhörde A*i skulle de inte missat att droppa, det är då en sak som är säker.

Namnteckningen på försäkringen lyfte de fram men inte vem som stod för fiolerna.

Nja, namnteckningen...
Har de sagt att det inte var hans namnteckning? Vill minnas att de sagt att det inte var hans vilja att teckna en försäkring. Om någon vet var den artikeln finns där de säger att namnteckningen inte var hans, var kan jag hitta den?
Citera
2016-09-08, 22:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Men det är skit samma om det luktar fisk eller kummin, det ska bevisas i domstol att det är ställt bortom rimligt tvivel att det begåtts ett brott.

De kunde ha hittat A*i i barnens uppblåsbara pool, bevisa att han inte snubblade i fyllan och dränkte sig är inte helt lätt, A*i hade en hög promillehalt när han drunknade och det är vad försvarsadvokaten kommer att rikta in sig på, stödd av statistik på hur drunkningsolyckor sker i de flesta fall.

Absolut, så är det jag tror heller inte att det kan ledas i bevis att ett mord har begåtts, så på den punkten är vi helt eniga, men du kan ju inte bli sur på mej för att jag tvivlar på att det inte är ett brott begånget, jag är väl fri att ha en egen åsikt ,,,, ELLER ?
Citera
2016-09-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att slå fast psykopati är i princip omöjligt då det är en serie av personlighetsdrag snarare än en klinisk diagnos. Men vad pekar på bipolaritet?
Nja mina läkarkollegor klistrar i alla fall ibland diagnosen "antisocial personlighetsstörning" på folk. De som råkar ut för detta har en personlighet som liknar det man förr kallade '"psykopat".

Egentligen påstår jag inte alls att hon lider av bipolaritet, jag vill mest bara peka på faktorer som kan tala för eller emot, att antagandet att JM lider av bipolaritet är riktigt.

Det enda ärliga svar jag kan ge i det sammanhanget är: Jag vet inte.
Citera
2016-09-08, 22:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, namnteckningen...
Har de sagt att det inte var hans namnteckning? Vill minnas att de sagt att det inte var hans vilja att teckna en försäkring. Om någon vet var den artikeln finns där de säger att namnteckningen inte var hans, var kan jag hitta den?

Alltså jag kan missminna mig men så vitt jag kommer ihåg så tryckte IF hårt på att A*i inte hade skrivit under utan det var någon annan.
Citera
2016-09-08, 22:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Absolut, så är det jag tror heller inte att det kan ledas i bevis att ett mord har begåtts, så på den punkten är vi helt eniga, men du kan ju inte bli sur på mej för att jag tvivlar på att det inte är ett brott begånget, jag är väl fri att ha en egen åsikt ,,,, ELLER ?

Klart du får ha en egen åsikt, inga problem med det.

Jag tror också att det har begåtts mord även i det här fallet men jag tvivlar starkt på IF,s ädla motiv som framförs i tråden.

Det är lätt att hävda att brott begåtts men kanske djävligt svårt att leda i bevis i vissa fall.
Citera
2016-09-08, 22:39
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Men det är skit samma om det luktar fisk eller kummin, det ska bevisas i domstol att det är ställt bortom rimligt tvivel att det begåtts ett brott.

De kunde ha hittat A*i i barnens uppblåsbara pool, bevisa att han inte snubblade i fyllan och dränkte sig är inte helt lätt, A*i hade en hög promillehalt när han drunknade och det är vad försvarsadvokaten kommer att rikta in sig på, stödd av statistik på hur drunkningsolyckor sker i de flesta fall.

Du har allvarligt klämt klotet. Är du seriös som påstår att Aki hoppade över sin middag och öl som stod på bordet 150 meter från stugan, rodde ut i Hjälmaren vid 21-tiden på kvällen för att fiska, trillade av båten och lyckades simma in till bryggan och drunkna då båten hittades 10-15 meter längre ut från land vid 10-tiden dagen efter trots pålandsvind?
Citera
2016-09-08, 22:48
Medlem
Citat:
OT
4-6 m/s pålandsvind i Hjälmaren , det drar på bra då va

Ont
Jag tycker oxå det är skumt att han låg så nära land , som sagt det luktar fisk
Drar på och drar på - Hjälmaren är otroligt grund i de där trakterna, så sjön går ganska krabb redan vid måttliga vindstyrkor.

Om det nu har nån betydelse i fallet . . .
Citera
2016-09-08, 22:55
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Inte om hon döms för mordet på Aki efter att hon har avtjänat sitt straff efter mordet på Göran. Skulle det vara så så skulle hon ju även få straffeftergift om hon mördade någon i framtiden.

- Hon har ju redan avtjänat livstidsstraff.

Fast att tänka sig att hon sitter i 20 år och sedan dyker det upp något som får henne dömd för mordet på AP, är väl inte troligt. Blir hon dömd för mordet på AP, så blir det troligtvis i samma dom som mordet på GM.

Dock kan hon glömma preskription, det är tydligen avskaffat för mord och dråp
Citera
2016-09-08, 23:01
Medlem
Citat:
Jag skrev OT, vilket betyder off topic, så nej vi löser inga mord med vindstyrka i hjälmaren, tyckte bara det lät kul, det är väl pålandsvind hur det än blåser i den insjön, ursäkta min dåliga humor
Nja det kan nog vara liten inom topic; En sydlig men måttlig vind ger nog en viss sjöhävning där i norra kanten av sjön. Möjligen mer än exmaken tänkt sig, med sina 1,36 promille.

(Jag har seglat i både Hjälmaren och Mälaren. Den grunda Hjälmarens vågor blir förvånansvärt bångstyriga ibland medan Mälarens vågor är lugnare trots att sjön är större )
Citera
2016-09-08, 23:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Jag skrev OT, vilket betyder off topic, så nej vi löser inga mord med vindstyrka i hjälmaren, tyckte bara det lät kul, det är väl pålandsvind hur det än blåser i den insjön, ursäkta min dåliga humor

Tror mig har rätt i att det rådde vsv vind den dagen och det är pålandsvind mot den östra stranden där bryggan är belägen. Då är det märkligt att båten återfinns 10-15 meter väster om kroppen. Eller?
Citera
2016-09-08, 23:06
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Fast att tänka sig att hon sitter i 20 år och sedan dyker det upp något som får henne dömd för mordet på AP, är väl inte troligt. Blir hon dömd för mordet på AP, så blir det troligtvis i samma dom som mordet på GM.

Dock kan hon glömma preskription, det är tydligen avskaffat för mord och dråp

Jag är inte så säker på det. Med samma resonemang skulle hon ju få åtalseftergift på mord som hon begår efter sin frigivning? T ex så har jag blivit åtalad för flera fortkörningar, ehrm... Fan också.
Citera
2016-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
/../ Då är det märkligt att båten återfinns 10-15 meter väster om kroppen. Eller?

Har missat; varifrån kommer den specifika lägesuppgiften avs båten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in