2016-09-08, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det har du alldeles rätt i , jag mer eller mindre bor på sjön, men är aldrig onykter , den kombinationen vill man undvika

Förståeligt, statistiken talar sitt tydliga språk, sup inte på sjön pojkar och män, ni får ett längre liv om ni undviker den kombon.
Citera
2016-09-08, 21:13
Medlem
BMC64s avatar
Helt sant det du säjer, men du får också ta med i beräkningen i min fiktiva kalkyl
så kunde dessa arbetstimmar lagts på helt andra fall av bedrägerier som kostat ?? xx
antal kronor, så där är det bara ren spekulation från både dej å mej, jag tror du missade min poäng
Citera
2016-09-08, 21:22
Medlem
BMC64s avatar
Vad jag menar är att:
om jag nu skulle ramla överbord eller förlisa (vilket gud förbjude) så tror jag inte att mitt försäksringsbolag skulle ifrågasätta min livförsäkring, eftersom jag tecknat den själv till maxbelopp
för att min fru å mina barn ska kunna sitta i orubbat bo vid mitt frånfälle
i det här fallet så finns det ju mycke för IF å klura på, det luktar fisk
Citera
2016-09-08, 21:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Allt är relativt. Var med en bekant 163 cm, 53 kilo, 2,2 promille märktes inte ens. Släpp den. Edit frisk å 44 år inte missbrukare men hobby drack varje dag sedan 1 år.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-08 kl. 21:29.
Citera
2016-09-08, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingår i deras uppdrag så den kostnaden bryr man sig nog inte så mycket om. Det kvittar ju egentligen om nu det rör sig om ett misstänkt bedrägeri på 100000 kr eller nu då 2500000 kr de har en skyldighet att utreda inte minst för nu sina ärliga kunders skull. Om nu man tillåtet utbetalning på oärliga grunder kommer detta att påverka ärliga kunders premier. Dessa ändras ju inte pga pengar som nu en utredning kostar.

Sedan som sagts så tror jag inte någon kommer nu fällas för brott i samband med drunkningen. Även om nu försäkringsbolag och polis är i stort sett övertygande om mord och vem som ligger bakom. Skulle väl vara om 41-åringen någon gång får ett samvete och erkänner. Möjligen om hon nu blir fälld för detta mord och får livstid så det liksom inte spelar roll i straffvärdet. Just det kan ju gynna henne om 20 år när nu det ska utredas om hon ska benådas eller ej. Annars kommer nu detta fall ligga kvar och spöka.

Som du säger, det ingår i deras uppdrag redan det skulle förvåna mig om IF lagt så mycket som 300 000 på fallet, troligen rör det sig om mindre summor än så.

Är polis och IF verkligen så överens, det verkar ju mer som om IF och utvecklingscentrum är överens om att brott begåtts.
Citera
2016-09-08, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Allt är relativt. Var med en bekant 163 cm, 53 kilo, 2,2 promille märktes inte ens. Släpp den. Edit frisk å 44 år inte missbrukare men hobby drack varje dag sedan 1 år.

Och där föll ju din teori direkt, vi vet ju inget egentligen om A*i,s alkoholvanor, han kanske bara krökade på helger?
Citera
2016-09-08, 21:35
Medlem
Citat:

Storleken har ingen betydelse. En hundrakilos person med 2,2 promille är lika full som en femtiokilos med 2,2 promille, däremot behöver en hundrakilos person dricka dubbelt så mycket för att komma upp i 2,2 promille.
Citera
2016-09-08, 21:38
Medlem
T34Panzers avatar
Kriminolog: Då skriver 41-åringen in sig i svensk rättshistoria
Åtalas och fälls den 41-åriga eskilstunakvinnan, som sitter häktad misstänkt för mordet på sin far och mordförsöket på sin mor, för alla misstankar hon figurerar i, skriver hon för alltid in sig i den svenska kriminalhistorien. Åtminstone enligt kriminologiprofessorn Jerzy Sarnecki.
- Om hon blir åtalad för alla brott som hon kan tänkas ha gjort sig skyldig till så blir hon nog en av de allra mest brottsbelastade kvinnorna, om inte rent av den mest belastade, i Sveriges moderna historia, säger Sarnecki.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4267800-kriminolog-da-skriver-41-aringen-in-sig-i-svensk-rattshistoria
Citera
2016-09-08, 21:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Inavel? Det var en långsökt teori.

Blir man inte korkad av inavel? JM verkar inte korkad.

Hur då?
För mig verkar hon mer är korkad.
Citera
2016-09-08, 21:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vet vi inte om hans vanor, men kan en 1.63cm på 53 kilo vara talbar/gångbar kan Aki vara det med 1.36%.

Nej, min din bekant var ju ett proffsfyllo, vi vet inget om A*i,s alkoholvanor, de kan ju skilja sig rejält åt, för lite fakta helt enkelt.
Citera
2016-09-08, 21:43
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur då?
För mig verkar hon mer är korkad.
Okej, även om hon nu skulle vara korkad (vilket jag själv inte håller för sannolikt) så är det väl väldigt långsökt att den korkigheten skulle ha sin uppkomst i inavel?
Citera
2016-09-08, 21:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, min din bekant var ju ett proffsfyllo, vi vet inget om A*i,s alkoholvanor, de kan ju skilja sig rejält åt, för lite fakta helt enkelt.
Håller med -vi vet inte, dock läst i flera artiklar att A** var van vid alkohol enligt bekanta, därav slutsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in