2016-09-08, 20:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, självklart så är IF inte alls glada över att betala ett förbannade dugg. Och jag skulle inte lita på IF en enda sekund. Det återstår att se vad deras egen utredning leder till för den tidigare polisiära utredningen ledde inte till ett skit. Drunkning är extremt svårt att öht bevisa att det rör sig om mord även om det finns 2,5 miljon i livförsäkring. Jag tror för min personliga del att man inte kommer åt makens dödsfall alls.

Ja, visst är det så, men det verkar vara väldigt svårt för vissa att fatta, vad det beror på har jag inte en aning, deras mammor kanske tappade dem i golvet när de var små, vad vet jag.

Jag skulle vilja se den åklagare som försöker åtala någon med IF,s utredning som stöd, det kommer inte att krävas någon Tomas Olsson för att smula sönder det målet, räcker väl med att säga att det är en subjektiv partsinlaga skapad i syfte att slippa uppfylla sina åtaganden.
Citera
2016-09-08, 20:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om du läst det du kommenterar innan du skriver dina
adrenalinstinna kommentarer så hade du sett att jag
skrev OM. Läs igen och kommentera det jag skriver
i stället för att hitta på.

Fortsätt att skämma ut dig eller tagga ner en smula.
Valet är ditt…

Sluta svamla och försök inte med att verka dryg, kläm fram en summa nu istället.

Vad kostade IF,s utredning?
Citera
2016-09-08, 20:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sluta svamla och försök inte med att verka dryg, kläm fram en summa nu istället.
Vad kostade IF,s utredning?

Om du besitter en bråkdel av den begåvningsgrad som du försöker göra intryck
av att du har, då är jag säker på att du från de tidningsuppgifter som publicerats
kan läsa dig till vilka arbetsinsatser som gjorts och därifrån räkna fram ett ungefärligt
tal för den kostnad du söker. Lite Google, lite addition och lite multiplikation.

Om du tycker att det verkar svårt så är det säkert någon i tråden som kan och
vill hjälpa dig – Om du frågar snällt…

Lite tips kan du få: Tänk personer x nedlagd tid så att du får årsarbeten.
Tänk sedan årskostnad per person. Svårare än så är det inte.

Citera
2016-09-08, 20:46
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Inte ens tomtar avslöjar väl grova brott på nätet?
Jag skulle gissa på att han varit otrogen, helt enkelt.
Och det brukar man avslöja på nätet?
Jag hör visserligen inte till den generation som känner sig manade att för världen beskriva vad man ätit till frukost, men ändå?
Citera
2016-09-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men nu djävlar svamlar du rejält, visa mig den kostnad som IF har haft för att göra sin utredning, nu har du antytt att den skulle överstiga det belopp som skulle ha utbetaltats, hur fan har du kommit till den slutsatsen?

Fram med kostnaden för IF,s utredning så finns det något att diskutera.

Tror du på fullt allvar att IF har lagt ner mer är 2 500 000 kronor?

IF skiter totalt i om JM mördat A*i eller inte, de vill inte förlora pengar, hur djävla svårt kan det vara att förstå det.

Själv fattar jag inte alls varför IF håller på och fibblar med någon slags mordutredning på egen hand. Om livförsäkringen är ogiltig på grund av falsifieringar när den tecknades är ju saken klar för deras del.

När jag själv funderade på att teckna en livförsäkring för ett tiotal år sedan (då jag var bara marginellt äldre än denne Ak*) krävde de en mängd uppgifter, läkarundersökning mm. Det måste väl vara betydligt enklare att bevisa att själva försäkringen är ogiltig än att ett mord har begåtts i och med att det måste vara ganska svårt att skaffa en sådan försäkring till någon annan än sig själv?
Citera
2016-09-08, 20:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om du besitter en bråkdel av den begåvningsgrad som du försöker göra intryck
av att du har, då är jag säker på att du från de tidningsuppgifter som publicerats
kan läsa dig till vilka arbetsinsatser som gjorts och därifrån räkna fram ett ungefärligt
tal för den kostnad du söker. Lite Google, lite addition och lite multiplikation.

Om du tycker att det verkar svårt så är det säkert någon i tråden som kan och
vill hjälpa dig – Om du frågar snällt…

Lite tips kan du få: Tänk personer x nedlagd tid så att du får årsarbeten.
Tänk sedan årskostnad per person. Svårare än så är det inte.

Men nu börjar det bli lite intressant din lilla googlare där, hur många årsarbeten har det lagts ner då tror du?

Fram med ett antal nu, det här börjar fan bli lite roligt om jag nu ska vara ärlig.

Jag har inga som helst problem med att gissa hur mycket eller rättare sagt lite IF har lagt ner på sin utredning, de ska gå med vinst och helst mycket i vinst så den summa du ska jobba med är 2 500 000.

Jag har sällan stött på någon som varit så djävla naiv som du och då faller sig frågan rätt naturlig, jag har en bil till salu, du kanske är intresserad?

Du vore min drömköpare.
Citera
2016-09-08, 20:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Själv fattar jag inte alls varför IF håller på och fibblar med någon slags mordutredning på egen hand. Om livförsäkringen är ogiltig på grund av falsifieringar när den tecknades är ju saken klar för deras del.

När jag själv funderade på att teckna en livförsäkring för ett tiotal år sedan (då jag var bara marginellt äldre än denne Ak*) krävde de en mängd uppgifter, läkarundersökning mm. Det måste väl vara betydligt enklare att bevisa att själva försäkringen är ogiltig än att ett mord har begåtts i och med att det måste vara ganska svårt att skaffa en sådan försäkring till någon annan än sig själv?

Självklart, men IF var väldigt sugna på de premier som rullade in med automatik, inte fan räknade de med att få betala ut något, det ingick liksom inte i deras kalkyl, det var pengar in som var intressant.
Citera
2016-09-08, 20:59
Medlem
BMC64s avatar
Om vi leker med tanken att två utredare har jobbat heltid med fallet, hos IF
låt oss anta att varje utredare har en lön på 45000 i månaden ger det
45000x1,325=59625 sek i lönekostnad per utredare och månad, vilket ger 715500
715500x2=1431000, sen kanske det finns utlägg för resor , boende etc etc
vilket gör en hyfsad dyr utredning

nu jobbar jag inte som utredare på ett försäkringsbolag, utan detta var mer en kalkyl av vad en utredning skulle kunna kosta, rent objektivt

å nej jag vill inte vara med i er kukmätartävling

faktum kvartstår, lite mystiskt är det allt med exets drukning, sen vad som kan bevisas eller inte, återstår att se
Citera
2016-09-08, 20:59
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Och det brukar man avslöja på nätet?
Jag hör visserligen inte till den generation som känner sig manade att för världen beskriva vad man ätit till frukost, men ändå?
Han avslöjar ju inget, men ber om ursäkt för något de redan har talat om, tänker jag.
Citera
2016-09-08, 21:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

nu jobbar jag inte som utredare på ett försäkringsbolag, utan detta var mer en kalkyl av vad en utredning skulle kunna kosta, rent objektivt

faktum kvartstår, lite mystiskt är det allt med exets drukning, sen vad som kan bevisas eller inte, återstår att se

Det är mystiskt och obekvämt men kommer aldrig att kunna bevisas, han hade 1,36 promille i blodet när de obducerade honom så det kommer att bli en tyvärr helt normal drunkningsolycka på en medelålders man, tråkigt nog alltför vanligt om man ser till drunkningsolyckor, alkohol och båtar hör inte ihop.
Senast redigerad av Reimer 2016-09-08 kl. 21:06.
Citera
2016-09-08, 21:06
Medlem
BMC64s avatar
Det har du alldeles rätt i , jag mer eller mindre bor på sjön, men är aldrig onykter , den kombinationen vill man undvika
Citera
2016-09-08, 21:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

Ingår i deras uppdrag så den kostnaden bryr man sig nog inte så mycket om. Det kvittar ju egentligen om nu det rör sig om ett misstänkt bedrägeri på 100000 kr eller nu då 2500000 kr de har en skyldighet att utreda inte minst för nu sina ärliga kunders skull. Om nu man tillåtet utbetalning på oärliga grunder kommer detta att påverka ärliga kunders premier. Dessa ändras ju inte pga pengar som nu en utredning kostar.

Sedan som sagts så tror jag inte någon kommer nu fällas för brott i samband med drunkningen. Även om nu försäkringsbolag och polis är i stort sett övertygande om mord och vem som ligger bakom. Skulle väl vara om 41-åringen någon gång får ett samvete och erkänner. Möjligen om hon nu blir fälld för detta mord och får livstid så det liksom inte spelar roll i straffvärdet. Just det kan ju gynna henne om 20 år när nu det ska utredas om hon ska benådas eller ej. Annars kommer nu detta fall ligga kvar och spöka.
Senast redigerad av Zaedrews 2016-09-08 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in