2016-09-07, 20:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mja, det är ju väldigt olika hur man beter sig med 1,36 promille i blodet.
Om man ihärdigt har druckit under lång tid så behövs mer och mer alkohol för att uppnå effekt. En alkis måste dricka större mängder än "jag-tar-ett-glas-till-maten-typen".

Edit; möjligen är jag tvåa på bollen..
Jo, du är tvåa...

...men jag skriver ju just det i mitt inlägg; att det beror på tolerans. Förbisåg ni det helt? Hur har ni det med promillehalten grabbar?
Citera
2016-09-07, 21:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem uppger att han fiskat? Johanna.

Ja, det är enligt artikeln hennes ord. Det låter ju inte direkt trovärdigt, men man vet aldrig.
Det blir rörigt med hans anhörigas uppgifter och hennes uppgifter. Man får sortera så gott man kan.
En sak bör ju stämma och det är promillehalten eftersom det bör komma från obduktion.
Citera
2016-09-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är högst individuellt skulle jag vilja säga. Häller man i sig sprit så får man hög promillehalt men man förbränner också snabbare. Det jag ändå vet är att män förbränner fortare än kvinnor.
Om hon hade en fäbless för sprutor kanske hon injicerad alkohol på honom så att det skulle se ut som han drunknat pga fylla... Finns väl ett tidigare fall då alkohol injicerats?
Citera
2016-09-07, 21:04
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Mja, det är ju väldigt olika hur man beter sig med 1,36 promille i blodet.
Om man ihärdigt har druckit under lång tid så behövs mer och mer alkohol för att uppnå effekt. En alkis måste dricka större mängder än "jag-tar-ett-glas-till-maten-typen".

Edit; möjligen är jag tvåa på bollen..

en sanning med modifiktation, en fullblodsalkis blir dyngrak på tre öl, men en vältränad finne kan nog stå på benen med 1,36, själv blir jag stålmannen å högljudd runt 1 promille
å har troligen tappat intresset för fiske redan då
Citera
2016-09-07, 21:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jo, du är tvåa...

...men jag skriver ju just det i mitt inlägg; att det beror på tolerans. Förbisåg ni det helt? Hur har ni det med promillehalten grabbar?

Exakt, därmed måste det inte vara uppseendeväckande med 1,36 promille. Eller jo, det är det väl på ett sätt hur som helst men inte nödvändigtvis utifrån medvetandegrad hos den som inmundigat.

Vi är överens. Nu tar jag mig en sängfösare
Citera
2016-09-07, 21:15
Medlem
Citat:
Exakt, därmed måste det inte vara uppseendeväckande med 1,36 promille. Eller jo, det är det väl på ett sätt hur som helst men inte nödvändigtvis utifrån medvetandegrad hos den som inmundigat.

Vi är överens. Nu tar jag mig en sängfösare
Jo. Jag får dock inte riktigt bilden av ex-maken som alkoholiserad. Det behöver väl i och för sig inte alltid synas utanpå men ändå.

Han beskrivs som världens snällaste. Jag får följaktligen mer bilden att han är en godhjärtat person = perfekt offer för JM. Hon mjölkade honom så mycket hon kunde, som en jävla ölburk man knycklar ihop och slänger in bland buskarna när man är klar med den - så behandlade hon honom. Som hennes final på relationen skulle han mördas så hon kunde få massor med cash att åka på semester för...samt handla kläder och göra skönhetsbehandlingar och så vidare. Det är ett sätt att totalt krossa och förinta en människa det hon gjorde. Här har vi att göra med en ondska som är svårfattlig, vi kan missa den bara därför att den är helt bortom vad vi förväntar oss.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-07 kl. 21:21.
Citera
2016-09-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Jag lanserade uppfattningen att det rör sig om bipolär sjukdom för en vecka sedan. Det gjorde jag på grundval av att hela brottsserien och annat udda beteende hos JM starkt indikerar en sådan sjukdom. Allt sker i en rasande fart utan minsta eftertanke.

Också den långvariga terapin med Zoloft stämde väl in på bipolaritet.

Dagens beskrivningar av JM från vänner och tidigare partners förstärker bara den bilden ytterligare.

Bäst beskrivet av en tidigare pojkvän:
- Det gick som i skov. Hon ville ha tvåhundra procents uppmärksamhet hela tiden. Jag klarade inte av att ge henne det.

Det kan inte ha varit lätt för människor i JM:s att stå emot när manin riktade in sig på asociala eller kriminella aktiviteter. Det fanns nog bara två förhållningssätt - delta eller bryta.

Pappa GM valde uppenbarligen att bryta till slut, 18-åringen hade inte förstånd och kraft nog att bryta utan valde att delta.

I det förmodade mordet på JM:s make finns det med all sannolikhet ytterligare minst en gärningsman som fortfarande trampar gatorna i frihet ännu ett litet tag.
När jag först läste din teori om bipolär kände jag stor tvekan. Efter att ha läst om ex-sambons erfarenheter av skov så tänkte jag att det inte är helt omöjligt att hon har en bipolaritet. En del som blir väldigt maniska kan likna en person som är kraftigt påtänd av amfetamin. Det som ändå motsäger detta är, att om man är så pass sjuk som jag beskrivit så borde sjukvården, släkt och vänner veta om det och det borde också finnas en vårdplan. Men man vet inte. Ingen kanske förstod och psykiatrin kan fortfarande kännas skamligt att uppsöka för vissa.
Citera
2016-09-07, 21:21
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag ville först inte leda diskussionen i den här riktningen, men
eftersom du tog första steget, Butteri, så hänger jag på.

Jag har fått en undersökning refererad, så jag har ingen källa.
Det har säkert gjorts flera sådana undersökningar.
Om man testar blodgrupp hos föräldrar och barn så kan man
se att i ett inte obetydligt antal av föräldraskapen så är inte
den officiella fadern den biologiska fadern.
Jag minns inte procentsatsen, men jag har gör mig att det är
ca 2-4% som "inte stämmer"...

Om JM har en annan far än den vi tror så kan det ju finnas
en förklaring där till varför hon är så annorlunda...

PS: Det var betydligt "värre" än vad jag trodde:
http://www.aftonbladet.se/wendela/familj/article10348147.ab
Var femte testad pappa är inte far till sitt barn
"Nu kan förfinade DNA-tester fastställa faderskapet med 99,999 procents säkerhet."

Dåliga gener och därtill inavel om än generationer tillbaka.
Hon är nog inte sjuk. Hon är ett resultat av arv och miljlö.
Citera
2016-09-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Dåliga gener och därtill inavel om än generationer tillbaka.
Hon är nog inte sjuk. Hon är ett resultat av arv och miljlö.
Inavel? Det var en långsökt teori.

Blir man inte korkad av inavel? JM verkar inte korkad.
Citera
2016-09-07, 21:25
Medlem
Citat:
Jo, du är tvåa...

Jag vet inte om det är relevant men tappra alkoholister med en trasig lever har faktiskt lägre tolerans än en som inte kommit så långt i karriären.
Citera
2016-09-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte om det är relevant men tappra alkoholister med en trasig lever har faktiskt lägre tolerans än en som inte kommit så långt i karriären.
Bra poäng!

Det borde dom väl ha sett då i och med leverförfettning eller dylikt även om dom inte gjorde en utvidgad rättsmedicinsk obduktion. Att slänga ett öga på bukorganen borde väl ingå även i lilla paketet.

Stackars karl alltså...hoppas han hemsöker JM alla hennes nätter på Hinsan! Usch!
Citera
2016-09-07, 21:42
Medlem
Citat:
Bra poäng!

Det borde dom väl ha sett då i och med leverförfettning eller dylikt även om dom inte gjorde en utvidgad rättsmedicinsk obduktion. Att slänga ett öga på bukorganen borde väl ingå även i lilla paketet.

Stackars karl alltså...hoppas han hemsöker JM alla hennes nätter på Hinsan! Usch!

Ja jag tror nog att man ganska väl ser en begynnande levercirros vid obduktion. (Som alltså i sin tur indikerar alkoholism. ) Däremot vet jag inte om man kan ta prover for att analysera leverstatus (parametrarna ASAT, ALAT och ALP) postmortem. På levande individer ger de parametrarna ganska klara besked om hur alkoholvanorna ser ut for den man tar prover på.

Möjligen kan vi komma att få veta hur det ligger till om ett fullständigt obduktionsprotokoll bifogas en eventuell FUP i drunkningsmålet.

Tills dess får vi försöka leva med att obducenten vet betydligt mer än vad vi vet i tråden . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in