Jag tyckte hon klarade commander in chief forumet klart bättre än Trump iaf, svårt att se det nåt annat än 1-0 Hillary. Helt gravallvarlig&fokuserad rätt igenom och inga löjliga attacker på Trump. Hon betedde sig precis så som jag har velat att hon ska göra.
Trump fick möjligen lite tuffare frågor eftersom hela hans person ifrågasattes. Jag tyckte ändå att Trump föll in i sina avbrott och vanliga flummiga haranger med tillhörande utfall mot Obama&Clinton och gav ett mindre proffsigt intryck, det är naturligt eftersom han inte har tillnärmelsevis så stor erfarenhet heller, han hamnar i situationer där han blir tvingad att förenkla hela tiden.
Överhuvudtaget var det ett ovanligt välskött evenemang, överlag bättre än många av primärvalsdebatterna och utfrågningarna, total avsaknad av softballs så jag är lite förvånad över att det varit nån slags storm på twitter om Matt Lauer. Man kanske ska skita i twitter helt enkelt

Han sa åt dem direkt att de skulle avhålla sig från attacker på motkandidaten och fokusera på sig själva vilket var utmärkt. Möjligen stressade han lite för mkt i andra halvan av Clintons del men det var ju programtiden som var för kort, det där skulle ha varit 1.5-2h som jag ser det. Blev lite förvånad hur de blåste upp ett så kort evenemang