Citat:
Jag förstår hur du tänker, jag var av samma inställning fram tills nyligen. När det började länkas till artiklar där man kunde läsa att hon är misstänkt för nya bedrägerier, trots dom i maj och en hel del skriverier om henne i sociala medier, då började iaf jag tänka om. Uppenbarligen så lyckas hon ju fortsätta med bedrägerierna, vilket rimligtvis borde betyda att alla inte vet vem hon är eller vad hon är kapabel till att göra.
Om jag säger så här, jag har sedan ett par veckor tillbaka börjat fråga mina vänner och kollegor ifall de hört talas om CH, i syfte att minska risken att någon ska gå i hennes biljettköparfälla. Ingen har hittills hört talas om henne av de jag frågat. Och då bor vi alla i Sthlm med omnejd och flertalet jobbar dagligen med sociala medier. Majoriteten av tidningsartiklarna som det länkas till i denna tråden är till LT - lokaltidning för Södertälje och den läser man nog inte ifall man inte bor där. Visst, att handla biljetter över nätet av en total främling borde det vara Google-krav på, men varför inte varna ifall man kan?
Någon här lade upp printscreens från en Järna-grupp på FB där artikel om CH delats. Bland kommentarerna såg man att även Järna-bor helt har missat vilken härlig granne de har i byn.
Och om jag går till mig själv så googlar iaf inte jag namnet på varje ny bekant om det inte finns en uppenbar anledning för mig att göra det. Alla hennes senaste pojkvänner har hon på ett eller annat sätt lyckats grundlura. Senast skrev hon av sin killes konto/kreditkorts siffror inkl cvv-kod och vad hon gjort med det återstår att se i (förhoppningsvis) kommande åtal.
Jag håller helt enkelt inte med om att man får skylla sig själv ifall man blir utsatt för ett brott, bara för att man inte googlat ett namn på en person som man umgås med. Hon är trots att extremt skicklig på att manipulera, vilket gemene man inte är.
Går det att varna om CH för hennes omgivning så är väl det ett bra preventivt alternativ?
(Ber om ursäkt i förväg för rörigt inlägg, skyller på febern)
Om jag säger så här, jag har sedan ett par veckor tillbaka börjat fråga mina vänner och kollegor ifall de hört talas om CH, i syfte att minska risken att någon ska gå i hennes biljettköparfälla. Ingen har hittills hört talas om henne av de jag frågat. Och då bor vi alla i Sthlm med omnejd och flertalet jobbar dagligen med sociala medier. Majoriteten av tidningsartiklarna som det länkas till i denna tråden är till LT - lokaltidning för Södertälje och den läser man nog inte ifall man inte bor där. Visst, att handla biljetter över nätet av en total främling borde det vara Google-krav på, men varför inte varna ifall man kan?
Någon här lade upp printscreens från en Järna-grupp på FB där artikel om CH delats. Bland kommentarerna såg man att även Järna-bor helt har missat vilken härlig granne de har i byn.
Och om jag går till mig själv så googlar iaf inte jag namnet på varje ny bekant om det inte finns en uppenbar anledning för mig att göra det. Alla hennes senaste pojkvänner har hon på ett eller annat sätt lyckats grundlura. Senast skrev hon av sin killes konto/kreditkorts siffror inkl cvv-kod och vad hon gjort med det återstår att se i (förhoppningsvis) kommande åtal.
Jag håller helt enkelt inte med om att man får skylla sig själv ifall man blir utsatt för ett brott, bara för att man inte googlat ett namn på en person som man umgås med. Hon är trots att extremt skicklig på att manipulera, vilket gemene man inte är.
Går det att varna om CH för hennes omgivning så är väl det ett bra preventivt alternativ?
(Ber om ursäkt i förväg för rörigt inlägg, skyller på febern)
Nu när jag läser ditt inlägg så får jag faktiskt hålla med om att det kanske inte är så troligt att folk hört om henne. Jag känner väl någon sorts frustration över att folk är så naiva och godtrogna. Jag tycker helt klart att man ska varna folk på alla sätt möjliga! Absolut håller jag med 100% där.
Men jag undrar lite hur folk som faktiskt umgås med henne inte ser igenom henne på en gång? Hon är så genomskinlig. Men som sagt, folk vill inte tro illa om folk och så fastnar man i skiten och blir grundlurad. Jag var totalt säker på att hon fortsatt lura folk efter hon åkt fast, men endå blev jag så sjukt äcklad då man fick se det svart på vitt. Usch vilken "människa" hon är. Ska ta och dela massa info om henne på facebook igen.
Föressten så ser jag nu att min barndomsvän som är en stor bloggare är vän med henne på fb. Ska försöka be honom att dela lite info om henne, då blir det nog fart på infospridningen!

Jag är sämst på sånt här men lyckades spela in, dock utan ljud... käck housemusik medan hon går och säger på slutet att hon måste gå och kissa.