2016-09-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Jag förstår hur du tänker, jag var av samma inställning fram tills nyligen. När det började länkas till artiklar där man kunde läsa att hon är misstänkt för nya bedrägerier, trots dom i maj och en hel del skriverier om henne i sociala medier, då började iaf jag tänka om. Uppenbarligen så lyckas hon ju fortsätta med bedrägerierna, vilket rimligtvis borde betyda att alla inte vet vem hon är eller vad hon är kapabel till att göra.

Om jag säger så här, jag har sedan ett par veckor tillbaka börjat fråga mina vänner och kollegor ifall de hört talas om CH, i syfte att minska risken att någon ska gå i hennes biljettköparfälla. Ingen har hittills hört talas om henne av de jag frågat. Och då bor vi alla i Sthlm med omnejd och flertalet jobbar dagligen med sociala medier. Majoriteten av tidningsartiklarna som det länkas till i denna tråden är till LT - lokaltidning för Södertälje och den läser man nog inte ifall man inte bor där. Visst, att handla biljetter över nätet av en total främling borde det vara Google-krav på, men varför inte varna ifall man kan?

Någon här lade upp printscreens från en Järna-grupp på FB där artikel om CH delats. Bland kommentarerna såg man att även Järna-bor helt har missat vilken härlig granne de har i byn.

Och om jag går till mig själv så googlar iaf inte jag namnet på varje ny bekant om det inte finns en uppenbar anledning för mig att göra det. Alla hennes senaste pojkvänner har hon på ett eller annat sätt lyckats grundlura. Senast skrev hon av sin killes konto/kreditkorts siffror inkl cvv-kod och vad hon gjort med det återstår att se i (förhoppningsvis) kommande åtal.

Jag håller helt enkelt inte med om att man får skylla sig själv ifall man blir utsatt för ett brott, bara för att man inte googlat ett namn på en person som man umgås med. Hon är trots att extremt skicklig på att manipulera, vilket gemene man inte är.

Går det att varna om CH för hennes omgivning så är väl det ett bra preventivt alternativ?

(Ber om ursäkt i förväg för rörigt inlägg, skyller på febern)

Nu när jag läser ditt inlägg så får jag faktiskt hålla med om att det kanske inte är så troligt att folk hört om henne. Jag känner väl någon sorts frustration över att folk är så naiva och godtrogna. Jag tycker helt klart att man ska varna folk på alla sätt möjliga! Absolut håller jag med 100% där.

Men jag undrar lite hur folk som faktiskt umgås med henne inte ser igenom henne på en gång? Hon är så genomskinlig. Men som sagt, folk vill inte tro illa om folk och så fastnar man i skiten och blir grundlurad. Jag var totalt säker på att hon fortsatt lura folk efter hon åkt fast, men endå blev jag så sjukt äcklad då man fick se det svart på vitt. Usch vilken "människa" hon är. Ska ta och dela massa info om henne på facebook igen.

Föressten så ser jag nu att min barndomsvän som är en stor bloggare är vän med henne på fb. Ska försöka be honom att dela lite info om henne, då blir det nog fart på infospridningen!
Citera
2016-09-08, 15:03
Medlem
chromacors avatar
Den här tråden har seglat upp och blivit min absoluta favorittråd på FB

Inte nog med att man lär sig en hel del om offentlighetsprincipen, personkontroll och processrätt så ger tråden även en sorglig inblick i hur en empatistörd sociopat fungerar, hur godtrogna många vanliga hederliga människor är och hur långsamt och slappt vårt rättsystem fungerar.

Det som jag tycker är jobbigt är det faktum att hon har barn, i ungefär samma ålder som mina egna barn. Jag tycker ärligt synd om barnen, vilket liv att växa upp med en mamma som fungerar på det här sättet. Visst, just nu är de ju för små för att förstå hur annorlunda deras egen mamma är och agerar jämfört med deras jämnåriga kamraters föräldrar, men ganska snart kommer ju K1 komma upp i en sådan ålder att skillnaden blir plågsamt påtaglig.

En dimension som saknas i tråden är hur Catrins egen familj reagerar på hennes leverne, de (åtminstone mamman) verkar ju ställa upp väldigt mycket för henne. Är de helt kravlösa eller är de av samma skrot och korn som dottern? Det känns ju spontant otänkbart att en förskolechef skulle navigera med samma moraliska kompass som Catrin, men man vet ju aldrig? Är det någon som har någon information om hennes familj och hur de ställer sig till hennes förkastliga beteende?
Citera
2016-09-08, 15:54
Medlem
Frivården har sitt eget folk, anställda av staten. Deras roll är lite att se om det finns möjlighet att en åtalad kan avtjäna sitt straff utanför fängelset. Dom bryr sig inte så mycket om vad du gjort och så och om du borde sitta inne utan dom ska titta på om möjligheten finns till villkorligt/samhällstjänst mm. Det är upp till rätten sen om det ska bli villkorligt eller ej. Frivården har bara som sagt tittat på om det går att ge en person villkorligt eller ej, inte på om det är det personen borde dömas till.

Sen när det kommer till övervakare så kan det i stort sett vara vem som helst. Så klart en godkänd person av frivården men behöver inte ha någon kunskap alls om juridik mm.

Men du har fortfarande en kontaktperson på frivården som ihop med övervakaren ska se till att du följer den plan som tagits fram, regelbundna möten och så.

Så problemet är ju att övervakaren inte alls behöver ha någon koll, vet ju inte vad Catrin hittar på. Kan ju bara gå på det hon säger. Kan ju tycka att frivården borde ha bättre koll och så fort en person under deras uppsikt blir anklagad för något nytt så borde dom rycka in, frågan är bara hur. Hon är ju inte dömd för något nytt än. Och sen är man ju oskyldig tills det är bevisat.
Citera
2016-09-08, 16:28
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Har Catrin lagt upp någonting alls idag på Instagram eller Snapchat? Om ja så är jag oändligt tacksam ifall någon orkar skärmdumpa och lägga upp här!

Dagens skörd på instagram.

https://minfil.org/se8bo4b4b1/1.PNG
https://minfil.org/t38do6bfb2/2.PNG
https://minfil.org/ud8fo6b7b9/3.PNG
https://minfil.org/v088o6b5b4/4.PNG
Citera
2016-09-08, 16:42
Medlem
Är det bara lilla jag som fått en känsla av att journalisten på Lt: Leif Granlind kommer få det hett om öronen när vår kära underhållerska Catrynska kommer hem från Polen med sin gnagarhuligan J K??!

Hur som haver: I min värld så vore det en skam om Leif Granlind inte skulle få stora journalistpriset 2016.

Avslutar med ett klassiskt CH-uttryck 💯

Inte för att det har med tråden att göra men är det nån som vet vad J K har för godis att erbjuda i Lexbase???
Citera
2016-09-08, 16:52
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Har Catrin lagt upp någonting alls idag på Instagram eller Snapchat? Om ja så är jag oändligt tacksam ifall någon orkar skärmdumpa och lägga upp här!

Det har också kommit en liten film på instagram Jag är sämst på sånt här men lyckades spela in, dock utan ljud... käck housemusik medan hon går och säger på slutet att hon måste gå och kissa.

https://minfil.org/wc82obb6b3/ch1.avi
Citera
2016-09-08, 17:11
Medlem
vonDunajewskans avatar
Något säger mig att övervakaren och journalisten KAN få påhälsning av Tarzan Wihlborg om de inte passar sig...

Citera
2016-09-08, 17:14
Medlem
Airwolfs avatar
Oj. Läser den här tråden dagligen och denna psykopat är mer fascinerande än då Britney Spears fick sitt mentala sammanbrott och rakade huvudet. Britney blev bättre av medicin, men Catrin kan inte medicinera sin störning. Hon hör hemma i finkan och får sen jobba 35 år i ett skolkök och steka blodpudding. Hon kanske inte orkar svanka ut rumpan så mycket då. Eller "toppblogga" från diskmaskinen.

Varför har ingen klurig person gjort ett riktigt bra scambait* mot Catrin ännu? Hon är ju en utmärkt kandidat. Själv kan jag inte av uppenbara anledningar, utan att outa mig.

Annonsera på köp/säljsidor där Catrin raggar offer att man vill köpa biljetter till xx. Catrin kommer med ett erbjudande -> svara att man vill köpa en ohygglig massa biljetter. "Bara du gör det här för mig..." (Finns gott om kreativitet bara man läser andra scambait-historier)

*Scambait:

"Scam baiting är en aktivitet där man låter sig utsättas för lurendrejeri, för att manipulera lurendrejarna. Det förekommer framförallt över Internet i samband med Nigeriabrev. Syften med detta kan vara att helt enkelt roa sig, men även att slösa bedragarens tid och resurser, att på olika sätt förnedra bedragaren och i vissa fall att ange bedragarna hos myndigheter."
/Wikipedia
Citera
2016-09-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Något säger mig att övervakaren och journalisten KAN få påhälsning av Tarzan Wihlborg om de inte passar sig...

Haha. Tack för påminnelsen. Hade helt förträngt Tarzan.
Va fan, hon/hennes sätt får mig att dra en parallell med nån barnboksfilur som hade nån sån där låtsaskompis som inte fanns

Catrynska!!! Vart har du fått den där känslan av att "nån" mobbar dig för ditt obefintliga ASS som du nämnde på Insta?
Varför ska du bara köra spamma IG 24 h till? O sen ta ett break? Har dom där dumma o förljugna journalisterna tagit knäcken på dig?
Citera
2016-09-08, 17:27
Medlem
vonDunajewskans avatar
Jag vill veta varför CH behöver tre facebook-konton. Ett verkar vara gammalt (det med samma profilbild som syns i gamla FUP:en), ett använder hon till bedrägerier (nu alltså, de senaste skärmdumparna av telefonkonversationerna visar detta foto) och det tredje verkar vara ett slags "rent" konto. Kanske.

Jag vill också veta varför hon i ett av dem säger sig vara från Göteborg (konto två i uppräkningen ovan). Eller varför hon med samma konto följer Bluffakuten (https://www.facebook.com/Bluffakuten/). Letar hon nya kompisar med liknande intressen eller är det bara ytterligare ett sätt att verka hederlig inför dem som hon kontaktar för att kränga obefintliga saker?

På det kontot hon använder nu är det rätt fattigt med likes, men det förklarar i och för sig varför hon själv passar på att like:a sina egna foton. Det är också vettigt att hon med detta konto följer Poliskontroller (https://www.facebook.com/groups/278930805477311/). Det kan behövas när man kör en obesiktigad bil och har fått körkortet indraget på grund av rattfylleri.
Citera
2016-09-08, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Frivården har sitt eget folk, anställda av staten. Deras roll är lite att se om det finns möjlighet att en åtalad kan avtjäna sitt straff utanför fängelset. Dom bryr sig inte så mycket om vad du gjort och så och om du borde sitta inne utan dom ska titta på om möjligheten finns till villkorligt/samhällstjänst mm. Det är upp till rätten sen om det ska bli villkorligt eller ej. Frivården har bara som sagt tittat på om det går att ge en person villkorligt eller ej, inte på om det är det personen borde dömas till.

Sen när det kommer till övervakare så kan det i stort sett vara vem som helst. Så klart en godkänd person av frivården men behöver inte ha någon kunskap alls om juridik mm.

Men du har fortfarande en kontaktperson på frivården som ihop med övervakaren ska se till att du följer den plan som tagits fram, regelbundna möten och så.

Så problemet är ju att övervakaren inte alls behöver ha någon koll, vet ju inte vad Catrin hittar på.
Kan ju bara gå på det hon säger. Kan ju tycka att frivården borde ha bättre koll och så fort en person under deras uppsikt blir anklagad för något nytt så borde dom rycka in, frågan är bara hur. Hon är ju inte dömd för något nytt än. Och sen är man ju oskyldig tills det är bevisat.

Ibland minns man fel.
Men när det gäller det där med vem som egentligen är Caritas övervakare, så har jag för mig att hon på sin blogg gav intrycket av att det var någon från Frivården som blev hennes övervakare, åtminstone är det vad mitt minne säger att hon skrev. Eller den slutsats jag drog när jag läste henne. Minns att Carola uttryckte sig väldigt positivt, men det kan ha varit det partiet där hon berättade om att det var liksom att hon blev typ förstådd när hon pratade med vederbörande.
Äsch, nu känner jag att jag håller på att skapa mig illusionen av att jag framkallar bortträngda minnen. Vet snart inte ut eller in.

Vad gäller själva sakfrågan, så är det definitivt ingenting som hindrar att handläggaren/frivårdskonsulenten på Frivården som har hand om ditt ärende efter dom, samtidigt kan bli din övervakare, så länge som ni båda är överens om det upplägget.
Så såg jag nog Clarissas case då när jag läste vad och hur hon skrev.

Vill ogärna skapa trådsanning om detta. Slå mig om jag har fel.
Citera
2016-09-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Jag vill veta varför CH behöver tre facebook-konton. Ett verkar vara gammalt (det med samma profilbild som syns i gamla FUP:en), ett använder hon till bedrägerier (nu alltså, de senaste skärmdumparna av telefonkonversationerna visar detta foto) och det tredje verkar vara ett slags "rent" konto. Kanske.

Jag håller mig mest i bakgrunden även om jag följt tråden sen starten och känner till Cerstin sen barnsben.

Har inget svar angående alla facebookprofiler men har skrivit tidigare i tråden att hon ofta proklamerade rensningar bland sina vänner på Facebook. Anledningen var oftast att folk var avundsjuka eller något annat passivt aggressivt. Detta hände ofta och jag tror ingen brydde sig om man försvann. Två dagar senare kom en friendrequest i vanlig ordning från samma konto eller ett nytt. Tror hon ville börja på ny kula, skaffa ett bättre konto än det tidigare. Hon har gjort samma på instagram flera gånger, hon har skapat fler konton där än vad man ser idag. Bland annat ett som hette typ kändisskvaller eller nåt liknande.

Hon vill synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in