2016-08-25, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Läser du ens tråden?

Sedan, varför är detta egocentriskt men det är inte det att trycka ner sitt eget varande i halsen på folk? Innan varje vuxen människa gör en handling så bör den tänka "kan denna handling komma att störa en medmänniska mycket", har man inte förmåga till en sådan tanke så finns såväl fängelser som sluta psykiatriska avdelningar.
Förlåt men jag missa lite! Men vi bor på samma planet och samma land vi stör varandra ibland
Man får helt enkelt stå ut lite eller?
Citera
2016-08-25, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Krig?
Han får inte lov att bygga vilket gör ett bygge till ett lagbrott och skall därmed anmälas.
Har man testat att snacka med personen ifråga dessutom finns just polis och områdets väktare för att hjälpa till.
Att ringa snuten är givetvis aldrig ett första alternativ om man kan lösa det över ett "staketsnack" men ibland får man gå steget längre.
Ja ska han anmäla granen för inte betala TV avgift också? Gissar på att hans ansökning om bygglov drar ut på tiden. Och hans grannes tomt kommer se ut som ett bomb nedslag en lång tid fram över.

Nu är det bara så att han stör sent på kvällen med sitt spikade så ta ett snack med han eller skriv en lapp på hans språk. För polisen kommer inte göra något!
Kommunen kommer inte göra något!
Citera
2016-08-25, 08:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Hej.

Jag har en granne som fått byggförbud/nedslag på sin utbyggnad då han inte ansökte om tillstånd.

Det har nu gått 4 månade och han har börjat hamra på skiten igen.

Kort och gott; Han startar ca 20:00 och slutar vid 02:30 VARJE kväll/natt.

Vad kan jag göra?

Jag har gått över och pratat med honom (försökt) men han kan inte svenska, inte mer än "Hej".

Kommunen har jag ringt och dem har informerat mig om hans byggförbud. Utöver det kan dom "inget göra" säger dem.

Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Ja ska han anmäla granen för inte betala TV avgift också? Gissar på att hans ansökning om bygglov drar ut på tiden. Och hans grannes tomt kommer se ut som ett bomb nedslag en lång tid fram över.

Nu är det bara så att han stör sent på kvällen med sitt spikade så ta ett snack med han eller skriv en lapp på hans språk. För polisen kommer inte göra något!
Kommunen kommer inte göra något!

Vad är det du inte läser?
Han har varit över och försökt snacka, han har fått förslaget att ta med fler grannar och en tolk.

Han har inte fått bygglov så han får helt enkelt inte lov att bygga vilket ju även kommunen intygat.
Att bygga trots att han inte har bygglov är inte tillåtet och att bygga trots allt är inte lagligt och när saker och ting inte är lagliga är det en polissak.

Skulle alla bara skita i alla byggförbud skulle vi se folk snickra ihop byggen till förbannelse, det finns en anledning till att det finns sådana här regler.
Citera
2016-08-25, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad är det du inte läser?
Han har varit över och försökt snacka, han har fått förslaget att ta med fler grannar och en tolk.

Han har inte fått bygglov så han får helt enkelt inte lov att bygga vilket ju även kommunen intygat.
Att bygga trots att han inte har bygglov är inte tillåtet och att bygga trots allt är inte lagligt och när saker och ting inte är lagliga är det en polissak.

Skulle alla bara skita i alla byggförbud skulle vi se folk snickra ihop byggen till förbannelse, det finns en anledning till att det finns sådana här regler.

Det är dags att se alla små brott mellan fingrarna det är inte värt det att förstöra hans bygge och det är inte värt att gnälla på polisen eller kommunen. Kanske vakt bolag kan hjälpa?

Prata med han och få han så att han förstår att han stör punk slut.
Citera
2016-08-26, 10:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Det är dags att se alla små brott mellan fingrarna det är inte värt det att förstöra hans bygge och det är inte värt att gnälla på polisen eller kommunen. Kanske vakt bolag kan hjälpa?

Prata med han och få han så att han förstår att han stör punk slut.

Ja, släpp alla småbrott fria det låter som en bra grund till ett sunt samhälle...
Låt alla bygga bäst fan de vill så sverige ser ut som en enda stor Alfons Åberg-Helikopter till slut.
Citera
2016-08-27, 22:50
Medlem
Lördagskväll. Hade precis lagt mig men insåg att det är omöjligt att sova med någon grannes neger-dunk ur högtalarna. Öronproppar har jag inte köpt.. Men hur mycket och hur länge kan man stå ut? Antar att ringa polisen är enda alternativet? Skillnad på villa/lägenhet?
Citera
2016-08-27, 23:05
Medlem
mutemes avatar
Jävla fjortisar varenda helg. Så sjuk irriterande "party-skrik-med-tjejpolarna, ljust, gällt och äckligt. Tror dom har någon favoritlåt dom spelar VARJE fest.

Är ingen gubbe som står och hyttar med näven åt ungdomar, men vissa saker irriterar livet ur mig. Jag hade ju tänkt att lägga mig och kolla på film. Jojo.

Och jag kan inte ens gå och klaga. Bor i porten bredvid och kommer inte in i deras trapp.
Citera
2016-09-08, 10:33
Medlem
tjena killar. jag har ett par grannar som är skit dryga. 3 ungar hoppas studsmatta varje dag skriker och deras mamma gör inget.
jag bad dom hålla käften sen kommer deras mamma och knackar på och säger att deras son vän sa att jag hotat att jag ska döda dom.
vad kan jag göras? ringa polise för deras ungar gör så mycke oväsen? och de springer runt i sitt hus och man hör deras fotsteg hur det smäller det och det är varje dag. jag har pratat med deras mamma men ingen har hänt. vem ringer/pratar jag med? tack för hjälp. vi bor i lägenhet. deras studsmatta är typ vid mitt fönster så dom kan se in vilket är väldigt drygt oxå och några i min familj jobbar natt och sover dagen kan knappt tack vare dem. vad ska jag ta mig till flashback? Kan jag be dom flytta studsmatta så dom ej kan se in till mitt rum ?
Senast redigerad av ForumsHack 2016-09-08 kl. 10:36.
Citera
2016-09-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
tjena killar. jag har ett par grannar som är skit dryga. 3 ungar hoppas studsmatta varje dag skriker och deras mamma gör inget.
jag bad dom hålla käften sen kommer deras mamma och knackar på och säger att deras son vän sa att jag hotat att jag ska döda dom.
vad kan jag göras? ringa polise för deras ungar gör så mycke oväsen? och de springer runt i sitt hus och man hör deras fotsteg hur det smäller det och det är varje dag. jag har pratat med deras mamma men ingen har hänt. vem ringer/pratar jag med? tack för hjälp. vi bor i lägenhet. deras studsmatta är typ vid mitt fönster så dom kan se in vilket är väldigt drygt oxå och några i min familj jobbar natt och sover dagen kan knappt tack vare dem. vad ska jag ta mig till flashback? Kan jag be dom flytta studsmatta så dom ej kan se in till mitt rum ?

Du ska prata med din värd, det är säkerligen lokala skillnader men jag vet föreningar där studsmattor på gården är förbjudet.
Citera
2016-09-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du ska prata med din värd, det är säkerligen lokala skillnader men jag vet föreningar där studsmattor på gården är förbjudet.
värd menar du mimer? sorry är ganska dum i huvudet ;/
Citera
2016-09-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
värd menar du mimer? sorry är ganska dum i huvudet ;/
Hyr du bostad av mimer så prata med dem, du kanske har någon kvartersvärd att kontakta.
Citera
2016-09-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Hyr du bostad av mimer så prata med dem, du kanske har någon kvartersvärd att kontakta.
vilka tider måste dom vara tysta? dom är högljuda VÄLDIG vid typ 14:00 -till 20:00 hoppar timmar efter timmar skriker på varandra. kan jag inget göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in